Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tja, spennende og spennende... Det er jo forsåvidt det. Trives jeg men såklart blir det mye opp igjen med det samme.

Liker spesielt variasjonen med at det ca er 50% utejobbing i form av prøvetrekking og diverse og 50% foran pc'en ved kalkulering.

Merker jeg lengter en del etter å trekke prøver e,l hvis jeg har kalkulert over lengre tid. (Vi er alltid 2 stk som deler på disse oppgavene og vi bestemmer selv hvem som gjør hva for hver jobb)

Treor jeg selv hadde lengtet etter å komme meg ut litt hvis jeg hadde hatt en kontorjobb som deg hele dagen :)

Når det er sagt, ville jeg heller hatt en kontorjobb enn å jobbe ute hele tiden :?

Jeg jobber annenhver uke. Bytter hver Onsdag 1700 :)

Utfordringen ofte er at vi har aldri faste arbeidstider. Vi følger båttrafikken, så det blir gjerne 2 timer jobb på en ankomst og 3 timer på an avgang.

Vaktuken er jeg på hele døgnet og når båten kommer til kai og er ferdig lastet må jeg være ombord.

Derfor kan det til tider bli lite søvn med stor trafikk både natt og dag.

Vi er 3 stk på hvert skift og vi bestemmer selv hvem som skal ut på hver båt. I natt er det jeg som tok inn en båt og de 2 andre skal ut når den er ferdig på dagtid.

Jeg sovnet jo tilslutt, men nå er jeg våken igjen og like tett i nesen. Jeg har også vondt i hodet fordi jeg er så tett i nesen/bihulene. Jeg synes at din 50/50 fordeling inne/utejobb virker fristende. Jeg er jo en typisk akademikertype og har alltid hatt kontorjobber. Jeg skal ikke si at jeg mistrives, men jeg kunne godt tenkt meg noe mer variasjon. Som systemutvikler arbeider man jo til tider også mye alene/selvstendig og dette kan være litt ensomt. På den annen side kan man ofte jobbe hvor man vil og det gir noen muligheter hvis det ikke er alt for mye prosjektoppfølging i form av møter etc.

Arbeidsdagene er også stort sett 9-16 med faste familierutiner og dette setter jeg pris på iom. at jeg i perioder liker å jobbe om natten. Da er jobben gjort og jeg kan gå før lunch hvis det ikke er møter senere den dagen. Jeg liker frivillig nattjobbing, men jeg er ikke like sikker på om jeg hadde likt obligatorisk nattjobbing. Det er iallefall interessant å høre hvordan folk rundt omkring har det i forhold til jobben... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg flytta tv inn på soverommet så er jeg aldri trøtt lenger..før satt jeg oppe og så på tv til langt på natt...nå legger jeg meg i 23tiden og ser på tv og sovner av...digg egentlig!

Og ser ikke greia med superbowl... ikke er noen norske lag representert...ikke er vi amerikanere.. ikke forstår jeg mye av reglene...

Menmen..kanskje jeg burde ta meg egenmld neste mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at ingen er norske, jeg har ikke en eneste ting felles med amerika, og forstår nå litt vel og merke.

Men satt og så på min første superbowl i natt. Og det er egentlig bare det at det er så stort som fasinerer meg :P

Så var absolutt verdt det mener jeg og sitte oppe og se på det i natt :P

Men det er meg vel og merke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er på oljeraffineriet på mongstad du jobber, -roger-? har brukt noen timer på mongstad selv, rikitgnok på supplybasen :P

Du jobber med da? :)

Ja, det er riktig :)

Eller vi har oppdrag på mange terminaler, kårstø, Hammerfest, ormen lange osv.

Men nå har vi så mye jobb her på Mongstad at jeg er mer eller mindre fast her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...