Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Litt ekstra tuning av motoren er heller ikke uvanlig.

Hvilke biler er det du sikter til? F10 M5 som jeg trakk fram eller E65 AMG som er testet nylig? :)

Jeg vet iallfall og har fått meg meg på diverse BMW forum at eiere av F10 M5 (ikke bare M5 heller men øvrige M modeller og high end motorer) har klart å benke bilene til vesentlig mer effekt enn hva fabrikken oppgir. Det amerikanske bilbladet Car and Driver måte M5en til 100 på 3,7 sekunder og dette var en vanlig produksjonsbil hentet ut fra en dealership :)

Ingen konkrete kilder, (annet en påstander fra enkelt personer) men jeg hadde ikke blitt overasket om det er tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet iallfall og har fått meg meg på diverse BMW forum at eiere av F10 M5 (ikke bare M5 heller men øvrige M modeller og high end motorer) har klart å benke bilene til vesentlig mer effekt enn hva fabrikken oppgir. Det amerikanske bilbladet Car and Driver måte M5en til 100 på 3,7 sekunder og dette var en vanlig produksjonsbil hentet ut fra en dealership :)

F10 M5 er hurtig, men den klarer ikke 0-100 Km/t på 3,7 sekunder. Den testen du refererer til gjelder 0-60 mph og det tilsvarer ca. 0-96 Km/t. Normalt må man legge til 0,3-0,4 sekunder for å få korrekt 0-100 Km/t tid. Såvidt jeg husker har vi snakket om dette tidligere og de samme forholdstall gjelder idag også... :)

http://www.caranddriver.com/reviews/201 ... est-review

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F10 M5 er hurtig, men den klarer ikke 0-100 Km/t på 3,7 sekunder. Den testen du refererer til gjelder 0-60 mph og det tilsvarer ca. 0-96 Km/t. Normalt må man legge til 0,3-0,4 sekunder for å få korrekt 0-100 Km/t tid. Såvidt jeg husker har vi snakket om dette tidligere og de samme forholdstall gjelder idag også... :)

http://www.caranddriver.com/reviews/201 ... est-review

En M5 bruker nok ikke 0,4 sekunder på 4 km/t, men hvis den likevel gjør rundt 3,9-4,0 sekunder til 100 med kun bakhjulstrekk så er det ikke så rent lite imponerende :) BMW M sjefen gikk jo ut å sa at de ikke kom til å satse på firehjulsdrift da bakdelene ved dette er for store. Økt vekt, høyere produksjonskostnad og drivverkforsinkelse var noen av årsakene, han ville heller satse på godt utviklede differ :)

Men over til noe helt annet, nå skinner sola fra skyfri og jeg skal ut å polere og vokse E34en :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det i direkte sollys nåda Fredrik :-)

Nei selvsagt ikke :) Først skal bilen vaskes, avfettes med IronX og Surfex HD i to forskjellige blandinger. Så skal den clayes før vi trekker inn i garasjen for polering og voks :)

Hadde egentelig tenkt å sette bort jobben men han jeg bruker hadde ikke tid, han rakk kun å ta E90 for meg i forrige uke :) Så når Alibaba Bilpleie ikke er noe alternativ for meg så blir det å ta det selv, uansett om jeg har tusen andre jeg også skulle ha gjort :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F10 M5 er hurtig, men den klarer ikke 0-100 Km/t på 3,7 sekunder. Den testen du refererer til gjelder 0-60 mph og det tilsvarer ca. 0-96 Km/t. Normalt må man legge til 0,3-0,4 sekunder for å få korrekt 0-100 Km/t tid. Såvidt jeg husker har vi snakket om dette tidligere og de samme forholdstall gjelder idag også... :)

http://www.caranddriver.com/reviews/201 ... est-review

En M5 bruker nok ikke 0,4 sekunder på 4 km/t, men hvis den likevel gjør rundt 3,9-4,0 sekunder til 100 med kun bakhjulstrekk så er det ikke så rent lite imponerende :) BMW M sjefen gikk jo ut å sa at de ikke kom til å satse på firehjulsdrift da bakdelene ved dette er for store. Økt vekt, høyere produksjonskostnad og drivverkforsinkelse var noen av årsakene, han ville heller satse på godt utviklede differ :)

Men over til noe helt annet, nå skinner sola fra skyfri og jeg skal ut å polere og vokse E34en :D

Det hender jo også at man må legge inn et nytt gir også for å nå de 100km/t, så det kan faktisk skje at 0,4 sekunder på 4 km/t er sannsynlig.

