Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ahh, håper det dreier retning, så vi ikke får mange dager med dritt her også.

Ser at Yr og Storm er ganske uenig om været, og historisk sett bruker de begge å ha delvis rett - ergo blir det sol og regn om hverandre fremover.

Håper folk kosa seg i juli, for nå er nok sommeren over :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... og vi sjanset også værmessig på en roadtrip til Sydtyskland, men det var knallvær der også. Vi kunne imidlertid se at værskillet gikk over Alpene så da vi tok en sving innom Østerrike regnet det der. Tilbake i Tyskland en knapp time senere var det knallvær igjen... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner Horsens! Verdens beste burger på Hotel Opus :D

Der har jeg aldri vært, men kjørt forbi mange ganger. Min erfaring med Horsens og hoteller begrenser seg til Scandic Bygholm Park. For noen år siden hadde MB klubben Danmark deres årlige treff på hotellet hvor det var annonsert at en original W198 300SL "Gullwing" skulle være hovedattraksjonen. Den måtte jeg selvfølgelig få med meg... en nydelig bil... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Tore, Stenbakken, hermanoo90:

Vi kjøper brukte maskiner i Norge og Sverige som enten er "utdatert" (blir ueffektive sett i forhold til kostnader/tidsbruk) eller kommer fra konkursbo/nedleggelser og videreselger de i Midtøsten. Det går for det meste i papirmaskiner (alt fra reservedeler helt opp til flere hundre container store fabrikker), men også andre komplette linjer (har solgt asfaltverk og knusere, diesel/gass-generatorer, matoljeproduksjonslinjer, flaskepåfyllingsenheter og mye annet). De store fabrikkene sendes ikke, de vises og kontraktselges i Norge/Sverige før de går til kjøpers land.

Til nå har vi hatt en partner i Dubai/Sharjah som vi har delt 50/50 med, men aldri vært helt fornøyde med. Derfor bestemte vi oss for å etablere egen bedrift her nede. Vi har ventet lenge med det da man må kjenne noen som kjenner en fra lokalbefolkningen (de er bare 5% av totalbefolkningen!), fordi kun de har makt til å skaffe deg "residence visa". Det er kun da man kan begynne å leie steder, kjøpe bil, åpne bankkonto osv. (kan ikke sånt på turistvisum!).

Grunnen til at Dubai/Sharjah er bra er at man først og fremst betaler kun typ 5% skatt ved import og at man har et mye bredere kundebase enn man kun holdt på med fra Europa. Og da snakker jeg om folk fra hele Europa, hele Asia, alle Gulf-statene og resten av Afrika som kommer for å handle varer i de industrielle områdene her.

Jeg har jobbet ulønnet for far i 15 år (fra jeg var 13 år selv), men dette vil bli vårt partnerskap inntil han skal pensjonere seg. Mao. vil jeg endelig begynne å få min andel av kaken. :) Jeg skal neppe fortsette med dette etter at han har pensjonert seg, jo man kan tjene GODT, men det er også enormt mye å holde styr (= stress).

Jeg har vært pådriver for å få til dette, da mitt mål er å organisere et mer effektiv struktur og markedsføre + synliggjøre oss mer lokalt.

Har også som mål å utvide kontaktnettverk, få utenlandsarbeid og gründervirksomhet på CVen og se/kjøre sportsbiler (salg = gå og leie sportsbil :lol:). Og å feste. Masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i utgangspunktet i mot poking på facebook. Synes nesten det er like teit som hashtaging.

Dette er ikke av egen erfaring, men mer noe som ble ett dikusjonstema på grunnlag av en annens erfaring.

Du poker en person. Det går to-tre uker. Du treffer personen på byen, dagen etter poker hun deg. Er dette et "svar" på din poke, eller er det en ny poke? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en anelse på hva som er galt med bimmern min? Den kutter liksom når jeg gir full gass..

Og beklager for at jeg gjorde det her når den var kald så det er bare til og skyte meg.. Men den er egentlig varm fra før.. her er en film:

Takker for svar gutta! :)

Det blinker i dashen pga lite strøm osv( Men det har ikke noe med det og gjøre) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dubai er ett drømmereisemål :P

For å få opplevelsen av hvordan det er å være annenrangsborger da eller? I Dubai er du kun interessant hvis du har mye penger og/eller kan bidra til at kongefamilien kan tjene enda mer penger. Jeg tror ikke at folk flest helt forstår hva slags samfunn Dubai egentlig er. Den beste definisjonen er at landet er et slags religiøst og delvis opplyst enevelde (les: staten det er kongefamilien). Det er 199 år siden vi hadde et nogenlunde tilsvarende samfunn i Norge. Den triste saken med Marte Dalelv viser med all tydelighet hvor galt det kan gå i slike samfunn. Jeg er ikke imponert.

huff....du fredrik du fredrik... vil du aldri kunne forstå at verden IKKE styres etter dine meninger?

Jeg skal ikke kverulere krangle og mobbe deg...du har fått nok dritt fra meg så jeg skal skåne deg i solen denne lørdagen...men... Er du virkelig blåst!?

