Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Nei e gikk lenge å vurderte å sette i s50, men blei så mye styr synes e an må da bytte alt Anna.. Å b28 va bare sette i liksom, så litt høl i haude Menmen :P

Er ikke mer enn en helg i garasjen det som jeg sa til deg ;) Skulle bygd s50 vettu. Kjørt kompressor på den og fått i overkant av 400 på hjula ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok å satte gamle inngangsdøra mi i garasjen her tidligere, ble lagd nytt hull annet sted til ny inngangsdør i huset så gamle gangen er bare en bod nå, har pleid å hatt døra til dne oppe så den ikek blir så kaldt der, men hatt den lukka noen dager nå,

målte tempen der inne nettopp, er 0,7 grader :P tror jeg bør isolere det hullet gamle døra sto i snart :P (er dekket over men ikke isolert)

får se det positive i det, trokke kjøleskapet som står der bruker så mye strøm nå akkurat :P

tempen har jo egentlig ikke så mye å si, men når jeg må gå inn der for å gå på badet så er det litt ukjekt :P

men igjen forfriskende da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei e gikk lenge å vurderte å sette i s50, men blei så mye styr synes e an må da bytte alt Anna.. Å b28 va bare sette i liksom, så litt høl i haude Menmen :P

Er ikke mer enn en helg i garasjen det som jeg sa til deg ;) Skulle bygd s50 vettu. Kjørt kompressor på den og fått i overkant av 400 på hjula ;)

Kunne gjort det! Brukte underkant av helga på å sette b28 i den å kjøre den hjem :P (syns det er godt gjort når e aldri har hatt ute maskinisten før)

Men syns det e litt drygt å kjøre 3,2 til bruksbil :P

Har mange å store bmw drømmer, å har egentlig nettop realisert en. Synes b28 er en kjempemotor til bruks på dinna bilen, spesielt med det at utvekslinga er ifra b20"en!

S50 å komp/ turbo får bli når e har komt me ut ifra gamlingane !!! :P (lei av å bo hjemme) sjøl om det e ganske sytaløst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge "drømt" om å ha en bil til. I utgangpunktet gikk drømmen ut på en bil til rundt 100-150K, av type e46 coupè/cab, 1-serie e.l.. Jeg har i den senere tiden gått mer og mer bort fra dette, og heller begynt å tenke litt mer realistisk og på noe som kan la seg gjennomføre uten noe problem økonomisk. Jeg har derfor sett endel på biler (BMW) i prisklassen under 30-40K i det siste, da e39, e46 og til dels Z3. Bruken for denne nummer to-bilen vil være å avlaste e61-en litt, samt fungere som en pendlerbil når jeg skal kjøre til Bergen på jobb (nå tar jeg buss som jeg hater).

I dag kom jeg over denne. Relativt greit priset i forhold til standen (det vanlige, som rust i bakluken, litt småskader her og der, men stort sett fin teknisk), men ikke super-Wicky-528-billig. :) Nå er vel ikke akkurat dette en perfekt pendlerbil med tanke på motorisering, men det frister noe mer med en koselig bensinsekser enn en sur dieseldings. I tillegg er denne bilen rett her hvor jeg bor.

Hva mener "folket"?

I utgangspunktet er det vel igrunn ikke stasjonsvogn jeg har kikket etter, og kunne vel helst tenkt meg noe morsommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge "drømt" om å ha en bil til. I utgangpunktet gikk drømmen ut på en bil til rundt 100-150K, av type e46 coupè/cab, 1-serie e.l.. Jeg har i den senere tiden gått mer og mer bort fra dette, og heller begynt å tenke litt mer realistisk og på noe som kan la seg gjennomføre uten noe problem økonomisk. Jeg har derfor sett endel på biler (BMW) i prisklassen under 30-40K i det siste, da e39, e46 og til dels Z3. Bruken for denne nummer to-bilen vil være å avlaste e61-en litt, samt fungere som en pendlerbil når jeg skal kjøre til Bergen på jobb (nå tar jeg buss som jeg hater).

I dag kom jeg over denne. Relativt greit priset i forhold til standen (det vanlige, som rust i bakluken, litt småskader her og der, men stort sett fin teknisk), men ikke super-Wicky-528-billig. :) Nå er vel ikke akkurat dette en perfekt pendlerbil med tanke på motorisering, men det frister noe mer med en koselig bensinsekser enn en sur dieseldings. I tillegg er denne bilen rett her hvor jeg bor.

Hva mener "folket"?

I utgangspunktet er det vel igrunn ikke stasjonsvogn jeg har kikket etter, og kunne vel helst tenkt meg noe morsommere.

Ser jo grei ut den. Ha i bakhodet at om du legger ca. 70-80k til på bordet så er du oppe på en 1-serie(dog en kjip en) men et betydelig smartere valg økonomisk enn en gammel 528i som har gått langt, hvor ting bare venter på å ryke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og legger jeg på enda en 50-60 til så får jeg en facelift-utgave av 1-serie. Legger jeg på enda noen titalls tusen så får jeg en 1-serie coupè som jeg mye heller har lyst på, og slik fortsetter det. :) Enten bil det en bil i denne prisklassen (helst enda litt lavere) eller så blir det nok ingen bil dessverre.

