Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Med unntak av motoren er det en enkel jobb å montere tingene du lister opp. :)

Ang. navien synes jeg den som kom i 2009 er såpass mye bedre at det er en "fordel" å kjøpe en bil uten nettopp navi, da har man en utmerket grunn til å bytte (denn nye har forøvrig ikke egen dvd-unit, så ikke se deg blindt på det). :D

Interiørmessig bør jeg vel igrunn ikke si så mye selv, men er enig i at det er litt for lyst. Ang. rattet og M-sport eksteriør er jeg oså veldig enig, men til den prisen kunne jeg nok fordøyd noen kameler.

Grunnen til at jeg vil finne en bil med alt jeg ramser opp, er fordi jeg ikke skal koste på neste bil noe som helst utenom slitedeler, dekk og drivstoff..

Har et max budsjett på 220.000kr, noe som gjør at mine alternativer ikke vokser på trær ;)

Men, det har gått en del fine biler med OK utstyr til OK priser siste tiden, så over nyttår frykter jeg for at det kommer til å bli en del mere biler tilgjengelig.

Om fornuften vinner, så blir det E39 530dat... (Ja jeg vet at kontrastene er stor opp til E61, men med den 100k spart, gjør jeg mye med huset, nå mens jeg enda betaler på alt alene)

Grunnen til at jeg vil ha to uniter, er at den DVD-uniten som leser kartplater har en tendens til å ta kveld.. Da er det bedre og bytte ut kun DVD-uniten til 1500kr, enn hele greia i en smell til over 6000kr.. Måtte bytte denne på E91`n jeg hadde, så var heldig at den var delt :)

Her skal det ikke spises kameler, her skal alt være som jeg vil ha det, så langt det lar seg gjøre ;)

Lie: Kravstor du er aaaaaa ;)

Viktig å like det man kjøper, Skramma ;)

Rød bil ser jeg også etter, men herrefred så lite det er av de.. Har funnet en E91 318d... Men den mangler navi å multifunksjonsratt = uaktuell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye typen har vel forsåvidt to uniter den også, men selve kartdelen er harddisk-basert.

Om bilen vår skulle blitt krasjet eller kondemnert av en eller annen grunn (gud forby!) så tror jeg også jeg hadde satt øynene mot en sen e39, gjerne 525i eller 530i. Selv om de er småkjent for rust er dette ganske pene biler med det rette utstyret.

Jeg tror ikke jeg overdriver om jeg sier jeg tror jeg har den eneste røde e61 med bensinmotor i landet. Ihvertfall ikke om jeg legger til manuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer...

Ja, skal ha facelift om det blir E39.. Den ene jeg ser litt på har utbedret rusten på garanti.. Eier virker seriøs, og bilen har ALT av utstyr.. Comfortseter i sort skinn, stor navi, automat, største høytalerpakken osv.. Eneste minuset er at den er sølvgrå... Slik som 60% av landets biler er..

Samme gjelder en 530i jeg har sett litt på.. Mye utstyr, men også den er sølv..

Nei, tror jeg har til gode å se en rød E61 enda... Synes personlig at det er kjedelig med sølv/svart som farge på bilen... Mye freshere med noe som vises mere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål Tzunami.

Ikke meningen å være frekk eller noe, men hvorfor bruker du penger på touringen (og forøvrig på M5-en også)?. Hver eneste krone du ikke bruker på disse er vel en dag nærmere skilt på M5-en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig, Kvasi.. Fronten er ikke den peneste, men den duger til brukis..

Tzunami: Nei, skal ikke koste på noe som helst, den skal være slik jeg evt kjøper den ;) Har E30 og R6 som også trenger (LES: får) penger, samt hus og andre hobbyer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du Jørgen, først hadde du en E91 som forøvrig var kjempefin. Denne solgte du vel for å kjøpe en billigere bruksbil. Du kjøpte så en E46 Touring, men vurderer nå E61? Kunne vel likegodt beholdt E91?

Jeg skal handle meg E39 Touring neste år tenkte jeg. Jeg har prøvekjørt både 525TDS og 530D, men syns ikke de falt helt i smak. Tror derfor jeg går for 528ia. Mulig det er en tørst bil, men gud for en herlig motor de bilene har.

E39 overasker også stort på plassen. Jeg ser etter facelift, sportskinn, navi og automat. 528i begynner å bli billig også nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med faceliften forsvant 523i og 528i til fordel for 525i og 530i. 520i fikk 2.2-liters motor med 170hk mot tidligere 2-liters med 150hk.

Nå kan det hende det hende det snek seg noen 528i ut av samlebåndet i overgangen, men det er isåfall det eneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...