Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Okey lite å gjøre på jobb, så driver å funderer på å oppgradere litt på kameraet mitt..

Har et Nikon D3100 kamera. Er det noe å anbefale for å ta bedre bilder? I hovedsak bil, men også litt natur og folk.. Veldig variert med andre ord.. :) Aller helst ikke for dyrt..

Tamron 17-50 er en knallgod god erstatter for kitobjektiv, og billig er den også. Litt skarpere, og billigere, uten stabilisator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utblåsnings tid her og..

Nå er jeg faen meg lei av BT for noen jævla tullkuker, var inne i dag for ente gang og skulle levere papirer på framhjulskontroll så dem skulle få skrevet dritten inn i vognkortet. Meen neida, nå skulle dem ikke være medgjørlige. I går var alt ok så lenge jeg kunne vise til grønne tall i front, jeg gikk bort i dag for å gjøre det. Nicht! :oops:

Så nå ender det i at jeg må ut med foringer bak å skifte ut alt for å få det tight og fint, så grønne tall bak også. Mulig jeg må styre med camberstag.

Kortversjonen av hele historien, rablet ned i full fart for å få litt sympati [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utblåsnings tid her og..

Nå er jeg faen meg lei av BT for noen jævla tullkuker, var inne i dag for ente gang og skulle levere papirer på framhjulskontroll så dem skulle få skrevet dritten inn i vognkortet. Meen neida, nå skulle dem ikke være medgjørlige. I går var alt ok så lenge jeg kunne vise til grønne tall i front, jeg gikk bort i dag for å gjøre det. Nicht! :oops:

Så nå ender det i at jeg må ut med foringer bak å skifte ut alt for å få det tight og fint, så grønne tall bak også. Mulig jeg må styre med camberstag.

Kortversjonen av hele historien, rablet ned i full fart for å få litt sympati [-o<

:kose:

Jeg føler med deg. Når du endelig har alt innskrevet i vogkort, er det endelig din tur å hovere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at en statlig instans skal være basert på trynefaktor og kompetansen som den personen du snakker med besitter.

Jeg har selv vært nødt til å vise frem bilen på SVV for disse 3 grunnene:

1. Mitt originale Momo-ratt kunne ikke være originalt. For Momo lager ikke OEM-deler for noen biler.

2. Det var rust på bremseskivene mine. Der klossene ikke tar.

3. Eksosen var "for høylytt", og den var over 10 db under det som står i vognkortet.

Da jeg viste bilen hadde jeg putta på bremser som er MYE større enn OEM, en OEM eksos med frieksos og viste bare frem rattet til kontrolløren.

Alt var ok, og han ga meg skryt for at bremsene var usedvanlig bra. No shit - de er bedre enn de jeg ville fått godkjent på bilen..

Bare å gratulere. Misunnelse er no dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet prisen for fylling på AC?

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Jeg betalte for 10 dager siden 1 krone pr. gram gass. Jeg manglet 280 gram gass etter 10 år (aldri etterfylt tidligere). I tillegg kostet det 500 kroner for en service av AC-anlegget inkl. ny olje på kompressoren. Alle priser inkl. mva her i DK... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... så er 3 ukers skikkelig snadder sommervær over for denne gangen. Nå regner det her i Århus og det er varslet kraftig regn (mer enn 25 mm regn i løpet av 6 timer), lyn og torden i løpet av kvelden/natten... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... så er 3 ukers skikkelig snadder sommervær over for denne gangen. Nå regner det her i Århus og det er varslet kraftig regn (mer enn 25 mm regn i løpet av 6 timer), lyn og torden i løpet av kvelden/natten... :(

Du Fredrik, kunne du ha gjort meg en tjeneste? Du skjønner at det regnværet som er over Århus nå, er på vei til Skien. Kunne du ha holdt det litt igjen slik at vi fikk sol her hele helgen, jeg skal på ølfestival i morgen. Da hadde det vært kjekt med godt vær. Mandag er "back to work" så da spiller det ingen rolle. Altså, hold regnværet igjen og vent til natt til mandag med å sende det videre. På forhånd takk.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ditt ønske, men jeg vil heller få drittværet så fort som mulig vekk herfra slik at det kan bli grillings med god rødvin i hagen i morgen ettermiddag. Slik det ligger an nå blir det dessverre regn i morgen ettermiddag. Rødvinen er sikret uansett, men jeg vil gjerne ha "grillbøffen" også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...