Fredrik Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 M3 kommer vel i artige farger? frozen gray?de bruker da også carbon på visse modeller?plastikken er vel der, samme med ny eksos?og felger? ser ikke helt hva du sikter til, men forskjellene / oppgraderingene er ganske like... 911 GT2 RS har f.eks karbon vinge, bakskjermer, seter, store deler av interiøret, forskjermer, panser og fanger foran. Dette er temmelig mye mer enn hva en standard M3 varter opp med i forhold til en 316i. Når det gjelder lakkering kan det f.eks dreie seg om lakkfarger som er ekstra påkostet (spesielt i forbindelse med begrensede serier) samt flere forskjellige farger på den samme bilen. Alt sammen visuelle endringer som gjør at f.eks en GT3 er betydelig mer hardcore enn en standard Carrera. Porsches modeller er derfor gjennomgående vesentlig mer påkostede enn tilsvarende 3-serie modeller. Dette skulle da også bare mangle med tanke på hva en GT3 koster. Teknisk er det enda flere og mer seriøse endringer. En standard 911 Carrera har f.eks en B6 motor på 3614 cm3 som yter 345 HK. 911 GT3 RS 4,0 har en B6 motor på 3996 cm3 som yter 500 HK. I tillegg kommer kraftigere bremser og alt annet som må til i forbindelse med effektøkningen. Porsche er også flinke til å holde vekten nede på de forskjellige 911 modellene. En standard 911 Carrera S med 385 HK veier f.eks ikke mer enn 1425 Kg. En tilsvarende E92 M3 veier hele 1655 Kg. Du må innrømme at det er større visuelle forskjeller på disse to modellene enn det er på en standard E92 M3 og E92 318i...
Fredrik Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Ingen bilsamling er komplett uten BMW og Porsche mener jeg da. Men ikke faen om jeg hadde betalt 3 millioner for en ny 911, om jeg hadde hatt 100 mill. på konto engang. Da er det Ferrari for alle penga. Og nei, Porsche i dag er ikke i samme klasse som Ferrari i dag. Selv 997 GT3 eiere sier på engelske forum at "bilen er veldig bra, men ingen Ferrari". Hvordan andre oppfatter min mening for være opp til dem, men akkurat nå er Ferrari så langt foran i teknologi at ingen er i nærheten engang... Carrera GT var den siste "up yours" fra Porsche og det var i 2004. Edit: Og jeg skulle likt og sett den Ferrari-eieren som brydde seg om 'Ringen tider - det er mer Porsche-campens greie etter min oppfattelse. Det er ingen tvil om at "Die Grüne Hölle" (Nürburgring) er viktigere for Porsche enn den er for Ferrari. Porsche er underdog i forhold til Ferrari og har på mange måter mer å bevise. På den annen side er modeller som f.eks 911 GT2 RS svært gjennomførte konstruksjoner som helt klart har ånden av f.eks F40 over seg rent konseptmessig, men jeg innrømmer blankt at det er mer stil over Ferrari. Ingen over og ingen ved siden av. Porsche (og selvfølgelig Ferrari) har blitt håpløst dyre å kjøpe som nye. Jeg kan evt. strekke meg til å ville betale full pris for en Boxster/Cayman S, men heller ikke mer. Man får utvilsomt mer for pengene ved å kjøpe en eldre 993, men dette er også en helt annen bil enn dagens 997. Ferrari 308 GTB/GTS har forøvrig i mange år vært en relativt billig måte å kjøpe en bil med Cavallino Rampante på panseret, men nå begynner den modellen også å bli dyr. Det er allikevel stil over 308 også... så kanskje en vakker dag...
Yngvejos Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Nå sitter jeg å slapper av på Frankfurt flüghafen etter en 6 timers flytur fra Abu Dhabi. Det skal bli ufattelig deilig å komme hjem en tur. Hittil i år har jeg kun vært hjemme 16 dager, nå skal jeg være hjemme en hel uke. i strekk.
