Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Apropos VPN: Hvordan er lovgivning for materiale lastet ned fra YouTube? Jeg bruker youtube-mp3.org for å laste ned mp3-filer på veldig sjelden musikk som jeg ikke finner på Spotify eller iTunes... De filene går rett ned på min PC, altså jeg deler dem ikke.

Noen med peil?

Ut ifra det jeg har hørt, er at de setter opp et eller annet virtuelt og sjekker IP'er som nedlaster x. Så tror ikke youtubetomp3-opplegg skal være berørt

Aha... Nei da får jeg skaffe meg VPN da... Hvis du (eller andre!) anbefaler noe som fungerer så er det bare å sende meg DM :)

Apropos VPN: Hvordan er lovgivning for materiale lastet ned fra YouTube? Jeg bruker youtube-mp3.org for å laste ned mp3-filer på veldig sjelden musikk som jeg ikke finner på Spotify eller iTunes... De filene går rett ned på min PC, altså jeg deler dem ikke.

Noen med peil?

Blir jo ræva kvalitet på musikken da :lol:

På noen eldgamle videoer, ja, heldigvis kommer nytt musikk i 1080p og de fila er brukbare på iPod-en. Har hatt dyrt anlegg før, men solgte det da det aldri ble brukt pga lite CDer og lavt volum hele tiden (bor i boligblokk). Hører for det meste på synth også, må ikke ha high-end lyd da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja amerikansk er artig uansett i hvilken form 8) Jeg kjørte arbidsbilen til kompisen min hjem igjen etter å ha henta Cadillacen, Chevy Cargovan 5,3 V8er med 300 hester. Går sykt bra til å være kassebil, er jo litt båtfølelse i denne også men det er tross alt en rammebil. Ble iallfall ikke sliten av å kjøre ett par timer, merker at amerikanerene er glad i å kjøre langt å sitte godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kamerat vi kjeda oss litt og tok av gårde på en kjøretur, noen timer seiner så kom vi hjem med denne :) 1969 Cadillac DeVille i flott stand og med original 7,7 liters Big Block V8er, skikkelig herlig sommer cruiser 8) Er overraskende hvor god å moderne en 44 år gammel bil kan være, alt elektrisk fra caben til vinduer, cruise controll, EL seter og klima virker. Motoren har ett imponerende drag i denne tunge bilen og man cruiser uanstrengt avgårde i 120 km/t :)

Jeg misunner deg den turen der - digger Cadillac Deville. Men husker jeg galt eller er dette en 1970-modell? Trodde 1969-modellen var den siste årgangen med de stående frontlysene.

Uansett er 68-70 de beste bilene mtp effekt.

Tenk deg å kjøre rundt i den Devillen i Europa på den tiden når alle her kjørte små semi-kommunistiske tyttebær med 1200-motor. Må ha vært helt sjef 8)

Når jeg tenker meg om så kjører jo fortsatt mange europeere rundt i knøttbiler med 1200-motor, så kanskje ikke utviklingen har vært så heftig som man innbiller seg likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja amerikansk er artig uansett i hvilken form 8) Jeg kjørte arbidsbilen til kompisen min hjem igjen etter å ha henta Cadillacen, Chevy Cargovan 5,3 V8er med 300 hester. Går sykt bra til å være kassebil, er jo litt båtfølelse i denne også men det er tross alt en rammebil. Ble iallfall ikke sliten av å kjøre ett par timer, merker at amerikanerene er glad i å kjøre langt å sitte godt :)

jeg ser selv meget langt ifra noe amcar mann :P bromler nå fint, men der stopper det dessverre for meg. hadde aldri vurdert å kjøpe noe amerikansk :P men klager nå aldri på legge noe blårøyk, hehe.

båt? JA :P skulle ønske jeg hadde veltebur hver gang jeg er i nærheten av amerikansk bil :P

en kompis har en ford ranchero med rundt 300hk og som jeg har fått prøvd noen ganger.

mener huske du liker amcars så skal ikke lage for mye syting om hvorfor jeg ikke liker det, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misunner deg den turen der - digger Cadillac Deville. Men husker jeg galt eller er dette en 1970-modell? Trodde 1969-modellen var den siste årgangen med de stående frontlysene.