Jeg er ikke nevneverdig bekymret for at noe skal ryke sånn uten videre. Både motor og girkasse er vel relativt skuddsikre, og andre ting som lager, dempere og slikt må en regne med etterhvert. Et hjullager må skiftes vet jeg, ellers var den grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og legger jeg på enda en 50-60 til så får jeg en facelift-utgave av 1-serie. Legger jeg på enda noen titalls tusen så får jeg en 1-serie coupè som jeg mye heller har lyst på, og slik fortsetter det. :) Enten bil det en bil i denne prisklassen (helst enda litt lavere) eller så blir det nok ingen bil dessverre.

Hehe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er pendlerbil du skal ha ville jeg heller valgt diesel, men forstår argumentasjonen. Nå begynner E46 å bli billig, jeg ser flere touringer fra 2002-2004 som ligger til 40-50k. Det er vel også mindre vedlikehold på disse kontra E39.

Men jeg ville gjort som Even sier, legg litt mer i det og kjøp en litt nyere bil som har gått mindre. Gamle E39'er kan være kostbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne gjort det! Brukte underkant av helga på å sette b28 i den å kjøre den hjem :P (syns det er godt gjort når e aldri har hatt ute maskinisten før)

Men syns det e litt drygt å kjøre 3,2 til bruksbil :P

Har mange å store bmw drømmer, å har egentlig nettop realisert en. Synes b28 er en kjempemotor til bruks på dinna bilen, spesielt med det at utvekslinga er ifra b20"en!

S50 å komp/ turbo får bli når e har komt me ut ifra gamlingane !!! :P (lei av å bo hjemme) sjøl om det e ganske sytaløst :P

Hehe ja du sier noe der! b28 funker særs bra og en kompressor på den igjen skal man ikke klage på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge "drømt" om å ha en bil til. I utgangpunktet gikk drømmen ut på en bil til rundt 100-150K, av type e46 coupè/cab, 1-serie e.l.. Jeg har i den senere tiden gått mer og mer bort fra dette, og heller begynt å tenke litt mer realistisk og på noe som kan la seg gjennomføre uten noe problem økonomisk. Jeg har derfor sett endel på biler (BMW) i prisklassen under 30-40K i det siste, da e39, e46 og til dels Z3. Bruken for denne nummer to-bilen vil være å avlaste e61-en litt, samt fungere som en pendlerbil når jeg skal kjøre til Bergen på jobb (nå tar jeg buss som jeg hater).

I dag kom jeg over denne. Relativt greit priset i forhold til standen (det vanlige, som rust i bakluken, litt småskader her og der, men stort sett fin teknisk), men ikke super-Wicky-528-billig. :) Nå er vel ikke akkurat dette en perfekt pendlerbil med tanke på motorisering, men det frister noe mer med en koselig bensinsekser enn en sur dieseldings. I tillegg er denne bilen rett her hvor jeg bor.

Hva mener "folket"?

I utgangspunktet er det vel igrunn ikke stasjonsvogn jeg har kikket etter, og kunne vel helst tenkt meg noe morsommere.

Syntes det så ut som en god nummer to kose bil jeg awt :)

Min e36 coupe kjøpte jeg for 28k. Ikke noe spessielt fin i lakken, kunne trengt hellakkering, bytte foringer rundt om, og dempere ellers er resten strøkent. Inni har jeg 2 delt klima, kjørecomputer med 100 knapper, antispinn, automatkasse med s/e/w gir valg, m50b25 vanos motor, m3 svart STRØKENT skinn interiør, sentrallås med alarm, el vinduer hele veien osv...

Gått 270k og automat er vell det som gjore den så billig, men for min del veldig fornøyd, veldigveldig mye bil for penga spør du meg, samt en utrolig artig bil å cruise, åpent luftfilter så brøler det så passasjera får frysninger på lavt turtall :)

Bruker den daglig til jobb pendling sandefjord -> nøtterøy. Så med jobb kjøring, og litt cruising noen kvelder i uka går det fort et par tanker fuel pr uke ... men med sekser brølinga syntes jeg det er litt verdt det :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne gjort det! Brukte underkant av helga på å sette b28 i den å kjøre den hjem :P (syns det er godt gjort når e aldri har hatt ute maskinisten før)

Men syns det e litt drygt å kjøre 3,2 til bruksbil :P

Har mange å store bmw drømmer, å har egentlig nettop realisert en. Synes b28 er en kjempemotor til bruks på dinna bilen, spesielt med det at utvekslinga er ifra b20"en!

S50 å komp/ turbo får bli når e har komt me ut ifra gamlingane !!! :P (lei av å bo hjemme) sjøl om det e ganske sytaløst :P

Hehe ja du sier noe der! b28 funker særs bra og en kompressor på den igjen skal man ikke klage på :D

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiene opp til bergen er greie de da uten mye stopp osv. Bare man får varmgang i den 5eren på vei opp, tror jeg det er en kjempe pendle bil for den strekningen, komfor i massevis og tar svingene bra, uten å bruke så sinnsykt mye bensin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...