Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Kjørte denne saken rundt i USA, sto mellom den og andre kjedelige biler.. valget var enkelt!

DSC_0149.jpg

Tok rett nok ikke langt tid før man la merke til at stort sett alle politibilene også var Dodge Charger :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte denne saken rundt i USA, sto mellom den og andre kjedelige biler.. valget var enkelt!

[ Bilde ]

Tok rett nok ikke langt tid før man la merke til at stort sett alle politibilene også var Dodge Charger :wink:

De er kule, en her i byen har importert seg en sånn :) Lyser godt opp blant Passater og Volvoer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt digg og komme hjem fra sjøen til 3 årsavgifter, og etter å ha kjørt rundt halve øya med E30`n i kveld, og gjort seg kjent med alle de nye humpene, telehiva osv, så var det enda mere sure penger.......

Lurer på hvor mange år noen tilbragte i Stortingsrestauranten før de fant ut at den ypperste måten å vise sin forakt for folket var å sende ut årsavgiftkravet akkurat på den tiden veiene var på sitt dårligste. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt digg og komme hjem fra sjøen til 3 årsavgifter, og etter å ha kjørt rundt halve øya med E30`n i kveld, og gjort seg kjent med alle de nye humpene, telehiva osv, så var det enda mere sure penger.......

Lurer på hvor mange år noen tilbragte i Stortingsrestauranten før de fant ut at den ypperste måten å vise sin forakt for folket var å sende ut årsavgiftkravet akkurat på den tiden veiene var på sitt dårligste. :roll:

I regjeringsresturanten koster en god varmlunsj for en ekstern person 24kr, en porsjon man blir stappmett av. Er man honnør er det enda billigere jobber man der fast er det også billigere. På kantina på gamlejobben kostet tilsvarende måltid det tredobbelte, minst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt digg og komme hjem fra sjøen til 3 årsavgifter, og etter å ha kjørt rundt halve øya med E30`n i kveld, og gjort seg kjent med alle de nye humpene, telehiva osv, så var det enda mere sure penger.......

Lurer på hvor mange år noen tilbragte i Stortingsrestauranten før de fant ut at den ypperste måten å vise sin forakt for folket var å sende ut årsavgiftkravet akkurat på den tiden veiene var på sitt dårligste. :roll:

Nå når vi en gang må betale også denne avgiften, så kunne i alle fall vi som betaler dette fått et lite hint av at pengene blir brukt til vei. Det hintet kan ikke jeg se noen plass her omkring, sett fort fra de bortkastede kronasjene som Kristiansund har fått tildelt nå over noen år. De ser ut til og ha gått til følgende:

*Lage eksisterende busstopp mindre, slik at ikke hele bussen får plass

*Legge fin kantstein, langs busslommene som stjeler enda 20-30cm

*Asfaltere en strekning av innfartsveien, og lage stor[t/b] grøntområde på siden av veien, i stedet for å lage 4 felt, altså to hver vei, der som flaskehalsen er ved rushtrafikken.

Enkelte surrehuer skulle vært innistappa og om-att-gjort......

Forresten benyttet jeg sjansen til å høffelig spørre damen i skranken på Trafikkstasjonen, som forlangte rundt 7000kr fordi jeg var så dum og ville kjøpe meg E61, hvor omregistreringsavgiften havnet.. Der var det ei som ble svar skyldig, men hun poengterte at det var enkelte hull i veien i Kristiansund som gjerne skulle fått litt asfalt i seg :roll: Litt spøkefult sa jeg at hun var hjertelig velkommen ut hit, og at hun etter det sikkert kom til å måtte forlange enda mere til neste mann som skulle betale om.reg...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Gunvor er din bestemor? Hehe, det har vært en god del snakk om henne her i huset, hun som ''går igjen''!

Det var bestemora mi ja, på farsiden! :)

Hun var veldig sta og ville ha ting på sine måter, så det skulle jaggu ikke forbause meg om hun gikk igjen der! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ganske sikker på at årsavgift IKKE skal går til vei, men til miljøpiss greier som bil forårsaker. sette opp feks støygjerder elns. værtfall ikke direkte til å bygge vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når vi en gang må betale også denne avgiften, så kunne i alle fall vi som betaler dette fått et lite hint av at pengene blir brukt til vei. Det hintet kan ikke jeg se noen plass her omkring, sett fort fra de bortkastede kronasjene som Kristiansund har fått tildelt nå over noen år. De ser ut til og ha gått til følgende:

*Lage eksisterende busstopp mindre, slik at ikke hele bussen får plass

*Legge fin kantstein, langs busslommene som stjeler enda 20-30cm

*Asfaltere en strekning av innfartsveien, og lage stor[t/b] grøntområde på siden av veien, i stedet for å lage 4 felt, altså to hver vei, der som flaskehalsen er ved rushtrafikken.