Uansett er 68-70 de beste bilene mtp effekt.

Tenk deg å kjøre rundt i den Devillen i Europa på den tiden når alle her kjørte små semi-kommunistiske tyttebær med 1200-motor. Må ha vært helt sjef 8)

Når jeg tenker meg om så kjører jo fortsatt mange europeere rundt i knøttbiler med 1200-motor, så kanskje ikke utviklingen har vært så heftig som man innbiller seg likevel.

Ja det er litt av en bil egentelig, utrolig å flinke Amerikanerene var på biler på denne tiden. Denne er jo bygget etter prinsippet at man skal ikke kjenne at motoren jobber med bilens vekt, derav den voksene Big blocken på 375 hester og 750 nm. Motoren var nettopp nyoverhalt så når man gir på så kjennes ikke vekta på 2,3 tonn, den bare drar gjevt og massivt oppover. Laget før man tenkte på utslipp og forbruk, merker at dette er en bil som kosta skjorta når de var nye. 0-100 på disse skal visst være på rundt 9 tallet og det er jaggu imponerende for denne bilen, tviler ikke på at den klarer det etter å ha sittet på. Men så må man regne med 2 liter på mila ved langkjøring også da.... :wink:

Ja i Europa var dette ekstraordinære saker, vet at direktøren på AS Fjordplast her hadde en slik Cadillac ny på slutten av 60 tallet. Var også en del skipsredere rundt her som hadde store dollarglis den gangen, i følge fortellinger fra besteforeldre som husker dette så var det imponerende skuer langs veien :)

68 modellen har de dobbel frontlyktnene som står over hverandre i framskjermen, denne har også en bred grill. 69 modellen fikk denne fronten som den hadde fram til 1971 :) 69 modellen fikk også såkalt Cornering Ligths, noe alla det europeiske bilprodusenter begynte med godt utpå 2000 tallet. Dette var lys på framskjermen som ved kjøring rett frem var markerings/kjørelys men som lyste sterkere når man svinger for å lyse opp svingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos VPN: Hvordan er lovgivning for materiale lastet ned fra YouTube? Jeg bruker youtube-mp3.org for å laste ned mp3-filer på veldig sjelden musikk som jeg ikke finner på Spotify eller iTunes... De filene går rett ned på min PC, altså jeg deler dem ikke.

Noen med peil?

Ut ifra det jeg har hørt, er at de setter opp et eller annet virtuelt og sjekker IP'er som nedlaster x. Så tror ikke youtubetomp3-opplegg skal være berørt

Aha... Nei da får jeg skaffe meg VPN da... Hvis du (eller andre!) anbefaler noe som fungerer så er det bare å sende meg DM :)

https://www.privateinternetaccess.com/

Brukes av meg selv og veldig mange data-nerder, fungerer flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 330D, 2004 mod med 152 000 km på telleren til 192k. Er det ille, eller er det mulig å prute litt tro? Er en touring..

Uten at jeg har følgt med prisene syntes jeg dette hørtes noe dyrt ut. Selv om det er en 2004-modell med grei motor begynner e46 å bli relativt billige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 330D, 2004 mod med 152 000 km på telleren til 192k. Er det ille, eller er det mulig å prute litt tro? Er en touring..

Jeg syns dette var dyrt, og jeg tror den kommer til å være tungsolgt.

Greit at den har stor motor, lav KM osv. Men for 190k snakker vi relativt ny E9x.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og og formiddag folkens!

Jeg bytta kam på m40`n igår. satte alt sammen igjen og skulle starte.. kinnet motoren og den gikk rundt flere ganger uten noen form for ulyd men den startet ikke. Gikk så da for å sjekke pluggledninger og jeg hadde glemt å sette på pluggledningen fra coil -> fordeler.

Skulle så kinne igjen, men etter ca 1 sekund så kom det ett form for klunk/tilbakeslag. kan dette mest sannsynlig skyldes at jeg dytta inn masse bensin første runden med kinning, at når jeg da skulle prøve igjen slo dette bare tilbake når gnisten kom?

stod til 01.00 i natt så dere får unnskylde om innlegget ble litt rotete.. any suggestions?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...