Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvordan Bavaria torde å få Hartge til å dra ut 272 hester og 570 hm av disse bilene. Husker fra da jeg jobbet der at flere slike ble levert, samtlige med automat kasse :? Var også noen 325d som ble levert med dette, men de hadde manuell slik som min.

Nei, du kan så si. Somregel går det jo bra, men om man skulle finne på å dra et beist av en campingvogn over alpene kan det muligens få litt kjipe konsekvenser. Nå husker jeg ikke akkurat hva denne girkassen tåler, men jeg sjekket endel opp i det når jeg var på e60-jakt og før jeg hadde bestemt at jeg skulle gå for bensin. :)

hartge chipen jeg finner på hjemmesiden dems gir 231hk men :P

Dette var i "gamle" dager, da leverte Hartge dette.

Føler du endrer mening om hvilken bil du skal ha hver dag. En dag er det ny e90, så er det A5, så et det e60?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er automat livet!!!!!11111 :)

Kunne ikke tenkt meg noe annet enn Automat på neste bil..

kjørte mye i firmabilen i gamlejobben.. Transit Connect.. Masse masse masse masse giring.. håååh og jeg ble lei.. Siste året clutcha jeg ikke ved girskifte, bare hvis jeg absolutt måtte... synkroringene på 3. gir gav seg først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan Bavaria torde å få Hartge til å dra ut 272 hester og 570 hm av disse bilene. Husker fra da jeg jobbet der at flere slike ble levert, samtlige med automat kasse :? Var også noen 325d som ble levert med dette, men de hadde manuell slik som min.

Nei, du kan så si. Somregel går det jo bra, men om man skulle finne på å dra et beist av en campingvogn over alpene kan det muligens få litt kjipe konsekvenser. Nå husker jeg ikke akkurat hva denne girkassen tåler, men jeg sjekket endel opp i det når jeg var på e60-jakt og før jeg hadde bestemt at jeg skulle gå for bensin. :)

525d lci har GA6HP19Z kassa.

http://apps01.zf.com/zf.productDataBase ... _2006s.pdf virker ikke særlig lovende :P

har jo forsåvidt drivverks forsikring, men dem og begynner vell lure om man ryker 2 kasser på kort tid liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte litt rundt.... er visst litt mer enn bare å smelle på manuell kassa, tre girspaken opp dashen å bytte mellommaksel for å konvertere auto -> man...?

Hjerne, ledningsnett, mellomaksel, clutch, mellomaksel,, svinghjul, foringer, pakninger, diffrensial, pedalsett med fjærer, cylindere og piss å lort, legge opp olje, div tanker å alt mulig herk? :P Finens det noe guide på jobben samt ALLE deler som trengs? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte litt rundt.... er visst litt mer enn bare å smelle på manuell kassa, tre girspaken opp dashen å bytte mellommaksel for å konvertere auto -> man...?

Hjerne, ledningsnett, mellomaksel, clutch, mellomaksel,, svinghjul, foringer, pakninger, diffrensial, pedalsett med fjærer, cylindere og piss å lort, legge opp olje, div tanker å alt mulig herk? :P Finens det noe guide på jobben samt ALLE deler som trengs? :D

Spørs om det ikke er billigere/enklere å selge bilen for å kjøpe ny bil, evt. importere en 328i/M3 (alt etter budsjett) og bygge helt om. Da har du ihvertfall alt du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte litt rundt.... er visst litt mer enn bare å smelle på manuell kassa, tre girspaken opp dashen å bytte mellommaksel for å konvertere auto -> man...?

Hjerne, ledningsnett, mellomaksel, clutch, mellomaksel,, svinghjul, foringer, pakninger, diffrensial, pedalsett med fjærer, cylindere og piss å lort, legge opp olje, div tanker å alt mulig herk? :P Finens det noe guide på jobben samt ALLE deler som trengs? :D

Ja jøss han må ha vært glad i å bytte deler som ikke trengs :P For meg kosta det knappe 1500 for hele pakka. Og da bytta jeg kun pedalsett, mellomakselm svinghjul m clutch og det var det. Glemte bremserør fra clutchpumpa og ned til slavesylinder, men det koster en knapp 100 lapp på biltema. Hjernen og ledningsnett bruker du fra motoren som står i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hartge chipen jeg finner på hjemmesiden dems gir 231hk men :P

Dette var vel i 07/08 tenker jeg, ble slutt på dette da Hartge fikk nye eiere eller noe. Glemmer ikke en sort X6 35d som ble levert, oppgradert til 330 hester 8) Det var en rå bil det :D

Nei, du kan så si. Somregel går det jo bra, men om man skulle finne på å dra et beist av en campingvogn over alpene kan det muligens få litt kjipe konsekvenser. Nå husker jeg ikke akkurat hva denne girkassen tåler, men jeg sjekket endel opp i det når jeg var på e60-jakt og før jeg hadde bestemt at jeg skulle gå for bensin. :)

Før jeg kjøpte E90en så prøvekjørte jeg en av disse bilene som ble levert Hartge tuna, en 2008 525da LCI. Bilen gikk som ett skudd og virket helt fint selv etter 107 000 km, så jeg hadde nok heller ikke mistet nattesøvnen. Men som du sier, hadde den levd ett hardt liv så kunne det sikkert vært annerledes.

Denne sto på motorveien her i Stavanger i dag. Ver sekserstusser på den, så denne jakter nok fartsbøller 8)

[ Bilde ]

Ja den er helt lik bare med lokalt sikltnummer, var PD37.... ett eller annet. Politidistrikter over store dele av sørnorge ser ut til å ha fått sorte E91 325d å leke seg med :wink: De er vist utstyrt med "Police package" fra fabrikken, videoskjerm i Idriven, innebygde lys osv

Neste...uniformerte BMWer..? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Keskin KT1 vært tøft på en E39 med M5 styling? :)

Har surfet rundt å prøvd å finne E39'er med disse felgene, men har kun funnet dette bilde til nå, om noen har lyst å photoshoppe et bilde til meg så er de hjertelig velkommen.

Har jo originale E39 M5 felger, men syns Keskin felgene er rå, minner mye om OZ Futura.

$T2eC16VHJFoE9nh6oVcDBQy2IMNn5Q~~60_85.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...