Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
jeg kjørte civic`n jeg seddu.. måtte ha hengerfeste.. :P

Okey, okey :) Var en sort Cooper S der i sort med hvite detaljer... Men ser nå at du hverken har Cooper S eller oppgraderte bremser... :P

Skrevet
Klart vi er det, trenger ikke statistikk for å forstå det. Jeg syns fortsatt det er tidenes idiot-forslag.

Spørsmålet er vel heller - hvorfor er vi så mye værre enn våre naboland? KAN det være andre årsaker, mon tro?

Er du sikker på at situasjonen med at unge menn er overrepresentert i ulykkesstatistikkene med biler er spesielt for Norge? Det er ikke jeg iom. at situasjonen er nøyaktig tilsvarende her i Danmark og her er definitivt ikke kvaliteten på veiene problemet.

Vi må nok bare erkjenne fakta og det er at unge menn ikke er særlig ansvarlige. Det var tilsvarende da jeg var ung også, men utfordringen idag er at det er mange flere biler på veiene samt at bilene akselerer mye hurtigere (man kommer alt for lett opp i uforsvarlige hastigheter). Et annet poeng er at dagens biler isolerer føreren i alt for stor grad fra veien, understelet og motorlyden... man merker ikke hastigheten på den samme måten som tidligere (les: falsk trygghet)... :roll:

Skrevet
Klart vi er det, trenger ikke statistikk for å forstå det. Jeg syns fortsatt det er tidenes idiot-forslag.

Spørsmålet er vel heller - hvorfor er vi så mye værre enn våre naboland? KAN det være andre årsaker, mon tro?

Er du sikker på at situasjonen med at unge menn er overrepresentert i ulykkesstatistikkene med biler er spesielt for Norge? Det er ikke jeg iom. at situasjonen er nøyaktig tilsvarende her i Danmark og her er definitivt ikke kvaliteten på veiene problemet.

Vi må nok bare erkjenne fakta og det er at unge menn ikke er særlig ansvarlige. Det var tilsvarende da jeg var ung også, men utfordringen idag er at det er mange flere biler på veiene samt at bilene akselerer mye hurtigere (man kommer alt for lett opp i uforsvarlige hastigheter). Et annet poeng er at dagens biler isolerer føreren i alt for stor grad fra veien, understelet og motorlyden... man merker ikke hastigheten på den samme måten som tidligere (les: falsk trygghet)... :roll:

Det er helt sant når det gjelder moderne biler. Kan ligge i 120 km/t i 80-sonen i en moderne bil uten å vite det selv, spesielt når man kjører gammel bil hver dag...

En annen ting som er farlig er at når suget for fart slår inn, må man opp i så mye høyere fart i en moderne bil for å få litt kiling i magen, vs. eldre biler!

Igjen, grunnen til at jeg er så stor MX-5 og Elise fan: man trenger ikke å knuse fartsgrenser for å ha det jævlig gøy!

Skrevet

Synes parts and retards burde ha "lagerstatus" på sine websider. Bestilte baklykter der i fra, men hadde nok ikke gjort det om jeg visste ventetiden var over hva jeg kan få varer direkte på ebay fra china eller taiwan :?

Vi får vente å se om levrandøren klarer å sende de kjapt så P&R kan få sendt baklyktene til meg. Rastløs...

Skrevet

Jeg har ikke råd til en bil som har de kvalitetene i allefall.... Uansett hvor gode argumenter alle har så er jeg ikke enig i at forbud her og der er den rette veien og gå ass, jeg syns det blir for dumt. Alle de flotte forslagene med farts-sperre, forbud mot å kjøre på natta, forbud mot å kjøre utenfor din egen by and so on. GLEDER meg til å se slike idiotiforslag bli håndhevet av den allerede altfor reduserte politistyrken.

Skrevet
Synes parts and retards burde ha "lagerstatus" på sine websider. Bestilte baklykter der i fra, men hadde nok ikke gjort det om jeg visste ventetiden var over hva jeg kan få varer direkte på ebay fra china eller taiwan :?

Vi får vente å se om levrandøren klarer å sende de kjapt så P&R kan få sendt baklyktene til meg. Rastløs...

Så lenge du har bestilt fra nett, og varen enda ikke har kommet kan du hevet kjøpet og få pengene inn på konto innen en uke. :) Forbrukerkjøpsloven ved fjernsalg. :)

Skrevet
1 3 5

├┼┼┐

2 4 6 R

:mrgreen:

R24

├┼┤

135

Oldschool "dogleg"... 8)

Helsikes ekkelt å kjøre med første to milene, så er det 100x bedre enn vanlig gearmønster etter det! :wink:

Skrevet

Begynner nesten å grine når jeg ser at jeg kan kjøpe '08 E92 M3 med 65000km på teller'n for 295.000SEK i Sverige... Flytte?!

Skrevet
Begynner nesten å grine når jeg ser at jeg kan kjøpe '08 E92 M3 med 65000km på teller'n for 295.000SEK i Sverige... Flytte?!

I know... skam, skam og atter skam. Engangsavgiften er helt syk!

EDIT: Jeg er i marokko nå, er ikke en mercedes som er e200 eller e220 alle er e350, e280 osv

samme gjelder bmw. ingen 316 eller 318 få 320. fleste har 325, 330, 335, 530, 535 osv.

Så fort man drar til utlandet, ser man hyppigere antall av større motorer i biler enn i norge pga avgiftene.

Skrevet

Evt. E39 M5 til 100.000 NOK... lol

Har sluttet med å sjekke og holder meg langt unna utenlandske priser nå. Man blir deprimert på ekte... Ikke gøy engang...

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...