Enkelte surrehuer skulle vært innistappa og om-att-gjort......

Kristiansund får endel støtte fra Staten fordi kommunens innbyggere er flinke til å stemme Arbeiderpartiet. Disse pengene må selvsagt brukes til noen flotte prosjekter som ledende politikere kan skryte av etterpå. Kan de bruke "miljø" i navnet på prosjektet er det virkelig bra, for da vanker det kanskje ennå mere penger.

Noe av de glupeste slike "miljøprosjektene" jeg har sett, gikk ut på å halvere bredden(!) på busstoppene, slik at det ikke skulle være plass til å kjøre forbi bussen når den stoppet. At bussene som kom senere ble stående fast i køen som dannet seg, tror jeg ingen hadde tenkt over. #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, nok et tilfelle av at en større gruppe mennesker sitter i samme rom og føder hverandre med "glupe" oppgulp, som til slutt høres ut som en riktig løsning, blir vedtatt og gjennomført.. Er vel ikke vits i og gå dypere inn i den delen, det ender ingen steder uansett :lol:

Kan ikke fatte og begripe det en gang.. Snakker seg om at Ola Nordmann står på sidelinjen og ser at penger kastes ut vinduet.. Ser ikke ut til og ta slutt heller.

Det snakkes i korridorene om regjeringsskifte til høsten.. Og slik sett er det vel en eller to sterke kandidater som kan ha sjansen til og bytte ut Jensemann.. Det hadde faktisk vært interessant og se et regjeringsbytte, selv om jeg egentlig ikke har tro på at det er revulusjonerede.

Mtp skatter og avgifter, så er det et regnestykke som skal gå opp for at Norge AS skal gå rundt. Om ikke en evt ny regjering har planer om å grafse hardt i sekken vi har med oljepenger, så har jeg vanskelig for å se for meg at store forandringer er mulig. I det store og hele er det et budsjett som skal holdes. Om noen skal få mere, så må andre få mindre, så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen skal få mere, så må andre få mindre, så enkelt er det.

Dette er helt feil.

I alle fall i følge Aschehougs lærebok i samfunnsfag. Der heter det:

«Skal noen tiltak få mer penger, må nødvendigvis andre få mindre.» Er dette en dekkende beskrivelse av norsk politikk? Nei, for i Norge er det sjelden at poster fjernes fra statsbudsjettet. Norges unike økonomiske posisjon gjør at slike prioriteringer sjelden blir nødvendig, i det minste for staten.

Det hører også med til saken at denne læreboken beskyldes for å være sjokkerende dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fatte og begripe det en gang.. Snakker seg om at Ola Nordmann står på sidelinjen og ser at penger kastes ut vinduet.. Ser ikke ut til og ta slutt heller.

Det snakkes i korridorene om regjeringsskifte til høsten.. Og slik sett er det vel en eller to sterke kandidater som kan ha sjansen til og bytte ut Jensemann.. Det hadde faktisk vært interessant og se et regjeringsbytte, selv om jeg egentlig ikke har tro på at det er revulusjonerede.

Mtp skatter og avgifter, så er det et regnestykke som skal gå opp for at Norge AS skal gå rundt. Om ikke en evt ny regjering har planer om å grafse hardt i sekken vi har med oljepenger, så har jeg vanskelig for å se for meg at store forandringer er mulig.

Du har nok rett i at mye vil være likt: De store partiene kjemper til en viss grad om de samme velgerne, og de må gå forsiktig fram for ikke å skremme bort velgere de trenger.

Jeg tror likevel det vil bli synlige forandringer; ikke minst i hvordan man finansierer utbygging av ting som sykehus og veier.

Det er også lov å håpe at offentlig sløseri kan bli mindre.

Men hvis man sier at noen må få mindre hvis andre får mer, går man ut fra at totalsummen man har til rådighet må forbli den samme. Slik behøver det ikke å være:

Man kan derfor si at man ikke har råd til å bygge en ny vei, fordi det vil gi mindre penger til miljø, helse eller noen av de andre vanlige bortforklaringene. Men ved å bygge den nye veien (som antagelig vil bli bompengefinansiert uansett, så hva er egentlig problemet?) vil det kunne gi næringslivet i området en ny giv, noe som igjen fører til større skatteinngang - som gir myndighetene penger til å bruke på de tiltakene de truet med at de ikke hadde råd til hvis man brukte penger på å bygge ny vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nesten sånn at det er på sin plass med et stort LOL..! :lol:

Kanskje Aschehougs lærebok ble skrevet av en lokalpolitiker som prøver og nå toppen?

Det viser i alle fall at det som gir seg ut for å være saklige faglige argumenter, ofte kan ha en klar politisk slagside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...