miklysa Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Ingen bilsamling er komplett uten BMW og Porsche mener jeg da. Men ikke faen om jeg hadde betalt 3 millioner for en ny 911, om jeg hadde hatt 100 mill. på konto engang. Da er det Ferrari for alle penga. Og nei, Porsche i dag er ikke i samme klasse som Ferrari i dag. Selv 997 GT3 eiere sier på engelske forum at "bilen er veldig bra, men ingen Ferrari". Hvordan andre oppfatter min mening for være opp til dem, men akkurat nå er Ferrari så langt foran i teknologi at ingen er i nærheten engang... Carrera GT var den siste "up yours" fra Porsche og det var i 2004. Edit: Og jeg skulle likt og sett den Ferrari-eieren som brydde seg om 'Ringen tider - det er mer Porsche-campens greie etter min oppfattelse. Det er ingen tvil om at "Die Grüne Hölle" (Nürburgring) er viktigere for Porsche enn den er for Ferrari. Porsche er underdog i forhold til Ferrari og har på mange måter mer å bevise. På den annen side er modeller som f.eks 911 GT2 RS svært gjennomførte konstruksjoner som helt klart har ånden av f.eks F40 over seg rent konseptmessig, men jeg innrømmer blankt at det er mer stil over Ferrari. Ingen over og ingen ved siden av. Porsche (og selvfølgelig Ferrari) har blitt håpløst dyre å kjøpe som nye. Jeg kan evt. strekke meg til å ville betale full pris for en Boxster/Cayman S, men heller ikke mer. Man får utvilsomt mer for pengene ved å kjøpe en eldre 993, men dette er også en helt annen bil enn dagens 997. Ferrari 308 GTB/GTS har forøvrig i mange år vært en relativt billig måte å kjøpe en bil med Cavallino Rampante på panseret, men nå begynner den modellen også å bli dyr. Det er allikevel stil over 308 også... så kanskje en vakker dag... Ferrari er ikke det det en gang var.. Greit at det er superbiler, men de tåler faktisk ikke å bli brukt så mye som en Porsche, noe Top Gear har bekreftet. Tar en Porsche any day foran Ferrari. Du kan jo bare sitte der å kose deg i 458 Italia'n din med tredjegrads forbrenninger, mens jeg cruiser forbi i en 911 GT2 Nå vil jo selvsagt ingen av oss noen sinne få hosta opp penger nok til dette, men.. Håndbygd my ass, det er nesten like mye masseproduksjon der som hos BMW.
Fredrik Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Ferrari er ikke det det en gang var.. Greit at det er superbiler, men de tåler faktisk ikke å bli brukt så mye som en Porsche, noe Top Gear har bekreftet. Tar en Porsche any day foran Ferrari. Du kan jo bare sitte der å kose deg i 458 Italia'n din med tredjegrads forbrenninger, mens jeg cruiser forbi i en 911 GT2 Nå vil jo selvsagt ingen av oss noen sinne få hosta opp penger nok til dette, men.. Håndbygd my ass, det er nesten like mye masseproduksjon der som hos BMW. Jeg anerkjenner klart Ferraris byggeintegritet og tekniske kompetanse. Designet står Pininfarina for, men Ferrari trekker selvfølgelig i trådene. Ferrari 458 Italia er svært kompetent og den er faktisk også en innstegsmodell (hvis man kan kalle en Ferrari for en innstegsmodell). Kongen på haugen er 599 GTO med en enorm V12 motor som yter 670 HK ved 8250 rpm. 0-100 Km/t på 3,35 sekunder og en topphastighet på 335 Km/t. Porsche er imidlertid mitt store merke når det gjelder sportsbiler (altså 911 og Boxster/Cayman). Det er nettopp Porsches bruksvennlighet og holdbarhet... i tillegg til kjøreegenskapene... som har fascinert meg mest siden jeg kjøpte min første Porsche i 1986. En alminnelig 911 Carrera S klarer en norsk vinter like fint som en 3-serie, men presterer samtidig 0-100 Km/t på 4,3 sekunder og har en topphastighet på 300 Km/t. Denne kombinasjonen er faktisk temmelig imponerende når alt kommer til alt.
Fredrik Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Apropos Ferrari 308. Hvis noen synes at bilen ser lav ut på bildet er dette helt korrekt. 308 er kun 112 cm høy og dette er f.eks hele 30,5 cm lavere enn E92 M3. Bilen veier kun 1265 Kg og tiltross for at den 2927 cm3 store V8 motoren kun yter 230 HK (1979) klarer den allikevel 0-100 Km/t på respektable 6,5 sekunder og har en topphastighet på 245 Km/t. Ferraris enkleste modell anno 1979 er med andre ord like hurtig som en helt ny E90 325i... og det på 205/70-14 felger/dekk...
wicky124 Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 E65 er mer sjeldent/"ekslusivt" enn porsche i oslo...
ehrnst Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 lå du bak meg ved ladegården idag, rundt 9 wicky? så så vidt en e65 med noen store hjul når jeg kjørte ut krysset
Erik89 Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Gamle bilder er så utrolig fine De som skal til valle hovin, er det parkeringa ved isstadion det er snakk om? Når er det "oppmøte"?
wicky124 Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 hvor er ladegården? ja var på vei til jobb i 09tiden idag tidlig...
ehrnst Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 Oslogate heter vel den gata jeg/vi sto i. sånn ca her http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 3,,0,10.44
Marius2002 Skrevet April 29, 2011 Skrevet April 29, 2011 BMW Z2 ??? http://www.bmwblog.com/2011/04/29/rende ... -roadster/
Anbefalte innlegg