Fredrik Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 Nå begynner det å ligne noe... ferie, skyfri himmel, 27-28 varmegrader og en kald ekte dansk Tuborg er SOMMER...
Michaelw Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 [ Bilde ] skulle ønske det bildet var tatt i år og ikke for 100 år siden..
Fredrik 90 Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 Nå begynner det å ligne noe... ferie, skyfri himmel, 27-28 varmegrader og en kald ekte dansk Tuborg er SOMMER... Høres deilig ut, ikke riktig så fint vært her i dag Overskyet!
Thewiz Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 Uff, jeg liker IKKE Mercedes.. menmen, er da bare et fremkomstmiddel.. Hvor mye dæsel bruker de? Må jo bruke lite også Det spørs hvor tung du er på foten selvsagt, men sugedieselene bruker vel rundt 0,5-0,6 på langkjøring.
noekult Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 Hallooo og god morgen Jeg skal kjøpe clutchsett til bilen og fikk beskjed om at utløserlager bør byttes også. Ser på denne alternative varen fra SACHS: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 4&type=alt Følger det med utløserlager? Tror det er nr. 4 på den tegningen, men vet ikke om det pleier å følge med nye clutcher PS. Hvor lang tid tar det å bytte clutch på en bil? Tenker på verkstedspris på arbeidet... Noen her inne som evt. vil ta på seg et slikt oppdrag?
Tzunami Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 det er vel nr. 3 tor jeg? og det pleier å følge med på clutchsett
Thewiz Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 Bytta clutch på Hiacen min tidligere. Kosta meg 5000 inkl deler på verksted. Å bytte clutch er mas hvis man ikke har tilgang til verksted / garasje med bukk.
Michaelw Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 Uff, jeg liker IKKE Mercedes.. menmen, er da bare et fremkomstmiddel.. Hvor mye dæsel bruker de? Må jo bruke lite også Det spørs hvor tung du er på foten selvsagt, men sugedieselene bruker vel rundt 0,5-0,6 på langkjøring. Går bilen dårlig pleier det og bli av og på på gassen.. Ser for meg at jeg ender opp med en gammal fæl Mercedes som bruker 1,5l mila.. Er jo somregel kø kjøring det blir.
noekult Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 det er vel nr. 3 tor jeg? og det pleier å følge med på clutchsett Okey, bra at det følger med. Ser at det koster nesten 700 kr. løst, hadde blitt veldig dyrt å kjøpt det i tillegg til clutchpakken Bra jeg slipper det! Bytta clutch på Hiacen min tidligere. Kosta meg 5000 inkl deler på verksted. Å bytte clutch er mas hvis man ikke har tilgang til verksted / garasje med bukk. Så, tja, +/- 2,5 timers jobb...? Jepp, vet at det kreves mer enn en jekk...
knut_olestad Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 Uff, jeg liker IKKE Mercedes.. menmen, er da bare et fremkomstmiddel.. Hvor mye dæsel bruker de? Må jo bruke lite også Det spørs hvor tung du er på foten selvsagt, men sugedieselene bruker vel rundt 0,5-0,6 på langkjøring. Går bilen dårlig pleier det og bli av og på på gassen.. Ser for meg at jeg ender opp med en gammal fæl Mercedes som bruker 1,5l mila.. Er jo somregel kø kjøring det blir. Jeg hadde en W123 300d, uansett hvor jævli jeg pressa den gikk den aldri over literen på mila Og den hadde gått noen meter og: det er vel nr. 3 tor jeg? og det pleier å følge med på clutchsett Okey, bra at det følger med. Ser at det koster nesten 700 kr. løst, hadde blitt veldig dyrt å kjøpt det i tillegg til clutchpakken Bra jeg slipper det! Bytta clutch på Hiacen min tidligere. Kosta meg 5000 inkl deler på verksted. Å bytte clutch er mas hvis man ikke har tilgang til verksted / garasje med bukk. Så, tja, +/- 2,5 timers jobb...? Jepp, vet at det kreves mer enn en jekk... Jeg bytta klutsj på Sierra`n kun med støttebukker, tok meg ca 1.5 timer. 518 er ikke noe vanskeligere, snarere tvert om.
scoot Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 Lurer på å bare kjøpe meg en gammal dieselmerce jeg ass ( w124 heter de vel ). Holder vel i to år den skulle man tro Disse har jeg vurdert en stund. Etter flere mnd på finn.no ser jeg at 300TDT er ihvertfall en overprisa bil. Enkelte skal ha 40k for en 90 mod TDT som har runda 400.000km med masse rust. Er selv på utkikk etter 250D eller 300D. Disse bruker å gå for mellom 10-20k Disse jeg titter på også. Klart, de går jo såvidt av flekken. Men den distansen til skolen jeg pendler er forholdsvis rette strekker med 80-100 soner, så jeg hadde helt klart spart masse penger på å ha en slik en kontra 520'n.
Thewiz Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 Går bilen dårlig pleier det og bli av og på på gassen.. Ser for meg at jeg ender opp med en gammal fæl Mercedes som bruker 1,5l mila.. Er jo somregel kø kjøring det blir. Handler du en 250D med autolat er køkjøring ikke så værst. Disse bilene bruker veldig lite suppe i forhold til mange andre. Har pressa en 300d, og den brukte rett under literen på vinteren med sladd der man kunne sladde. ^^ Så, tja, +/- 2,5 timers jobb...? Jepp, vet at det kreves mer enn en jekk... Ja, det blir vel noe slikt. Syns ikke 5k var ille for å bytte clutch inkl deler. Disse jeg titter på også. Klart, de går jo såvidt av flekken. Men den distansen til skolen jeg pendler er forholdsvis rette strekker med 80-100 soner, så jeg hadde helt klart spart masse penger på å ha en slik en kontra 520'n. Jepp, man må tenke på at det er pendlerbil. Det skal gå som et dass, ellers hadde det ikke vært noe grunn til å kjøpe seg gammel dieselmerce.
M|Fjeld Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 Så, tja, +/- 2,5 timers jobb...? Jepp, vet at det kreves mer enn en jekk... Kan bytte clutchen din jeg
rublings Skrevet Juli 24, 2012 Skrevet Juli 24, 2012 Noen som har noe info om disse 2l dieselmotorene i e46? De med 150hk. Noe særlig til problemer med de? Skoda Fabia er lagt litt på hyllen, men ikke si noe til damen
Anbefalte innlegg