janerik171187 Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Ryktes at kontigenten i CCN skal økes med 50 %, altså fra 300,- til 600,-. Slik som klubben har fungert de årene jeg har vært medlem synes jeg det er forkastelig. jeg fikk mail om årsmøte igår, og i vedlegget jeg fikk med den så står det 600kr 1) Budsjett 2011: Snitt 2800 medlemmer a kr. 500.- (snittall medlemmer hensyntatt inn- og utmeldinger og snittall kontingent). Årskontingent kr. 600.-.
Fredrik Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 var å prøvekjørte en e39 520i i går, også har jeg vært å testet en e39 523ia i dag. syns ikke den ekstra halvliteren gjorde noen merkbar forskjell. Er det autolaten som ødelegger eller er det virkelig så liten forskjell? Automatgearet er av den gammeldagse typen og ødelegger showet selv om M52B25 motoren egentlig yter 185-190 HK. Det er stor forskjell på disse motorene og spesielt bunndraget i M52B25 motoren er av en helt annen type enn M52B20 motoren. 245 Nm ved 3950 rpm er noe helt annet enn 190 Nm ved 4200 rpm. E39 520i skal iht. BMW klare 0-100 Km/t på 10,2 sekunder. Tilsvarende tid for en E39 523ia er 9,6 sekunder. Med manuelt gear klarer E39 523i imidlertid disiplinen på 8,5 sekunder... altså over et sekund hurtigere.
Fredrik Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Umiddelbart virker det ikke som en god idé å sette opp medlemskontingenten i BMWCCN i den situasjonen klubben nå befinner seg i. Skal 500 kroner forsvares må produktet etter min mening objektivt bli mye bedre og klubben må først vise at den administrativt og praktisk har kontroll. Mye kan tyde på at historien med de nye nettsidene har sprengt alle økonomiske budsjetter og at en økning av medlemskontingenten på nesten 70% derfor er eneste utvei. Dette lover ikke godt, men jeg krysser fingrene og håper på det beste.
[space] Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Ang. kontigenten så mener jeg de FØRST må levere et produkt som er verd å betale mer for, SÅ kan de sette opp prisen. Slik hovedklubben fungerer i dag kan de først få orden på sakene sine... Jeg er mindre imponert (og sitter i ØST-styret).
Fredrik Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 ":2ryazdv1]+: Skikkelige tregulv varmtvann og varme inkl. i husleia + Pris! Knapt en million kroner for en skikkelig bolig sentralt beliggende i en by med sykehus, høyskole, forsvaret og relativt gode kommunikasjonsløsninger høres nesten ut som en drøm. Hvis man ikke trenger å stille opp på et kontor i Oslo sentrum hver dag har jeg stor tro på Hamar-Elverum området som et godt sted å bo. Tilsvarende også med Kongsvinger og deler av indre Østfold.
[space] Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 - Førsteetasje/sokkel. Jeg har bodd slik før, og det blir fort litt mørkt og innestengt. Sjekk solforholdene nøye! Sjekk også etter fukt, om noe av leiligheten ligger under bakkenivå. Men nå får jeg komme meg på jobb. Vært oppe siden 0530 med mating av barn osv. Tar på!
Fredrik Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 ":1ufwy3ab]- Førsteetasje/sokkel.Jeg har bodd slik før, og det blir fort litt mørkt og innestengt. Sjekk solforholdene nøye! Sjekk også etter fukt, om noe av leiligheten ligger under bakkenivå. Men nå får jeg komme meg på jobb. Vært oppe siden 0530 med mating av barn osv. Tar på! Sokkelleiligheter er normalt litt billigere av grunner som du nevner... i tillegg til innbrudsfaren. Jeg observerte ikke dette i farten. 05:30... hver dag eller?... Det er ikke merkelig at barn setter grå hår i hodet på sine foreldre...
Clerion Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 http://www.netonnet.no/art/data/laptop/ ... 3002/#tabs Er dette en grei pc til litt av hvert?
Jordfræsar Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-11---12-tom/lenovo-ideapadu160-0894-6jg/149933.3002/#tabsEr dette en grei pc til litt av hvert? Ja! Er ikke så mye som skiller maskinene, men denne har 7 timers batteritid som er vel ok. Snerten liten sak.
