Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Overaskende nok, prøv å gi vekk litt penger hver måned til en veldedig organisasjon, så merker du fort at pengene mister makt over deg.. Og da mener jeg minst 5% av lønna. I tillegg får man gjort noe bra for andre som ikke er like previligiert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når vi snakker om det så datt det en eFaktura inn... Strømregning på 5800! Hurra...

Å steike, den var drøy :shock: Jeg er også glad i strøm, liker å gå på varme gulv så mye varmekabler står på, tørketrommelen brukes aktivt, går en del varmtvann med boblebad som brukes gjevlig og en del mer men er aldri oppi de summer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AWT: Hehe, ingen hasjplantasje men burde kanskje det for å få betalt strømregningene :lol:

Er vel jeg som ikke har lest av strømtelleren på en stund så da får jeg svi nå for at jeg har betalt for lite tidligere i vinter.

Hva mener du med å dele på 12?

At du regner ut ca hvor mye det går ut i fakturaer på et år, og så deler du det beløpet på 12 som du igjen overfører hver måned til en konto som alle fakturaer blir betalt fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når vi snakker om det så datt det en eFaktura inn... Strømregning på 5800! Hurra...

Å steike, den var drøy :shock: Jeg er også glad i strøm, liker å gå på varme gulv så mye varmekabler står på, tørketrommelen brukes aktivt, går en del varmtvann med boblebad som brukes gjevlig og en del mer men er aldri oppi de summer.....

Hmmm.. Høres ut som du bruker mer strøm enn meg egentlig!

Men så har vel du igjen nytt hus og mitt er fra 1980 så jeg har vel et betydelig større varmetap enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med å dele på 12?

At du regner ut ca hvor mye det går ut i fakturaer på et år, og så deler du det beløpet på 12 som du igjen overfører hver måned til en konto som alle fakturaer blir betalt fra?

Jepp. Alt som er av faste utgifter (lån, kommunalt, strøm, internett, forsikringer, barnehage, veiavgift osv.) blir lagt sammen og summen delt på 12. Dette beløpet settes inn på en egen konto og alt blir trukket derifra.

Har vel hatt det slik i litt over to år nå, og bruker hele tiden snittet over denne perioden til å regne ut nødvendig beløp på de enkelte utgiftspostene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et hus fra '58 og har 3-4k i strømregning. :)

Pr mnd??? Mitt er fra 36, med påbygg i 72... Lite/ingen isolering.. Har en stakkars varmepumpe fra netthandelen som eneste oppvarmsingskilde på strøm sett bort fra noen få m2 med varmekabler på badet. Varmepumpa står på selv om jeg er på jobb.. Stort sett ingen varme på fra juni og til september.. Ligger i snitt på 14-1500kr/mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et hus fra '58 og har 3-4k i strømregning. :)

Hmm, tidligere strømregningene i vinter har kostet meg ca 3000 stk.. det er vel for annenhver måned?

Hehe, i huset jeg bodde i før (Ca 230 kvm boareal fordelt på 2 etg) så hadde jeg ettermontert vannbåren gulvvarme i de fleste rom.

Problemet var at fyriingskilden var en god gammel "El-kassett" som ble brukt i mellomtiden før det skulle monteres vann/vann varmepumpe.

Så gikk det noe galt en plass og det ble kaldere og kaldere i gulvet.

Jeg fyrte opp temperaturen men varmen ble likevel dårligere. Hva som gikk galt vet jeg ikke, men tydeligvis har elkassetten produsert som bare faen men ikke fått varmen utover gulvet.

Resultatet var en strømregning på ca 10 000kr og et hus som var iskaldt...

Jeg ble så forbanna at jeg gikk ned og rev helle driten (elkassetten, sirkulasjonspumper fordelere osv) ned fra veggene! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen kommet fra firehjulskontroll :D regninga var jo til å grine av men men. Må man så må man.. 3000 spenn hos bavaria i Arendal. Biltilsynet neste :)

Da har du betalt 700,- mer enn det jeg betalte hos Bavaria her jeg bor. De sa til meg at det var fastpris på slike ting, ser hvor feil man kan ta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å bo i leilighet med folk under seg forstår jeg! Dyreste strømregninga mi ifra i vinter var på 1800,- for 2 mnd 8) Skal sies at jeg var mye på jobb osv, men varmen var alltid på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med å dele på 12?

At du regner ut ca hvor mye det går ut i fakturaer på et år, og så deler du det beløpet på 12 som du igjen overfører hver måned til en konto som alle fakturaer blir betalt fra?

Jepp. Alt som er av faste utgifter (lån, kommunalt, strøm, internett, forsikringer, barnehage, veiavgift osv.) blir lagt sammen og summen delt på 12. Dette beløpet settes inn på en egen konto og alt blir trukket derifra.

Har vel hatt det slik i litt over to år nå, og bruker hele tiden snittet over denne perioden til å regne ut nødvendig beløp på de enkelte utgiftspostene.

Skjønner :) Ikke dumt, etter et år eller to så får man rimelig god kontroll på hvor mye som går ut!

Vi gjør det på en litt annen måte.

Har en felles lønnskonto som alle fakturaer blir trukket fra og så overfører vi beløp på brukskontoene etter hvert...

På den måten blir det litt som at man aldri føler man har mye penger på konto som kan brukes. Og så ser man utifra betalingsoversikten hvor mye som skal ut i forhold til hvor mye man har igjen på lønnskontoen :)

Lån og alle andre faste utgifter utgifter blir trukket direkte fra lønnskontoen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...