Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Kul dag i dag...

Dama drar hjem til KR, jobben kommer med en fin beskjed om at det trolig blir nedskjæring om ikke lenge, da delebutikken slåes sammen med en annen, så vi blir altfor mange...

og jeg glemte nye simkortet hjemme, og det gamle slutta å funke kl. 9 i dag-_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul dag i dag...

Dama drar hjem til KR, jobben kommer med en fin beskjed om at det trolig blir nedskjæring om ikke lenge, da delebutikken slåes sammen med en annen, så vi blir altfor mange...

og jeg glemte nye simkortet hjemme, og det gamle slutta å funke kl. 9 i dag-_-

Men du har jo ennå tid og mulighet for bimmers på jobben da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regnet med at du var den første til å kommentere det :P

Fin oppsummering wicky ;) får krysse fingrene på at hvis det går dårlig, så kan jeg få intern forflyttning av noe slag, helst til bilia skøyen/stenshagen ;):P

Kul dag i dag...

Dama drar hjem til KR, jobben kommer med en fin beskjed om at det trolig blir nedskjæring om ikke lenge, da delebutikken slåes sammen med en annen, så vi blir altfor mange...

og jeg glemte nye simkortet hjemme, og det gamle slutta å funke kl. 9 i dag-_-

Men du har jo ennå tid og mulighet for bimmers på jobben da.

Ja, etter at jeg kom meg inn igjen, glemte passordet i går, og ting fucka seg, så profilen ble låst eller noe :S :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til våren skal jeg selge min Golf3 bruksbil og kjøpe en Mercedes 190. Er oppvokst med mercedes i familien, og nå vil jeg tilbake. Hadde w210 200cdi 1999 modell, og jeg savner driftsikkerheten og comforten. For å ikke nevne svingradiusen.

Hvilken 190 skal man gå for fredrik?

Det er av mindre betydning idag hvilken motor du velger bare bilen er nogenlunde rustfri. Alle motorene er relativt bra, men noen av dem virker undermotoriserte i kombinasjon med automatgear. På den annen side var MB´s manuelle gearkasser på denne tiden lite behagelige. Det beste kompromisset er derfor 190E 2,3 med automatgear. Umiddelbart vil jeg mene at man bevisst bør unngå 190 (uten innsprøytning) og 190E 1,8 (dog kun hvis man har andre alternativer å velge mellom).

Rent teknisk er det ikke så mye som skiller W201 og W124 såfremt motorene er de samme. Jeg vil derfor mene at man bør være åpen for begge modellseriene. Det viktigste er å finne et eksemplar som er nogenlunde rustfri og godt vedlikeholdt. Lykke til... :)

Er åpen for både 190 og w124, liker dem begge! Jeg har mest lyst på Diesel pga driftskostnadene etc. Rust, historikk og tilstand er vell de 3 viktigste tingene å se etter vil jeg tro. Av w124 så er vell 250D og 300D bra? Må ha automatkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BcRichard her på forumet har/hadde en 124 250D, kan sitere han; "Den er lat, man må kjøre på full gass hele tiden.. Men den bruker lite, har ikke fylt på leeeenge" :)

haha, okei :P! Jeg skal kun bruke den som a til b bil og bil nr2. Skal sjelden kjøre over 100km i timen, og vil ha den økonomisk. 100hk bør være minimum. I og med at 300D har over 100hk så høres det ut som den rette, noen av hestene sover nok sikkert og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

250D ville jeg ikke valgt, de er så vanvittig trege! en 300D er grei nok med sine 136Hk, går omtrent som en 230E :wink:

Ja... dette begynner utvilsomt å bli gamle biler på godt og vondt. De er solide, men dynamisk og ytelsesmessig er W201 og W124 totalt frakjørt av mer moderne alternativer. W124 E 300 Diesel fikk først 136 Hk i 1993 (samt navneforandring fra 300D), men selv med 136 HK er det maksimale dreiemomentet kun 210 Nm ved relativt høye 2200 rpm. Dette betyr mye for akselerasjonen og den er da heller ikke mer imponerende enn 0-100 Km/t på 13 sekunder blank. Dieselforbruket er OK... rundt 0,60 liter/mil ved blandet kjøring.

De tidligere variantene av 300D er en helt annen historie. Frem til og med 1989 ytet motoren kun 109 HK samt marginale 185 Nm ved skyhøye 2800 rpm. Drivstofforbruket er nogenlunde det samme som for den senere utgaven. Et viktig aspekt er imidlertid motor/eksoslyden akkurat denne motoren har... den er utrolig fin til å være en eldre dieselmotor. Skikkelig komfortcruiser på norske landeveier... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...