Fredrik Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Jeg er ikke så begeistret for de minste laptop´ene. Skal skjermen være såpass liten vil jeg nok heller gå for en iPad eller lignende med touchskjerm. Mitt råd er å velge en liten alminnelig laptop... f.eks en Lenovo ThinkPad. http://www.netonnet.no/art/data/laptop/ ... 2195.5055/ Thinkpad er forøvrig IBM´s gamle varemerke for kvalitets PC´er. Kjedelige i designet, men bygget for å holde (de ble ikke kalt "ingeniør" laptop´er for ingenting). Jeg har en 4 år gammel Lenovo N200 og maskindelene i denne PC´en er i praksis en IBM ThinkPad. Maskinen har aldri sviktet meg og virker like fint idag som da den var ny.
wicky124 Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Har selv en Lenovo laptop.. helt "rå" med tanke på batteri kapasitet! Samt, får så mye juling men lever i beste velgående!
wicky124 Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 -Roger- er i oslo og lurer på ka som va den beste kebaben ? Litt sent menneh...Grytelokket!
Dirty Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Jeg er ikke så begeistret for de minste laptop´ene. Skal skjermen være såpass liten vil jeg nok heller gå for en iPad eller lignende med touchskjerm. Mitt råd er å velge en liten alminnelig laptop... f.eks en Lenovo ThinkPad.http://www.netonnet.no/art/data/laptop/ ... 2195.5055/ Thinkpad er forøvrig IBM´s gamle varemerke for kvalitets PC´er. Kjedelige i designet, men bygget for å holde (de ble ikke kalt "ingeniør" laptop´er for ingenting). Jeg har en 4 år gammel Lenovo N200 og maskindelene i denne PC´en er i praksis en IBM ThinkPad. Maskinen har aldri sviktet meg og virker like fint idag som da den var ny. skal sies at lenovo ikke lenger har samme kvalitet som i gode gamle IBM tidene. prisene de tar for maskinene er hårreisende, og ytelsene labert. support er de heldigvis gode på
Marius2002 Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Jeg er ikke så begeistret for de minste laptop´ene. Skal skjermen være såpass liten vil jeg nok heller gå for en iPad eller lignende med touchskjerm. Mitt råd er å velge en liten alminnelig laptop... f.eks en Lenovo ThinkPad.http://www.netonnet.no/art/data/laptop/ ... 2195.5055/ Thinkpad er forøvrig IBM´s gamle varemerke for kvalitets PC´er. Kjedelige i designet, men bygget for å holde (de ble ikke kalt "ingeniør" laptop´er for ingenting). Jeg har en 4 år gammel Lenovo N200 og maskindelene i denne PC´en er i praksis en IBM ThinkPad. Maskinen har aldri sviktet meg og virker like fint idag som da den var ny. De Lenovoene tåler helt sykt, de har tidenes mest kjedelige design, men aldri noe feil med. Far til en kompis av meg (Eska her på forumet), skulle vise hvor mye den tålte og stilte seg oppå den, like god. Tror det blir IBM Lenovo på meg neste gang!
Clerion Skrevet Mai 2, 2011 Skrevet Mai 2, 2011 Jeg er ikke så begeistret for de minste laptop´ene. Skal skjermen være såpass liten vil jeg nok heller gå for en iPad eller lignende med touchskjerm. Mitt råd er å velge en liten alminnelig laptop... f.eks en Lenovo ThinkPad.http://www.netonnet.no/art/data/laptop/ ... 2195.5055/ Thinkpad er forøvrig IBM´s gamle varemerke for kvalitets PC´er. Kjedelige i designet, men bygget for å holde (de ble ikke kalt "ingeniør" laptop´er for ingenting). Jeg har en 4 år gammel Lenovo N200 og maskindelene i denne PC´en er i praksis en IBM ThinkPad. Maskinen har aldri sviktet meg og virker like fint idag som da den var ny. Vil ha en litt mindre enn den jeg har (15") som ikke bråker så mye og blir så forbanna varm som min.... Hp-dritt....
Anbefalte innlegg