Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Sov i en E61 en gang, la ned baksetene og med liggeunderlag så lå man faktisk ganske godt. Hadde med meg en venninne den gangen også så det var fint plass til to, var glad for mørke bakvinduer også. I løpet av natten så hadde noen Dansker i en camping Caravelle parkert helt ved siden av oss :wink::lol:

Ellers så husker jeg når jeg var russ og sov på gulvet bak i russebilen, har aldri sovet så vondt og dårlig noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstand: prefacelift E39 uten M-tech og facelift-lykter er veldig mye penere enn M-tech/facelift. Jeremys Touring var nydelig. Jeg forstår ikke hvorfor alle på død og liv skal bytte lyktene og støtfangerne.

850R'en var også kjempefin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstand: prefacelift E39 uten M-tech og facelift-lykter er veldig mye penere enn M-tech/facelift. Jeremys Touring var nydelig. Jeg forstår ikke hvorfor alle på død og liv skal bytte lyktene og støtfangerne.

850R'en var også kjempefin.

Jeg synes at frontlyktene på E39 prefacelift virker litt kjedelige idag når frontlykter har blitt et såpass viktig og markert designelement på biler, men snakker vi E39/Touring generelt er jeg helt enig med deg. Som Werther er inne på tilbyr denne modellen (og E46 med rekkesekser) nå seriøst mye bil for pengene... forutsatt at man kan finne et eksemplar som er nogenlunde rustfri og godt vedlikeholdt... :)

Ellers er jeg også helt enig med deg når det gjelder 850R´en May kjører. Det er faktisk litt vanskelig å fatte hvor sexy og fremtidsrettet Volvo var med hele 850 programmet. Paradokset i denne sammenhengen er at modellen som standard har forhjulstrekk. Hadde den hatt bakhjulstrekk ville den utvilsomt ha vært en seriøs konkurrent til f.eks E34, men samtidig knapt så moderne i forhold til bilindustrien generelt. Jeg har alltid likt 850 og jeg synes at de holder seg godt designmessig. Bare konseptet om å levere en hel modellserie med kun rekkefemmere er så barskt og tøft som det kan bli i min bok... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere snakker om å sove i bil. jeg bodde i en e30 4d sammen med en kompis, fra onsdag til søndag, på gatebil engang. jeg glemte teltet.. glemmer ikke det igjenn :P

Hva du gjør med kompisser i den sedanen din trenger jeg ikke vite Marius :lol:

Når det kommer til å sove i bil, så sov jeg faktisk bak rattet på 523'n på gatebil for snart 2 år siden, da en kompis hadde tatt teltet mitt av alle ting, med en random kjærring :P

Hva siste topgear-episode angår, så er jeg helt enig i at både 850r'n og e39 touringen var ganske lekre der de sto, i starten riktignok :P problemet med de fleste e39 preface, er at de har så matte og slitte lamper, at man mer eller mindre må kjøpe nye lamper for å få nogenlunde greit lys, så da faller valget ofte på faceliftlamper ;)

850R'n holder seg godt den ja, og formene gjør at den faktisk faller litt i smak hos meg, til tross for at jeg ikke liker mye fra Volvo.. kunne godt hatt volvo, men er ikke noe jeg lett ville valgt fremfor andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere snakker om å sove i bil. jeg bodde i en e30 4d sammen med en kompis, fra onsdag til søndag, på gatebil engang. jeg glemte teltet.. glemmer ikke det igjenn :P

Hehehehe, ser for meg at det var deilig å komme hjem å ligge i ei seng etter det! :P

Jeg sov baki min gamle S210 en gang. La ned baksetene så kunne jeg, med mine 184 på sokkelesten ligge helt strekt ut! Rimelig god plass baki de bilene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gal... E28'n min er produsert i 82, men førstegangsregistrert i 84. Den er derfor lista som en 84 modell i motorvognregisteret. Jeg har pratet med statens vegvesen om å få det forandret, men de henviser meg til tollvesenet. Prata i sommer med en dame fra tollvesenet, og hun mente det ikke skulle være noe problem å endre på det. Litt senere sender jeg inn en henvendelse der jeg legger ved dokumentasjon. Etter en stund får jeg tilbake at det ikke er av tollvesenet sin interesse ettersom at engangsavgiften er foreldet eller hva det var (??). Sendte igjen en henvendelse i begynnelsen av februar, som aldri ble besvart. Fikk giro på full årsavgift i posten, og rinte nå tollvesenet igjen. Da får jeg beskjed om at det er ingenting de kan gjøre, og at det er statens vegvesen jeg må henvende meg til. De baserer seg på hva som står i motorvognregisteret, og at jeg har dokumentasjon på at det som står der er feil, er likegyldig. I praksis vil jo dette si at om man skulle komme over en... tja... T-Ford som aldri har vært registrert, såpass den blir førstegangsregistrert i 2013, så er det ikke en veteran i Norge AS sine øyne før i 2043...

Jeg får prøve å henvende meg til statens vegvesen igjen, men de teite gamle damene som tar telefonen hos de har vanskeligheter for å skjønne noe som er bittelitt utenfor den dagligdagse rutine... Sist ble jeg sendt på ringerunde til forskjellige trafikkstasjoner og innstanser rundt om i hele Norge..

EDIT: Da fant jeg med en gang en på statens vegvesen som hadde peiling, og i motsetning til det både statens vegvesen selv og tollvesenet har fortalt meg tidligere, så er det ikke mulig å endre. Med andre ord er det som står på tollvesenet sine sider, "Veteranbiler og veteranmotorsykler er bil/motorsykkel som er produsert for mer enn 30 år siden.", en tanke missvisende da de faktisk ikke tillater dokumentasjon på dette derson bilen er førstegangsregistrert etter produksjonsåret.

Det er helt fantastisk å bo i det byrokratiske Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...