Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, hadde jo vært det, men nei, tror jeg står fint over;)

Der de har den butikken det da? Aldri vært på den andre avdelingen.. Kun her på bøteriet :) Men den nye butikken her mangler alltid det jeg spør etter, men de har det på den andre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er endel større denne butikken, og her har det vel igrunn gått mest over til salg til privatpersoner, mens på Husøy går det mest på slikt som dere er der for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg vri og vende litt på det, så spør jeg HVORFOR vil du ha BBS merker på kopier?

Jeg har ekte BBS, men ingen BBS merker.. ;)

Hvis man igjen skal vri på det, hvorfor skal man ha GS senterkopper på Gs felgene? Det er jo bare ett firma som heter Gs bildeler som selger dem. De er jo sikkert laget av ett firma som heter Chaiwangtantan tanwana Taiwan inc. ? Er vel helst noe man gjør fordi det ser litt greit ut, ikke for å gjøre dem ekte.

Og spesielt når felgene kommer uten noe, hva skal man da stappe dit? Er ikke akkurat sånn at det er flust med alternativer. Blir litt teit å ha Mazda speed eller Jaguar kopper også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant det du sier, men så tenker jeg at da har man bare ikke råd til så dyre felger og kan nøye seg med rimeligere alternativer, som med alt annet man ikke har råd til...

Det blir litt feil å si det slik da. Det er ikke det at jeg på død og liv skal ha BBS LM, det er mere eller mindre tilfeldig at designet jeg ønsker, tilfeldigvis matcher bra med nettopp LM. En rimelig felg som "tilfeldigvis" bruker et tilsvarende design, er nettopp det, et rimeligere alternativ.

Jeg kan imidlertid forstå at kopifelger kan være noe irriterende for en felgentusiast, selv om jeg ikke tror det er veldig utbredt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hva slags originalhjul du får for 20k? Personlig liker jeg originalfelger (dyre felger) rett og slett fordi dem alltid er penere. De er som regel maskinerte/freste og ikke støpte i en grov form. De er og lettere, og bedre balanserte, for ikke å glemme sterkere. Jeg har uoriginale kopifelger selv, av den simple årsak at jeg synes dem var relativt pene, og at jeg ikke har råd til originale BBS LM til 50-60 000,- pr. i dag. I tillegg synes jeg det er litt greit å prøve seg frem med forskjellige bredder/innpress, slik at den dagen man kjøper skikkelige saker, slipper man forhåpentligvis å gå på en kjempesmell.

Ikke sikker på om jeg skjønner hva du mener med "hva salgs orginale hjul en får for 20k" men det jeg tenkte på var feks en fornuftig prislapp på BBS RS i4x100 med voksene e30 specs. Men poenget mitt var at det finnes masse rimelige alternativer til replicas. Altså felger som ikke nødvendigvis er dyre, eller så forfærdelig "high end" men de er ikke en kopi / replika. som feks mine borbet T. Sett LMs gå for MYE mindre enn det der.

Er jo en ærlig sak å kjøre kopien av det en egentlig har lyst til, og jeg klandrer heller ingen for det, men jeg perosonlig sier at da hadde jeg heller valgt noen andre rimelige hjul, som ikke var en etterligning. For det finnes massevis av flotte hjul som ikke koster skjorta, og ikke er en kopi.

Det bunner jo ut i at det er en interesse, på sammeviset som bilen. Hjul er halve utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok røket på BBS senterkopper på kopifelger jeg også.

Akkurat som at jeg har BMW senterkopper på parallell kopiene mine. Det ser bare riktig ut.

Fake BBS hjul + fake BBS senterkopper bør jo være greit da :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eit lite spm!

Jeg og en kompis kjøpte en delebil av en ifra nabo kommunen.

Og han har ikkje giddet å skrive eierskifte.. Etter masing og masing :P

Han var ikkje tilgjenglig når vi hentet bilen, så stemora var tilstede og stakk av med alt av papir #-o

Har planer om å vrake bilen, og lurer på en ting..

Kan jeg vrake bilen ? [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eit lite spm!

Jeg og en kompis kjøpte en delebil av en ifra nabo kommunen.

Og han har ikkje giddet å skrive eierskifte.. Etter masing og masing :P

Han var ikkje tilgjenglig når vi hentet bilen, så stemora var tilstede og stakk av med alt av papir #-o

Har planer om å vrake bilen, og lurer på en ting..

Kan jeg vrake bilen ? [-o<

Det kan du, men forrige eier får vrakpanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eit lite spm!

Jeg og en kompis kjøpte en delebil av en ifra nabo kommunen.

Og han har ikkje giddet å skrive eierskifte.. Etter masing og masing :P

Han var ikkje tilgjenglig når vi hentet bilen, så stemora var tilstede og stakk av med alt av papir #-o

Har planer om å vrake bilen, og lurer på en ting..

Kan jeg vrake bilen ? [-o<

Det kan du, men forrige eier får vrakpanten.

Alle de vraka jeg har levert, så har jeg oppgitt regnr, eier, og skroter sammen ,ed kontonr mitt, og jeg har alltid fått pengene på konto. Noen ganger etter noen måneder dog.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eit lite spm!

Jeg og en kompis kjøpte en delebil av en ifra nabo kommunen.

Og han har ikkje giddet å skrive eierskifte.. Etter masing og masing :P

Han var ikkje tilgjenglig når vi hentet bilen, så stemora var tilstede og stakk av med alt av papir #-o

Har planer om å vrake bilen, og lurer på en ting..

Kan jeg vrake bilen ? [-o<

Det kan du, men forrige eier får vrakpanten.

Det gjør han ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...