Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg nå skal legge om til sommerhjul, skal jeg pøse på med 375nm. KUN fordi det er mulig, og ongen kan stoppe meg. Det skal jeg også gjøre på HVER bil vi leverer på jobben. Det skal bli så morro. Tenk åå alle de gøade kundene som vet at nå sitter hjula demmes skikkelig godt til, med 245nm over hva de skal ha!

huff...du er helt klikka person du! Eller som dem sier i oslo "olløøø du klikk pisjooon bruur!"

Sykt gærn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle unge i Oslo snakker sånn på SPØK... når man skal overdrive noe :)

Ja faktisk :D:mrgreen:8) Bodd på Oslos beste østkant de første 20 årene av mitt liv og har hørt litt av hvert av slikt vokabular. Brukt av meg selv en gang i mellom på spøk :) Gjerne for å skremme folk som er utenbys fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lø: (utrop) Svært variert betydning, bla. stygg, heftig, gæren, kul og dårlig.

Før i tiden sa vi f.eks "Døøø... nå mårru faen meg gi deg" eller " Døøø... harru bæsja på drage... eller?"... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid morro å bli gebrokk-neger når man skal sloss...hahahaha :P

Fredrik: Folk forstår ikke dansk heller, men bor da mennesker der også?

Dansk har da ingen ting med denne saken å gjøre. Hvorfor skal du alltid trekke inn tullball i diskusjonene? Jeg synes faktisk at det er artig at språket forandrer seg og det må være lov til å spørre hva ting betyr og ikke minst hvorfor ting kalles det eller det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da kommer det beryktede biltipset, noen tips ?

Stasjonsvogn, okei motor, kan godt være diesel. Samt autolat..

50-80k ?

Det valget er lett, E39 523I :) Finn en fin og ryddig bil som har gått så lite som mulig og gjerne skinn, fra og med 1998 modellen har den dobbel vanos som betyr litt bedre drag og litt mindre forbruk. Mer bil for pengene får man ikke :)

Livet er for kort til å kjøre dørgende kjedelige E-klasse diesel med en million på tellern (i den prisklassen), de første årgangene er ikke akkurat feilfrie de heller..

Alt annet enn 335i F30 er en firer ja ;)

La meg få pirke ørlitegrann der....

F30 fåes også som 330d med tre liters sekser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lø: (utrop) Svært variert betydning, bla. stygg, heftig, gæren, kul og dårlig.

Før i tiden sa vi f.eks "Døøø... nå mårru faen meg gi deg" eller " Døøø... harru bæsja på drage... eller?"... :)

Jeg prater nokså breit østkant, såpass at andre medstudenter(mange fra bærum og ellers rundt Oslo) tror jeg er utenbys fra :P Egentlig ganske rart hvor pent alle snakker i Oslo for tida :P Dette kebabnorsk greiene føler jeg har jevna seg ut litt og blitt mer eller mindre et "språk" som det kun tulles med. Hvertfall de steder hvor jeg ferdes :P Kebabnorsken var liksom det store da jeg gikk på ungdomskolen, selvom jeg ikke var noen stor tilhenger av det.

Jeg sliter fremdeles med uttalen av kj-ord og ky-ord etc. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal begynne så skrive på min dialekt så skjønner dere ingenting, breit "ændalsk" som vi sier er det kun vi inna for kommunen som skjønner :lol:

Har sine fordeler og bakdeler... :wink:

Viktig å holde på dialekten sin! Jeg er ifra Molde hvor vi sier "i", men hele slekten min inkludert mor og far er fra Vesterålen i Nord-Norge, så jeg har blandet dialekt, altså jeg prater Molde, men har ord og uttrykk i dagligtalen som stammer fra nordpå. Uansett det jeg misliker sterkt er slike "fintfolk" eller "topper" på stortinget o.l. som er herfra, de prater "i er ifra Molde, jeg". Høres latterlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal begynne så skrive på min dialekt så skjønner dere ingenting, breit "ændalsk" som vi sier er det kun vi inna for kommunen som skjønner :lol:

Har sine fordeler og bakdeler... :wink:

Ja jeg synes det er viktig å ta vare på dialekta si, jeg er faktisk litt stolt av dialekta mi jeg. Flere og flere unge i Arendal prater sånn blandings dialekt, blanding mellom østlandsk og sørlandsk og det høres helt rart ut. På meg så skal det høres hvilken landsdel jeg er ifra :) Jeg sier aldri "jeg også" men "e au", fredag er "frædda" og "veldig gøy" er "himmla jillt" :)

For de som har sett Lillelørdag som gikk på NRK skjønner hvor krevende Arendalsdialekta kan være, ennå der var det østlendinger som gjorde seg til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...