Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil tro at det smaker godt selv om man ikke røyker. Jeg snuser hovedsaklig, men tar meg en røyk iblandt. Jeg var ikke i stand til å kjenne noe annet enn fruktsmaken.

En liten klype tobakk varer i minst 30 minutt så hvert trekk blir veldig svakt, men jeg regner med at du får i deg samme mengden nikotin og annet dritt som du får av en sigarett.

Jeg har også hørt at mengden av nikotin stort sett er den samme som ved annen røyking. Vannpipe er iallefall rimelig trendy på enkelte utesteder i København. Jeg klarte å stoppe med snusen for ca. et år siden.

Skrevet

Nå synes jeg du rettogslett er litt ekkel..

For meg virker det som at du føler en viss nytelse når du har muligheten til å snakke andre ned i skiten, tenk om hele bimmers bestod av mennesker med den holdninga?

Wiki ehh jeg vet best, overgi deg før jeg rundsnakker dritten utav deg! :lol:

Folk har vel like mye rett til å si at de er lei Porschemaset som du har til å copypaste ca alt wikipedia har å si om Porsche :wink:

Hei... du har åpenbart hatt en dårlig dag idag forstår jeg. Jeg synes ikke at man skal bli personlig for så lite. Det er ikke værre å skrive litt om Porsche enn f.eks Ferrari eller hva man skal gjøre neste helg.

Jeg beklager selvfølgelig hvis du virkelig har et såpass negativt inntrykk av meg, men husk at jeg er noen år eldre enn mange her inne (på godt og vondt) og at språket og uttrykksformen dermed er litt annerledes. Jeg sier ikke at min form er bedre... den er bare preget av at jeg er eldre.

Akkurat diskusjonen vedr. hvordan man bruker ulikt kildemateriale trodde jeg vi var ferdige med og du har ikke saklig belegg for din påstand. Jeg har vært mer enn normalt interessert i Porsche (og biler generelt) i over 25 år og selvfølgelig har jeg lært litt underveis. Jeg skriver om bl.a Porscher i tulletråden og dere andre kan skrive om andre ting, men vi spammer og chatter ikke i tråden.

Jeg har en helt strålende Søndag, takk! Tempen er fin, middag er inntatt og forum er trålet!

Det jeg prøvde å få frem til deg er at du er arrogant. Take it down a notch or two. Bare et velment råd, jeg vil bare at vi skal kunne holde en saklig tone til hverandre her inne. Thats all [-o<

Skrevet

Jeg la forøvrig om til sommerdekk for akkurat 1 uke siden. Og det oppe på fjellet!

Hender seg at folk mener jeg er litt prematur på akkurat det området, men når veiene stortsett består av våt asfalt er det jo klart tryggest å rulle på sommerhjul!

Skrevet
Bare ignorer postene, ikke verre enn det. Så dør det ut av seg selv etterhvert, slik vi begravde Zibiriririririri :)

Poenget her er at det alltid vil være enkelte BMW interesserte som også er seriøst interessert i Porsche. Det ene ekskluderer ikke det annet når man er skikkelig interessert i biler. Jeg sier ja takk til det beste fra de beste bilprodusentene.

Jeg er også interessert i Alfa Romeo og som noen av dere vet har BMWCCN hatt banedager sammen med Alfaklubben. Hva med deg Clerion... steiler du helt hvis vi tar noen runder med fokus på Alfa Romeo?... :)

Alfa Rome er veldig nice... 159 er jo Alfas svar på Aston Martin i mine øyne! :)

Hvis du ser en Giulietta noen gang, studer detaljene - masse fett og Alfa Romeo er helt klart på riktig spor. Synd det er feilhjulstrekk i de nye vanlige...

Men en 156 GTA (sedan m/ manuell girkasse) har vært drømmebil så lenge jeg har hatt lappen og siden man MÅ ha en Alfa som en bilentusiast, står den på ønskelista. Kommer etterhvert ;)

Men jo, greit å skru ned litt på arrogantnivået av og til, for etterhvert havner du i samme bås som wicky124 og superturbodiesel og det er ikke noe stas...

