Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skjønner det! og selv om det er koselig å kjøre gamle biler, og en viss sjarm, så er det noe helt annet enn å kjøre ny bil, en heelt annen comfort! valget mitt havner altfor ofte på bmw'n (ikke tenk på at den andre er et annet merke) enn civicen, fordi det er mye bedre comfort og mer behagelig å kjøre! hadde jeg hatt ny civic hadde jeg nok kjørt den mer en bmw'n for å spare den ;)

så blir nok nyere bil på meg snart også, bytte "plastraketten" mot nyere e39 525d touring tenker jeg ;)

Skrevet

Idag blir vår "gamle" Audi levert inn hos forhandler. Bilen ble kjøpt ny i 2009 og er en 1.8T 160hk, S-Line innvendig og utvendig + alt av utstyr. Denne var så lav om vinteren at vi måtte ha en Hilux som bil nummer to. Dessverre må Hiluxen gå til fordel for nyere bil sammens med Audien. Hiluxen har vært en kongebil og er det fortsatt og selges med tungt hjerte, så om noen er interessert i en Hilux: viewtopic.php?f=15&t=228869.

Siste bilde av Audien.

8v28l6zbnev7saliklyy.jpg

Når det er sagt så kommer det ny bil idag på gården, fikk telefon fra forhandler at den var klar til henting. Dette er en 2012/2013 Audi A4 Allroad, denne har samme utstyrspakke som den gamle A4en bare ikke S-Line da dette ikke er å få på Allroad. Denne er da hevet istedet for senket og egner seg kanskje bedre til vårt bruk. Motoren er 163hk 2.0 diesel med automat. Jeg gleder meg til denne kommer i hus og jeg skal få prøvekjøre. Slenger ut noen bilder etterpå når jeg er ferdig på jobb og denne er komt i hus!

Skrevet
skjønner det! og selv om det er koselig å kjøre gamle biler, og en viss sjarm, så er det noe helt annet enn å kjøre ny bil, en heelt annen comfort! valget mitt havner altfor ofte på bmw'n (ikke tenk på at den andre er et annet merke) enn civicen, fordi det er mye bedre comfort og mer behagelig å kjøre! hadde jeg hatt ny civic hadde jeg nok kjørt den mer en bmw'n for å spare den ;)

så blir nok nyere bil på meg snart også, bytte "plastraketten" mot nyere e39 525d touring tenker jeg ;)

du har jo "NY" civic du da :P

Skrevet
Evt. lær deg å skru selv :wink: Ingen av feilene du har fortalt om er de aller største utfordringene, og noe du kunne fikset langt billigere selv :)

Kan love deg at den nyere bilen er langt dyrere å fikse på verksted om noe skulle skje.

Jojo, men på gamle biler er det ALLTID noe som må fikses.

Har ikke tilgang til verksted å sitte og skru i selv... Eller tålmodighet, skjer så jævlig mye ila. en dag at jeg knapt hadde tid til å bytte beltefestet i bilen! Unnskyldninger, jeg vet, men har virkelig ikke tid eller plass til den slags... :( Selv om jeg stadig prøver å utvide grensene mine ved å prøve litt og litt vanskeligere oppgaver på egen bil, om jeg har mulighet. :)

Eneste positive med dette verkstedsbesøket er at en spesialist har gått over bilen; nå vet jeg med trygghet at bilen ikke er livsfarlig på veien hvertfall. Han sa at den ville gått rett gjennom EU-godkjenninga også...

Jaja nå lager ikke bilen kræsj og bang lyder over fartsdumper lenger...

Foretrekker E39 både utvendig og innvendig i forhold til E60, meget komplette biler ;)

Får jeg 30.000 kr. for E28en så har jeg 60.000 kr. nå med en gang, og kan klare å spare ca. 30.000 kr. til ila. vintern (til våren). Skal se om jeg skal beholde E28-en + kjøpe MX-5 da, eller om jeg bare skal gå for en E46 Coupé eller en E39 (hvis jeg kan finne facelift til den prisen!).

Lykke til med kjøp av Touring, btw. :)

Skrevet
Idag blir vår "gamle" Audi levert inn hos forhandler. Bilen ble kjøpt ny i 2009 og er en 1.8T 160hk, S-Line innvendig og utvendig + alt av utstyr. Denne var så lav om vinteren at vi måtte ha en Hilux som bil nummer to. Dessverre må Hiluxen gå til fordel for nyere bil sammens med Audien. Hiluxen har vært en kongebil og er det fortsatt og selges med tungt hjerte, så om noen er interessert i en Hilux: http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=15&t=228869.

Siste bilde av Audien.

[ Bilde ]

Når det er sagt så kommer det ny bil idag på gården, fikk telefon fra forhandler at den var klar til henting. Dette er en 2012/2013 Audi A4 Allroad, denne har samme utstyrspakke som den gamle A4en bare ikke S-Line da dette ikke er å få på Allroad. Denne er da hevet istedet for senket og egner seg kanskje bedre til vårt bruk. Motoren er 163hk 2.0 diesel med automat. Jeg gleder meg til denne kommer i hus og jeg skal få prøvekjøre. Slenger ut noen bilder etterpå når jeg er ferdig på jobb og denne er komt i hus!

Stefaren min var og hentet seg 2010 A6 allorad 3.0ltdi her om dagen

Skrevet

mye kan jeg ta for gamle sommerhjulene mine?

ekte bbs felger, continental premiumcontakt dekk som sikkert holder 1-2 sesonger til, 205/55R16. et34, 7" breie. mangler et emblem

veldig lite kantkjørt, ikke merkbart.

20120720_143226.jpg

20120429_172952.jpg

passer dem annet enn e90?

Skrevet

noen mellom elverum og trysil som kan og sveise? skulle hatt sveist en bit på strammern til dynamoen fra en m10b18. denne røyk igår så står fast hos svigers :( isåfall send pm eller meld på 94871951 :))

Skrevet

Da var vi endelig hjemme fra ferie og jaggu har ikke forrige eier på E34en ettersendt det etterlengtede serviceheftet. Kjøpt ny i Hamburg (hos samme forhandler som E90en til og med :applause: ) og alle servicer tatt på merkeverksted siden ny, ikke dårlig :D

Skrevet
Jeg håper virkelig dette er noen som troller..

[ Bilde ]

Håper jeg og, men jeg er skremt av hvor hysteriske tenåringsjenter kan bli. Kan ikke være lett å være far (eller mor) til ustabile tenåringsjenter som kan true med/spøke om selvmord uten betenkeligheter...

Edit: Haha

ccaeoebc2czkrkf02ys7.jpg

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...