Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det koster ikke noe, Erik. Klarer ikke finne bilde av Niclas sin E36 nå, da brukeren hans er slettet fra bimmers. Du burde absolutt ha sett den bilen.

Skrevet
Alternativet er jo å flytte ut på landet, hvor du kan få et stort fint hus med sjøtomt og greier, til ca. ingen penger. ;)

En kamerat av meg solgte akkurat leiligheten sin i byen, og flyttet tilbake til hjembygden sin. For pengene etter salget kjøpte han seg et 280m3 hus, hvor et gammelt 3-porters bilverksted fulgte med, en strøken 06 Audi A6 3.0tdi og en 28fots walkaround båt av et slag.

En løsning jeg tror kan bli meget aktuell for meg i fremtiden, da jeg har den evnen at jeg kan planlegge mere enn et kvarter frem i tid, slik at jeg ikke behøver å ha samtlige butikker rett utenfor husveggen til alle døgnets tider (i forhold til et visst kvinnemenneske jeg etterhvert har blitt noe kjent med).

Helt klart, men jeg orker ikke den pendlingen i lengden. Som datamann har jeg innsett at det er i Oslo jobbene, og lønningene, er. Søkte i Østfoldtraktene i nesten et halvt år, uten at noe som helst interessant dukket opp. Hadde jeg jobbet i en annen bransje hadde jeg nok ikke bodd i Oslo.

http://www.finn.no/finn/realestate/home ... e=27409552

240kvm for 3.200.000. Da hadde hatt penger til overs til å fylle garasjen, ved salg av leiligheten i Oslo.

Jeg hadde også hatt 1,5-2 timer reisevei hver vei til jobb hver dag, og derfor nesten aldri sett sola før den gikk ned på hverdagene.

Skrevet
":3zx4u2hm]

Helt klart, men jeg orker ikke den pendlingen i lengden. Som datamann har jeg innsett at det er i Oslo jobbene, og lønningene, er. Søkte i Østfoldtraktene i nesten et halvt år, uten at noe som helst interessant dukket opp. Hadde jeg jobbet i en annen bransje hadde jeg nok ikke bodd i Oslo.

240kvm for 3.200.000. Da hadde hatt penger til overs til å fylle garasjen, ved salg av leiligheten i Oslo.

Jeg hadde også hatt 1,5-2 timer reisevei hver vei til jobb hver dag, og derfor nesten aldri sett sola før den gikk ned på hverdagene.

Det er faktisk én (av mange) årsaker til det karrierevalget jeg tok. Vurderte IKT, automasjon, bilmek og div. annet, men det er ikke mange jobber som gir den friheten som når man jobber på sjøen. Selvfølgelig er det en ofring for mange å være borte så lenge, spesielt med små barn, men det er alltid alternativer som tillater jobbing nærmere familie og barn.

Ellers spiller det liten rolle hvor jeg bor. Flytter jeg f.eks til statene betyr det lite for rederiet.

Der hvor jeg kommer fra gikk det faktisk et hus på rett over 300kvm for under 1mill for 4-5 år siden, da med 50 mål tomt (inkl. sjøtomt), trippel garasje, brosteinbelagt innkjørsel osv..

Skrevet
Det koster ikke noe, Erik. Klarer ikke finne bilde av Niclas sin E36 nå, da brukeren hans er slettet fra bimmers. Du burde absolutt ha sett den bilen.

Har ikke tvil om at den var fin nei 8)

Skulle gjerne hatt de felgene, men som sagt så har jeg ikke råd for øyeblikket..

Få meg fast inntekt så tenker jeg det blir nye felger ;)

Erik89: Oransje blinkere gjorde hele bilen for min del, jævli tøft :)

Takk, synes det selv :) Begynner å bli fornøyd med bilen nå ^^

Skrevet
Det er faktisk én (av mange) årsaker til det karrierevalget jeg tok. Vurderte IKT, automasjon, bilmek og div. annet, men det er ikke mange jobber som gir den friheten som når man jobber på sjøen. Selvfølgelig er det en ofring for mange å være borte så lenge, spesielt med små barn, men det er alltid alternativer som tillater jobbing nærmere familie og barn.

Ellers spiller det liten rolle hvor jeg bor. Flytter jeg f.eks til statene betyr det lite for rederiet.

Der hvor jeg kommer fra gikk det faktisk et hus på rett over 300kvm for under 1mill for 4-5 år siden, da med 50 mål tomt (inkl. sjøtomt), trippel garasje, brosteinbelagt innkjørsel osv..

Jeg valgte automasjon og har sikkert mer fritid enn deg. :) Jobber i nordsjøen, tjener nok ikke like godt, men har samme frihetene når det gjelder bosetning. Dessverre er jeg så kreativ av meg at jeg har kjøpt hus en liten kilometer fra deer jeg vokste opp. :roll:

Skrevet

Erik89: Dette blei rått! Stoooor forskjell på før og etter, større enn det har vert på min bil :P

Skrevet
":229s35zs]

Det var absolutt en flott bolig det der! Men er det ikke firefelts motorvei helt fra Fredrikstad til Oslo da? Kan vel ikke være så galt å pendle da vel?

Men det jeg ikke skjønner er at skal man kjøpe billig familiebil så behøver man ikke å kjøpe noe som er dørgende kjedelig! Skulle jeg hatt familiebil til 50 000,- så hadde jeg valgt en strøken 525IX, skulle jeg hatt en familiebil til 100 000,- så hadde jeg valgt E39 528i eller A6 2,8Q! Selvfølgelig noe høyere driftskostnader men til gjengjeld så hadde jeg sluppet å ha gjeld å betale på og slitedeler kunne jeg kjøpt på Biltema, så det hadde jeg spart inn på!

Vi har også tenkt tanken på å moro det hadde vært å bygge ett nytt hus, ett skikkelig hus med feit garasje og greier men da hadde jeg ikke hatt råd til å ha noen særlig feit bil! Hadde jeg framdeles hatt E39en som jeg solgte for ett år siden så hadde det kunne latt seg gjøre fint, men det spørs om ikke jeg måtte vurdert 325en hvis vi skulle satt en sånn plan ut i livet :wink:

Men nå har jeg vært langsiktig og skrevet meg på en tomt i et ganske lukrativt boligområde som ikke skal bygges ut før i 2015! Så får vi satse på at de økonomiske omstendighetene våre har fått litt mer kjøtt på beina inntil da :wink: Enn så lenge får vi holde ut i 80-talls boligen! Her er det jo valmet tak, buede døråpninger innendørs, parafinfyring, vegg til vegg teppe i mange rom og for ikke å glemme den tidsriktige inngangsdøra i massiv teak, hehe :wink:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...