Jeg blåser i om noe er det beste fra de beste bilprodusentene, et av mine største bilfavoritter er en knøtt italiener som kom som en billigbil i etterkrigstiden ;) 9 av 10 bilprodusenter har noe veldig kult i line-upen! Kia, Ssang Yong (eller hvordan det skrives) og et par sære amerikanere som Saturn, Lincoln osv. er spesielt trist: Hyundai, Suzuki, Jeep og mange andre vanlige produsenter har laga et eller annet fett.

Ultimate for meg er fortsatt Aston Martin DBS =P~

Skrevet

Jeg har en helt strålende Søndag, takk! Tempen er fin, middag er inntatt og forum er trålet!

Det jeg prøvde å få frem til deg er at du er arrogant. Take it down a notch or two. Bare et velment råd, jeg vil bare at vi skal kunne holde en saklig tone til hverandre her inne. Thats all [-o<

Du er selvfølgelig i din rett til å mene at jeg er arrogant. Det er leit å høre, men det er heller ikke så rent lite spydig å slenge ut en slik påstand uten videre når du ikke kjenner vedkommende. Jeg vil tro at de aller fleste betakker seg for en slik oppførsel. Husk at jeg... ikke før nå... har kommet med en personkarekteristikk av deg.

Skrevet

Jaja, jeg postet for et par hundre sider tilbake et brett jeg lakkerte og lagde motiv på. Men det var bare prøvejobb, så idag pusset jeg ned igjen og gjorde alt på nytt, her er resultatet:

2vamucl.jpg

Skrevet

Fredrik: Jeg syns det er litt spesielt å si at du ikke blir respektert på et BMW-forum hvis du kun liker BMW. Det blir som å si på et BMW-treff:"Liker du bare BMW du? Nei, her har du ingenting å gjøre."

Skrevet

Alfa Rome er veldig nice... 159 er jo Alfas svar på Aston Martin i mine øyne! :)

Hvis du ser en Giulietta noen gang, studer detaljene - masse fett og Alfa Romeo er helt klart på riktig spor. Synd det er feilhjulstrekk i de nye vanlige...

Men en 156 GTA (sedan m/ manuell girkasse) har vært drømmebil så lenge jeg har hatt lappen og siden man MÅ ha en Alfa som en bilentusiast, står den på ønskelista. Kommer etterhvert ;)

Men jo, greit å skru ned litt på arrogantnivået av og til, for etterhvert havner du i samme bås som wicky124 og superturbodiesel og det er ikke noe stas...

Jeg blåser i om noe er det beste fra de beste bilprodusentene, et av mine største bilfavoritter er en knøtt italiener som kom som en billigbil i etterkrigstiden ;) 9 av 10 bilprodusenter har noe veldig kult i line-upen! Kia, Ssang Yong (eller hvordan det skrives) og et par sære amerikanere som Saturn, Lincoln osv. er spesielt trist: Hyundai, Suzuki, Jeep og mange andre vanlige produsenter har laga et eller annet fett.

Ultimate for meg er fortsatt Aston Martin DBS =P~

Selvfølgelig kommer jeg ikke akkurat i godstemning når jeg så til de grader blir høvlet ned av enkelte noviser her inne kun fordi jeg poster noen innlegg vedr. Porscher. Vi er ganske mange som har en bilinteresse som rekker langt bredere enn kun BMW. Du har bl.a fokus på Aston Martin og Ferrari... og jeg har fokus på Porsche og Mercedes-Benz... sånn bare for å illustrere poenget. Alfa Romeo, Ford, Audi, Maserati etc... fine bilder og fornuftig tekst er alltid spennende.

Når det gjelder Alfa Romeo synes jeg at 60-talls modellene, Montreal og GTV er de fineste når det er snakk om gatebilene. Bakhjulstrekk, sexy design og hissige motorer... italiensk på sitt beste på den billige siden av Ferrari... 8)

Skrevet
Fredrik: Jeg syns det er litt spesielt å si at du ikke blir respektert på et BMW-forum hvis du kun liker BMW. Det blir som å si på et BMW-treff:"Liker du bare BMW du? Nei, her har du ingenting å gjøre."