Om det er så med M5 vet jeg dog ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det suger kamelballer å sitte på jobb i det flotte været vi har nå. I tillegg er det Power Drift lør/søn i Skien, noe som jeg ikke kommer meg på da kjærringa har tatt bilen og reist for å besøke ei venninne og kommer ikke hjem med bilen før i morgen kveld. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F10 M5 er hurtig, men den klarer ikke 0-100 Km/t på 3,7 sekunder. Den testen du refererer til gjelder 0-60 mph og det tilsvarer ca. 0-96 Km/t. Normalt må man legge til 0,3-0,4 sekunder for å få korrekt 0-100 Km/t tid. Såvidt jeg husker har vi snakket om dette tidligere og de samme forholdstall gjelder idag også... :)

http://www.caranddriver.com/reviews/201 ... est-review

En M5 bruker nok ikke 0,4 sekunder på 4 km/t, men hvis den likevel gjør rundt 3,9-4,0 sekunder til 100 med kun bakhjulstrekk så er det ikke så rent lite imponerende :)

Nja... det er OK i relasjon til at F10 er en stor og tung sedan, men selv en alminnelig 911 Carrera S med i denne sammenhengen "kun" 400 HK gjør 0-100 Km/t på 4,1 sekunder idag. Vi har snakket om dette også før og de fleste som tester F10 M5 0-60 mph klarer distansen på rundt 3,7-3,8 sekunder. De fleste som tester bilen 0-100 Km/t klarer distansen på rundt 4,1-4,2 sekunder. Det er den samme forskjellen når det gjelder f.eks Porsche Panamera Turbo også. 0,3-0,4 sekunder er ikke mye, men rett skal være rett F10 M5 klarer ikke 0-100 Km/t på under 4 sekunder blank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men rett skal være rett F10 M5 klarer ikke 0-100 Km/t på under 4 sekunder blank.

Jo den har ved visse tester klart 0-100 på under 4 sekunder, det sa du jo nettopp selv :wink: Faceliften med 575 hester har enda større sjanse til å klare 0-100 på under 4 tallet, M5en har som sagt sin svakhet i at den kun har tohjulstrekk ved stillestående start, denne svakheten snur til å bli en fordel så fort bilene kommer opp i fart.

Selv Panamera Turbo S med 580 hester og 0-100 på 3,8 sekunder blir akkurat frakjørt av F10 M5 ved rullende start. Jeg vet at du nekter å anerkjenne akkurat dette men det får så være, du om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men rett skal være rett F10 M5 klarer ikke 0-100 Km/t på under 4 sekunder blank.

Jo den har ved visse tester klart 0-100 på under 4 sekunder, det sa du jo nettopp selv :wink: Faceliften med 575 hester har enda større sjanse til å klare 0-100 på under 4 tallet, M5en har som sagt sin svakhet i at den kun har tohjulstrekk ved stillestående start, denne svakheten snur til å bli en fordel så fort bilene kommer opp i fart.

Selv Panamera Turbo S med 580 hester og 0-100 på 3,8 sekunder blir akkurat frakjørt av F10 M5 ved rullende start. Jeg vet at du nekter å anerkjenne akkurat dette men det får så være, du om det :)

Du er god til å vri og vrenge på diskusjonene, men nei... jeg tror ikke at F10 M5 klarer 0-100 Km/t på under 4 sekunder. Jeg tviler også på at faceliften med 575 HK er stort hurtigere. 15 HK er ikke nok til å gjøre en signifikant forskjell utover et tiendels sekund 0-100 Km/t. Kanskje klarer den distansen på 4,0-4,1 sekunder, men heller ikke hurtigere.

Porsche Panamera Turbo S er en annen historie iom. at den har 4x4. Tilsvarende også med Mercedes-Benz E 63 AMG S 4Matic (585 HK)... som trolig er den hurtigste 0-100 Km/t av disse bilmodellene (3,6 sekunder). Porsche oppgir forøvrig 3,9 sekunder 0-100 Km/t som den offisielle tiden på dagens Panamera Turbo med 520 HK. (S varianten kommer senere i år)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...