Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Samme her, scoot. Alltid lyst å bytte bil på sommeren. Fornuften har tatt overhånd hos meg nå, så blir diesel med relativt lite hestekrefter snart. :roll:

wannabe meg? Ser ut til at jeg starter en ny trend her... :lol:

Haha, når man kjører 70km hver dag, begynner man å tenke på hvor mye man kan spare ved å kjøre økonomisk dieselbil.

S124 300TD har jeg også vært inne på, slik som Yngve nevner over her. Men de fleste ligger til 40-50k og alle har gått over 300k, ikke at kilometerstand har noe å si, men føler det er litt mye å gi for en bil med så høy kilometer stand. Noen pusher 400k også.

Kjedelig varebil med dieselmotor og framhjulstrekk blir det vel nå mot høsten / vinteren.

Skrevet

ENig..føler at jeg alltid har cash i lomma og halv tank for tiden, kontra tom tank og lommebok da jeg kjørte jaguar... Seff var jaguaren helt rå med tanke på komfort, stil og fremtreden på veien...but still....

Skrevet
Hmmmm, så satt man her på finn igjen da - og nå som sommern er her klør det ALLTID etter å bytte bil. Grøss, jeg er jo egentlig glad i E34'n. Men hadde jo vært kjekt med en bil som ikke brukte så mye bensin..............valgets kvaler.

Ser den med bensinforbruket. Jeg kjører ca 12 mil til dagen med e91 som bruker 0.87 på 98 oktan og 0.93 på 95 oktan. Savner dieselbørsa litt når jeg får bensinregningene.

Frister med en s124 300td å bruke til "pendling".

Men bruker disse 300td så lite da?

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=35443576

Kunne vurdert en slik jeg, husker mor hadde en slik som konebil i en fire-fem år. Eneste vi bytta på den var et bensinfilter, ellers skle den gjennom EU hver bidige gang. Billig er den og, kanskje jeg skal slå til? Hehe.

Skrevet

Faens Gay Pride tog i byen ved Jernbanetorget strupte HELE jævla kollektivtrafikken!

Måtte av bussen og tok t-bane i stedet, heldigvis er jeg kjent og bor nær sentrum... Synd for de som plutselig blir 20 min. forsinka....

Skrevet

Awyeah! Tour De France i 3 uker nå :D

Hvis man først skal ha S124, bør man gå for 300 tdt.
300i funker også hvis man ikke bryr seg om forbruk :P
Skrevet

Jeg kjørte nettopp Bergen-Fredrikstad med en 05 Ford Focus. 4 voksne mennesker, sikkert 150kg i bagasje og en takboks. Samlet forbruk fram og tilbake, med mye småkjøring til Sverige, var 0.44 på milen! :shock:

1.6D motoren fra PSA er fantastisk når det kommer til forbruk. 90hk er litt snaut med så fullastet bil, men det gikk greit over fjellet.

Edit: Kan legge til at jeg ikke prøvde å kjøre økonomisk, og at det ble noen forbikjøringer og ukurante turtall innimellom over fjellet. Rett og slett imponert.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...