Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å gå over til KNX, og vil tro det er det beste man kan gå for. Systemet er helt åpent, og det finnes hundrevis, om ikke tusenvis av leverandører som støtter dette.

Til og med xComfort og Sensio støtter jo KNX.

Men jeg ser ikke helt poenget med et slikt system, det geniale med et trådløst system er jo at man kan utvide hele tiden uten at synlig kabling.

Nytt for meg! Skal ikke si jeg har satt meg så godt inni det egentlig, da vi valgte å gå for xComfort. Stort sett veldig fornøyd med det, spesielt etter at de gikk sammen med Sensio. Er vel per dags dato ingen som tilbyr en mer komplett pakke for et nytt hus.

xcomfort sliter dog med litt kvalitetsproblemer

ekke så mye borti trådløs styring på jobb selv da kunder tenker stort sett pris, og vanlige brytere er billigere.

Den påstanden der vil jeg gjerne ha litt mer bakgrunnsinfo på ass, har opplevd svært lite problemer med vårt første xComfort hus, det satt vi opp i 2007. Har byttet èn dimmer på garantien der oppe, og det var fordi kunden plutselig brukte 50W halogen i stedet for 35W.

Nå høres jeg ut som en skikkelig reklame-mann her merker jeg, men det er nok bare fordi jeg er så forelsket i at systemet er så enkelt og brukervennlig - OG i motsetning til KNX er det ikke tidskrevende å programmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fått med meg en skritteller/pedometer (ene navnet er vel ikke bedre enn det andre :P )for å sjekke hvor mye jeg faktisk går når jeg er på jobb!

Men så er den tom for strøm -_-

Da får man komme sterkere tilbake i morgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ser ikke helt poenget med et slikt system, det geniale med et trådløst system er jo at man kan utvide hele tiden uten at synlig kabling.

Etter min mening er trådløse systemer en reserveløsning der ingenting annet er mulig, og bør unngås i den grad det er mulig. Selv om trådløst stort sett fungerer, vil en kablet løsning alltid være bedre. I tillegg slipper man batterier og slikt tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ser ikke helt poenget med et slikt system, det geniale med et trådløst system er jo at man kan utvide hele tiden uten at synlig kabling.

Etter min mening er trådløse systemer en reserveløsning der ingenting annet er mulig, og bør unngås i den grad det er mulig. Selv om trådløst stort sett fungerer, vil en kablet løsning alltid være bedre. I tillegg slipper man batterier og slikt tull.

Hm, godt vi er forskjellige sier nå jeg.

awt, er du gammeldags? :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

awt, er du gammeldags? :mrgreen:

Kanskje det. :)

Her i huset kabler jeg alt som har en fast plass. Har kontakter for opptil åtte nettverkspunkt bak TV-en.

Det gjør da jeg og, men jeg er forbanna glad for at vi har Sensio når jeg ville ha en ekstra bryter til lyset ved senga for å si det sånn. 5min, dobbelsidig teip og en data så hadde jeg egen bryter rett over hodet! Sweeeet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer på at jeg bare la opp 2 nettverkspunkt bak tv'en... Har 3 enheter der allerede :/ Mac minien kan jeg koble til trådløs men faen så ustabil og treg det er i forhold med min ubrukelige router fra NextGenTel...

Alt med NextGenTel er forresten ubrukelig :( har så lyst å lugge hjernerystelse på enkelte i den verna bedriften der.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trådløst nett selv, som suger, så skal få strukket nettverkskabel til under tv'n og finne frem switchen.. så får jeg tv'n xboxen og pcen på der iallefall, pluss å flytte routeren dit, så blir det bedre signal også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ved sengen har jeg faktisk trådløse brytere jeg også, men det er fordi det passet best om vi skulle bytte ut sengen til en større eller noe en vakker dag.

To nettverkspunkt er altfor lite i dag. :) Fire er et minimum, helst enda flere. Jeg bruker frontplater fra Stereovoss.no med plass til fire kontakter i hver plate. Disse platene passer i standard Elko-ramme. Kontaktene kan byttes ut med hva jeg vil, f.eks. Coax, HDMI osv. La i tillegg 4x 25mm rør ned til de to boksene, så satser på det holder en liten stund. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...