Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

haater ford :P

kjørt par år gamle s-max og ranger wildtrak

Jeg er heller ikke noe særlig glad i Ford, bortsett fra US Fordene som er kule. Men jeg liker godt designet på nyere Forder, særlig "Aston" fronten på nye Mondeo er griserå :) Fiesta er også veldig kul med denne og med Ecoboost motoren på 1,0 liter og 125 hester så er visst den jæklig morsom å kjøre også.

Ranger synes jeg bare er stusselig, da er Amarok mye bøsere synes jeg. Kommer man opp på F-serien så snakker vi derimot Pickup igjen, selv om disse koster sitt som nye :?

us modellene er kule ja, syn dem er ubrukelig dyre i norge :P

forsåvidt enig i at fronten ligner på aston, men syns det er helt feil å ødelegge aston på den måten :P blir feil i mitt hode.

kjørt mondeo, focus, s-max, ranger, fiesta. ikke likt noen av dem jeg :P men sikkert folk som liker det.

ang us ford, tipper noen klarer kjenne igjen den til venstre her 8)

20130422_181807_zpsb1dda98e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til en bekjent har en knall gul 2007 Mustang 500 Shelby Cabriolet, ganske vil lyd i den og den sparker helt greit også 8) Kjøpt ny hos den lokale Ford forhandleren, trodde ikke disse var å få kjøpt offisielt i Norge men. Har skilter og alt, kosta mer enn en ny E92 M3 sikkert :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde vel ikke Mustang var å få kjøpt ny i Norge nei. Det er mok import som Ford forhandlere kan fikse.

Skal ikke snakke for høyt om det, men mener det er snakk om å kunne bestille Mustang offisielt i Norge fra 2014 en gang. Det blir spennende å se prisene... Da er vel alternativet en Focus ST en bedre løsning for å få en villig Focus. Gleder meg til å få testa Fiesta ST. Fiesta har, tro det eller ei, blitt en artig sak med EcoBoost mototen. Så mye glede for en så lav sum. 100hk, som det er i demobilen, har fått meg tilbå smile flere fanger. Kjører heller den, enn Focusen med 125hk. Med litt stivere oppsett på dempere og gode dekk, kan det være en bil som virkelig får fram guttungen i en voksen mann. Flere karer i 30-50 åra som har vært innom og prøvekjørt den, og kommet inn med et stort glis om kjeften. Haha. Alltid like gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Top Gear kan man bestille Mustang gjennom Ford i England fra beste år av, med to liters motor (wuhu!), spørs om det ikke er denne versjonen som da vil komme til Norge også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde vel ikke Mustang var å få kjøpt ny i Norge nei. Det er mok import som Ford forhandlere kan fikse.

Skal ikke snakke for høyt om det, men mener det er snakk om å kunne bestille Mustang offisielt i Norge fra 2014 en gang. Det blir spennende å se prisene... Da er vel alternativet en Focus ST en bedre løsning for å få en villig Focus. Gleder meg til å få testa Fiesta ST. Fiesta har, tro det eller ei, blitt en artig sak med EcoBoost mototen. Så mye glede for en så lav sum. 100hk, som det er i demobilen, har fått meg tilbå smile flere fanger. Kjører heller den, enn Focusen med 125hk. Med litt stivere oppsett på dempere og gode dekk, kan det være en bil som virkelig får fram guttungen i en voksen mann. Flere karer i 30-50 åra som har vært innom og prøvekjørt den, og kommet inn med et stort glis om kjeften. Haha. Alltid like gøy.

Det er ikke bare mustang det gjelder, er snakk om "one for all", at du nå skal kunne kjøpe deg hvilken som helst ford, hvor du vil i verden. Det er iallefall det de snakker om på jobben ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde vel ikke Mustang var å få kjøpt ny i Norge nei. Det er mok import som Ford forhandlere kan fikse.

Skal ikke snakke for høyt om det, men mener det er snakk om å kunne bestille Mustang offisielt i Norge fra 2014 en gang. Det blir spennende å se prisene... Da er vel alternativet en Focus ST en bedre løsning for å få en villig Focus. Gleder meg til å få testa Fiesta ST. Fiesta har, tro det eller ei, blitt en artig sak med EcoBoost mototen. Så mye glede for en så lav sum. 100hk, som det er i demobilen, har fått meg tilbå smile flere fanger. Kjører heller den, enn Focusen med 125hk. Med litt stivere oppsett på dempere og gode dekk, kan det være en bil som virkelig får fram guttungen i en voksen mann. Flere karer i 30-50 åra som har vært innom og prøvekjørt den, og kommet inn med et stort glis om kjeften. Haha. Alltid like gøy.