Jeg skal trekke frem EN sak fra utlandet som meget spesiell:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... d=10073434

Larsgård saken... var du imot kristendommen da? Var du imot USA? Hater du usa? Vil du aldri reise dit og kjøre bil?

Ikke en jævla nordmann hatet usa etter denne saken, men med engang en "islamsk greie" dukker opp i media så skal alle skrike og skråle og være imot alle...

Sier ikke du selv at "innvandrere i Norge/Danmark SKAL tilrettelegge seg landets normer og regler!?"

Hvorfor kunne ikke Marte oppføre seg og følge landets regler? Måtte hun drikke seg dritings og ikke ha kontroll?Kunne hun ikke ha bedt en venninne og hennes mann følge henne hjem? Den voldtekten kunne lett ha skjedd i Norge og saken hadde likevel blitt henlagt..hadde du hatet Norge og statskirken?

Jeg har holdt meg for god til å reagere på dine innlegg og respondere på all dritten du sprer her på forumet...Men ett sted går grensen.

Om du ønsker å grine og rapportere innlegget mitt, be my guest. Men sannheten er nok den jeg skriver, og ikke dritten du driter ut her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tror du bensinpumpa får juicen sin fra om den ikke bruker strøm? :wink:

Fra juicekartongen?

Haha! :P Dere altså :P Det som er saken er at jeg har fiksa lader problemet og det er full strøm på bilen nå og den er fortsatt ekkel :P Men det høres utsom ikke den får bensin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dubai er ett drømmereisemål :P

For å få opplevelsen av hvordan det er å være annenrangsborger da eller? I Dubai er du kun interessant hvis du har mye penger og/eller kan bidra til at kongefamilien kan tjene enda mer penger. Jeg tror ikke at folk flest helt forstår hva slags samfunn Dubai egentlig er. Den beste definisjonen er at landet er et slags religiøst og delvis opplyst enevelde (les: staten det er kongefamilien). Det er 199 år siden vi hadde et nogenlunde tilsvarende samfunn i Norge. Den triste saken med Marte Dalelv viser med all tydelighet hvor galt det kan gå i slike samfunn. Jeg er ikke imponert.

huff....du fredrik du fredrik... vil du aldri kunne forstå at verden IKKE styres etter dine meninger?

Jeg skal ikke kverulere krangle og mobbe deg...du har fått nok dritt fra meg så jeg skal skåne deg i solen denne lørdagen...men... Er du virkelig blåst!?

Jeg skal trekke frem EN sak fra utlandet som meget spesiell:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... d=10073434

Larsgård saken... var du imot kristendommen da? Var du imot USA? Hater du usa? Vil du aldri reise dit og kjøre bil?

Ikke en jævla nordmann hatet usa etter denne saken, men med engang en "islamsk greie" dukker opp i media så skal alle skrike og skråle og være imot alle...

Sier ikke du selv at "innvandrere i Norge/Danmark SKAL tilrettelegge seg landets normer og regler!?"

Hvorfor kunne ikke Marte oppføre seg og følge landets regler? Måtte hun drikke seg dritings og ikke ha kontroll?Kunne hun ikke ha bedt en venninne og hennes mann følge henne hjem? Den voldtekten kunne lett ha skjedd i Norge og saken hadde likevel blitt henlagt..hadde du hatet Norge og statskirken?

Jeg har holdt meg for god til å reagere på dine innlegg og respondere på all dritten du sprer her på forumet...Men ett sted går grensen.

Om du ønsker å grine og rapportere innlegget mitt, be my guest. Men sannheten er nok den jeg skriver, og ikke dritten du driter ut her på forumet.

Nei nei nei....

Det er vesentlig forskjeller på det at man må innrette seg etter landets lover og regler ja.

Men saken er den at det finnes noen land/kulturer med så hinsides regler at de burde aldri vært fulgt uansett. Det burde ikke vært straffbart å begå disse handlingene som "å bli voldtatt". Det er de som dømmer og utfører disse straffene som burde vært straffet.

Når noen land har regler og strafferammer som sier at man skal straffes for å blir voldtatt så er det noe alvorlig galt en plass.

Du kan ikke si at det er hennes egen feil og at det er greit fordi reglene er slik og sånn har de vært i mange år. DET MÅ ENDRINGER TIL!!!!!!

I noen kulturer/religioner så er det faktisk kvinner som har blitt steinet pga utroskap fordi de har blitt voldtatt. blant andre muslimer?

Å i det hele tatt forsvare en slik handling med å si at "slik er reglene og vår tro" er så inn i helvete forkastelig at jeg har ikke ord.

Så sier muslimene når noen gjør noe galt som terror eller steiner noen til døde at "Vi er ikke enig, det er bare et fåtall som tror på og støtter dette"

Burde ikke den store delen da gjort noe med det og få stoppet det? Og hvem er det som møter opp på slike ting og heier samt er med på selve steining/henging offentlig hvis det ikke er noe som er støttet?

Hovedpoenget mitt er at lover og regler bør følges i det landet man befinner seg i. Men enkelte land har regler som er så fjern og mot sunn fornuft at det behøves at andre land griper inn og forbyr disse landene/religioner og utføre slike handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...