Det er en misforståelse. Gunnar har alltid vært en fortaler for at man skal kunne skrive om andre bilmerker (spesielt i relasjon til BMW) her inne. Han er selv et godt eksempel i så måte. Hans BMW interesse er selvfølgelig temmelig stor, men behov og tilfeldigheter førte til at en Audi A4 Quattro for ham var et bedre valg enn en tilsvarende BMW. Såvidt jeg vet er han svært godt tilfreds med Audien. Jeg er helt enig med Gunnar og i den konteksten mener jeg at noen innlegg om Porsche helt klart er på sin plass. Porsche og BMW er for mange like interessant. Kanskje har man en 911 som entusiastbil, en 5-serie Touring som familiebil og en 1-serie som bybil... det er mange muligheter... :)

Skrevet

Jeg ser den og er helt enig, men respekten går begge veier. Blir jo opptil hver enkel hva man liker både den ene og andre veien og det er man nødt til å godta. Det virket bare på meg som om man måtte like andre ting og ikke bare BMW, men da misforsto jeg :)

Skrevet
Skjønner godt hva de andre brukerene mener, vær gang jeg går inn i tulletråden. er det bilder av noen porscher.

Hva er egentlig problemet? Er problemet at du ser bilder av Tysklands automobile stolthet som har et emblem med den tidligere delstaten/kongedømmet Württemberg (idag Baden-Württemberg) og delstatshovedstaden Stuttgarts våpenskjold på panseret? Er problemet at Porsche har en mer spennende racinghistorie enn BMW? Er problemet at Porsche rent statusmessig er på et høyere nivå enn BMW? Er problemet at du får vondt i øynene når du ser en Porsche? Er problemet at du ikke har råd til en nyere Porsche? Er problemet at Porsche ikke tilbyr en 911 med dieselmotor? Er problemet at Porsche ikke tilbyr en 911 med 4 dører eller som stasjonsvogn?

Med tanke på alt annet vi skriver i tulletråden som ikke handler om BMW vil jeg påstå at det ikke er mange innlegg som kun handler om Porsche. Nidkjærheten lenge leve... :roll:

Det var da veldig! Du er så på kringsfronten at det er helt vilt! er livet ditt SÅ kjedelig?

Har ingenting imot Porsche eller andre bilmerker, og jeg kjører mye annet en BMW.

Hadde jeg ville handlet meg en Porsche hadde jeg handlet meg en for lengesiden. Porsche er ikke noe kulere en noe annet!

såklart kan man diskutere porsche eller andre bilmerker! men det går mest i porsche som bare 1-3 brukere engasjerer seg i.

snakk så mye porsche dere vil! jeg sa bare jeg var enig at det ble litt mye

Skrevet
Jeg ser den og er helt enig, men respekten går begge veier. Blir jo opptil hver enkel hva man liker både den ene og andre veien og det er man nødt til å godta. Det virket bare på meg som om man måtte like andre ting og ikke bare BMW, men da misforsto jeg :)

Selvfølgelig kan man ha BMW som den helt store interessen her i livet... ingen tvil om dette. Mitt poeng er at det blir helt feil hvis man samtidig steiler helt bare fordi en annen poster noen innlegg vedr. Porsche. Die hard BMW fans er OK, men ikke når de blir ekstreme og forlanger at andre ikke kan ha interesse for andre bilmerker også. Bimmers er i så måte et temmelig liberalt forum... iallefall i tulletråden... :)

Skrevet

Det var da veldig! Du er så på kringsfronten at det er helt vilt! er livet ditt SÅ kjedelig?

Har ingenting imot Porsche eller andre bilmerker, og jeg kjører mye annet en BMW.

Hadde jeg ville handlet meg en Porsche hadde jeg handlet meg en for lengesiden. Porsche er ikke noe kulere en noe annet!

såklart kan man diskutere porsche eller andre bilmerker! men det går mest i porsche som bare 1-3 brukere engasjerer seg i.

snakk så mye porsche dere vil! jeg sa bare jeg var enig at det ble litt mye

Den er god... jeg er bare ikke enig i at det er skrevet spesielt mye om Porsche i det siste. Jeg postet noen bilder av Porscher som en reaksjon på Wickys pr. def. automatiske klager over at det var for mye Porsche her inne (over et temmelig bredt tidsperspektiv), men ellers er det ikke skrevet mye vedr. Porsche den siste tiden.

Selvfølgelig kan det bli for mye Porsche her inne og trolig bør vi ha en pause nå, men prinsippet om at man også kan skrive om andre bilmerker her inne består. Alfa Romeo GO!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...