Før så lå iallfall Mustang i de Norske prislistene, men det er mange år siden. Snakker tilbake på 60 og 70 tallet når de faktisk var konkurransedyktig på pris mot f eks MB. Tipper det er slik i dag at forhandleren han skaffe bil hvis man ønsker ja, men litt rart at den ikke ligger i de Norske prislistene når nye Camaro gjør det. Mustang kommer til europa ja, med en to liters Ecoboost motor under panseret. Blir helt sikkert mulig å få V8er også

Men etter det jeg har hørt så skal man få de samme bilene både i Europa som USA, Fiesta og C-Max er lansert i statene og nye Mondeo og Kuga heter henholdsvis Fusion og Escape. Til og med Transit skal ut på det amerikanske markedet :roll: Synd det ikke kan gå andre veien, nye Taurus f eks er jo gørr grom og hadde sikkert ikke blitt så gæli i pris med en fin diesel under panseret :)

c5i6ysq4mieblw158b10.jpg

0ott3ugc2nej1q5nb4m3.jpg

Man kan si hva man vil men amerikanerene er skikkelig i skuddet igjen når det gjelder biler, før så ble det jo solgt mye amerikanske personbiler i Norge. Var på en måte ett særnorsk fenomen dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde vel ikke Mustang var å få kjøpt ny i Norge nei. Det er mok import som Ford forhandlere kan fikse.

Skal ikke snakke for høyt om det, men mener det er snakk om å kunne bestille Mustang offisielt i Norge fra 2014 en gang. Det blir spennende å se prisene... Da er vel alternativet en Focus ST en bedre løsning for å få en villig Focus. Gleder meg til å få testa Fiesta ST. Fiesta har, tro det eller ei, blitt en artig sak med EcoBoost mototen. Så mye glede for en så lav sum. 100hk, som det er i demobilen, har fått meg tilbå smile flere fanger. Kjører heller den, enn Focusen med 125hk. Med litt stivere oppsett på dempere og gode dekk, kan det være en bil som virkelig får fram guttungen i en voksen mann. Flere karer i 30-50 åra som har vært innom og prøvekjørt den, og kommet inn med et stort glis om kjeften. Haha. Alltid like gøy.

Før så lå iallfall Mustang i de Norske prislistene, men det er mange år siden. Snakker tilbake på 60 og 70 tallet når de faktisk var konkurransedyktig på pris mot f eks MB. Tipper det er slik i dag at forhandleren han skaffe bil hvis man ønsker ja, men litt rart at den ikke ligger i de Norske prislistene når nye Camaro gjør det. Mustang kommer til europa ja, med en to liters Ecoboost motor under panseret. Blir helt sikkert mulig å få V8er også

Men etter det jeg har hørt så skal man få de samme bilene både i Europa som USA, Fiesta og C-Max er lansert i statene og nye Mondeo og Kuga heter henholdsvis Fusion og Escape. Til og med Transit skal ut på det amerikanske markedet :roll: Synd det ikke kan gå andre veien, nye Taurus f eks er jo gørr grom og hadde sikkert ikke blitt så gæli i pris med en fin diesel under panseret :)

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Man kan si hva man vil men amerikanerene er skikkelig i skuddet igjen når det gjelder biler, før så ble det jo solgt mye amerikanske personbiler i Norge. Var på en måte ett særnorsk fenomen dette....

Kjedelig bil den på bildet! Holdt på å sovne igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen av kjedsomhet må være det faktum at jeg som eneste ledige IKT personell sitter nå som prøvevakt, da det er 7 klasser som har halvdag/ eksamens prøver og skal skrive ut etterpå:P

Mens jeg sitter her, dæven... Smått kjedelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en feil. :-)

[ Bilde ]

Det er gelender der.

Hvorfor?

Jo, når de lagde den trappa der tenkte de på oss skateboardere og at vi ville hoppe ned den. De laget da trappen vanlig selvfølgelig, men så tenkte de på kanskje de som ikke turte å hoppe ned hele med en gang og derfor lagde en "tidligere" landing, som da ikke er like høy. Feilen er da gelenderet som man kan treffe om man lander eller hopper litt skjevt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til en bekjent har en knall gul 2007 Mustang 500 Shelby Cabriolet, ganske vil lyd i den og den sparker helt greit også 8) Kjøpt ny hos den lokale Ford forhandleren, trodde ikke disse var å få kjøpt offisielt i Norge men. Har skilter og alt, kosta mer enn en ny E92 M3 sikkert :roll:

og den er feit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en feil. :-)

[ Bilde ]

Det er gelender der.

Hvorfor?

Jo, når de lagde den trappa der tenkte de på oss skateboardere og at vi ville hoppe ned den. De laget da trappen vanlig selvfølgelig, men så tenkte de på kanskje de som ikke turte å hoppe ned hele med en gang og derfor lagde en "tidligere" landing, som da ikke er like høy. Feilen er da gelenderet som man kan treffe om man lander eller hopper litt skjevt. :)

Tenkte mer på at den går rett i en trapp, kommer jo ikke videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn en feil. :-)

[ Bilde ]

Det er gelender der.

Hvorfor?

Jo, når de lagde den trappa der tenkte de på oss skateboardere og at vi ville hoppe ned den. De laget da trappen vanlig selvfølgelig, men så tenkte de på kanskje de som ikke turte å hoppe ned hele med en gang og derfor lagde en "tidligere" landing, som da ikke er like høy. Feilen er da gelenderet som man kan treffe om man lander eller hopper litt skjevt. :)

Tenkte mer på at den går rett i en trapp, kommer jo ikke videre...

Er fredag merker jeg! Selvfølgelig skjønte jeg det, det var for å vinkle det over til noe annet :wink:

God helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...