Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Asus sin TimelineX serie har også fått gjennomgående gode kritikker.

Acer UL30 eller annet i UL serien er også bra saker, men begge disse alternativene er muligens noe dyrere.

Jeg liker de små 13" bare oppløsningen er ok. 1367x768 er vel standaren, og funker greit.

Skrevet

Vil ha en litt mindre enn den jeg har (15") som ikke bråker så mye og blir så forbanna varm som min.... Hp-dritt....

Det er prosessoren (cpu´en) som blir varm og det er viften som skal kjøle prosessoren som bråker. Spørsmålet er hva du skal bruke PC´en til. Alminnelig surfing på nettet, Word/regneark/Open Office etc. applikasjoner krever nesten ingen datakraft idag. Det gjør heller ikke Spotify og tilsvarende.

YouTube og DVD´er i HD krever prosessorkraft og dette bør du overveie før du evt. kjøper en av de billigere modellene som har et såkalt delt skjermkort. Et selvstendig skjermkort er alltid det beste hvis dette er mulig å spesifisere separat, men det er det som regel ikke i den billige prisklassen.

Skal du imidlertid spille større spill (on/off nettet), drive med intensiv multitasking eller photoshoppe krever dette tildels betydelig mer datakraft (og ikke minst ram) og jeg tviler på at du får en spesielt godt egnet laptop til under 8-9000 kroner. PC´er med kraftige prosessorer blir varme og viften kan derfor nesten alltid høres. Disse laptop´ene er hverken spesielt hendige eller spesielt portable etter min mening.

15" skjermer er for stort til hendige laptop´er... 13" holder, men 10-11" skjermer blir for lite synes jeg. Kjøp evt. en ekstra skjerm som du kan bruke når du f.eks skal spille. Alternativt bør du sørge for at PC´en har en HDMI utgang så den kan kobles til TV´en.

Skrevet
var å prøvekjørte en e39 520i i går, også har jeg vært å testet en e39 523ia i dag. syns ikke den ekstra halvliteren gjorde noen merkbar forskjell. Er det autolaten som ødelegger eller er det virkelig så liten forskjell?

Automatgearet er av den gammeldagse typen og ødelegger showet selv om M52B25 motoren egentlig yter 185-190 HK. Det er stor forskjell på disse motorene og spesielt bunndraget i M52B25 motoren er av en helt annen type enn M52B20 motoren. 245 Nm ved 3950 rpm er noe helt annet enn 190 Nm ved 4200 rpm.

E39 520i skal iht. BMW klare 0-100 Km/t på 10,2 sekunder. Tilsvarende tid for en E39 523ia er 9,6 sekunder. Med manuelt gear klarer E39 523i imidlertid disiplinen på 8,5 sekunder... altså over et sekund hurtigere.

Siden vi har en 520i og min mor har 523i har jeg ganske godt grunnlag for å si at med manuell så er 520i grei nok, men 523i er betydelig sprekere!

Skrevet
Jeg er ikke så begeistret for de minste laptop´ene. Skal skjermen være såpass liten vil jeg nok heller gå for en iPad eller lignende med touchskjerm. Mitt råd er å velge en liten alminnelig laptop... f.eks en Lenovo ThinkPad.

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/ ... 2195.5055/

Thinkpad er forøvrig IBM´s gamle varemerke for kvalitets PC´er. Kjedelige i designet, men bygget for å holde (de ble ikke kalt "ingeniør" laptop´er for ingenting). Jeg har en 4 år gammel Lenovo N200 og maskindelene i denne PC´en er i praksis en IBM ThinkPad. Maskinen har aldri sviktet meg og virker like fint idag som da den var ny.

Vil ha en litt mindre enn den jeg har (15") som ikke bråker så mye og blir så forbanna varm som min.... Hp-dritt....

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4497 jeg har denne til salgs, vis du er på jakt etter en brukt maskin,har handlet meg en ny

ThinkPad T420

Skrevet

hadde jeg hatt mye penger å bruke på en privat laptop er T420S med SSD og 8GB minne noe jeg kunne tenkt med:)

ecvnt en thinkpad Edge. de er litt tøffe

Helt ærlig synes jeg thinkpad sitt design er dritbra. det er kanskje ikke det mest banebrytende, men det er pent synes jeg. For ikke å snakke om at det er riktig utformet og tidløst.

dette designet har jo vunnet utallige priser også

Skrevet

Leste just en test et eller annet sted (hw.no?) hvor de påsto man ikke behøvde mere enn 4gb ram, selv om pc'n skulle brukes til krevende spill. Eneste var om man skulle bruke den til f.eks videoredigering eller ønsket å kjøre med 50 fans åpne i mozilla, mens man spillte krevende spill, at det kunne bli nødvendig med mer.

Ville dog hatt minst 6gb selv. bare for å være føre var.

Skrevet
hadde jeg hatt mye penger å bruke på en privat laptop er T420S med SSD og 8GB minne noe jeg kunne tenkt med:)

ecvnt en thinkpad Edge. de er litt tøffe

Helt ærlig synes jeg thinkpad sitt design er dritbra. det er kanskje ikke det mest banebrytende, men det er pent synes jeg. For ikke å snakke om at det er riktig utformet og tidløst.

dette designet har jo vunnet utallige priser også

Er tøffe de ja, har noen av de på jobben, Problemet med t420 den er så tynn, den knekker rett og slett vis du løfter den i ene siden!

har vel fått inn en 10 stk der plasten er knekt rundt touchpaden. ikke bra til en pc til 10 tusen med specs som en til 4tusen :wink:

Skrevet

Nå som vi er inne på Thinkpads. Hva syns dere om T510i? Jeg har ikke dedikert jobb-PC enda og vurderer en slik i 10.000 kr. klassen. Trenger ikke noe fancy, men innebygget DVD-RW og Bluetooth er greit å ha med...

Skrevet

Hehe! Ja du Torbjørn du Torbjørn, Duekkjesnau du heller :wink: Godt du holder gjengen oppdatert om hva jeg til en hver tid skriver her på Bimmers :)

Skrevet
-Roger- er i oslo og lurer på ka som va den beste kebaben ?

Litt sent menneh...Grytelokket!

Spiste på Bislett kebab i natt og syns ikke den var så innmari god.

Men det var alvorlig mye mat. Klarte ikke spise den opp.

Skrevet

bislet er junkbab, funker fint i fylla. du får jo de 1500 kaloriene du trenger midt på natta

Skrevet
bislet er junkbab, funker fint i fylla. du får jo de 1500 kaloriene du trenger midt på natta

Er det ikke 3000 en vanlig mann skal ha da :lol:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...