Shattered Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Noen som tar diagnose rundt Vestfold? Eller vet om noen? Jeg er hobbypsykolog, og kan gjerne ta en diagnose. Blir å stille deg noen spørsmål. -Hvordan har vi det i dag? Vi har det bra, hva med dere? Meeeen, du kan ikke ta diagnose på bil i stedet?
fish Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Noen som tar diagnose rundt Vestfold? Eller vet om noen? Jeg er hobbypsykolog, og kan gjerne ta en diagnose. Blir å stille deg noen spørsmål. -Hvordan har vi det i dag? Vi har det bra, hva med dere? Meeeen, du kan ikke ta diagnose på bil i stedet? Aaah, alt du trenger er noen trallalapiller og Mikke Mus pastiller. Diagnose på bil? Beklager, der kan jeg ikke hjelpe. Mvh Dr.Fish
Shattered Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Aaah, alt du trenger er noen trallalapiller og Mikke Mus pastiller. Diagnose på bil? Beklager, der kan jeg ikke hjelpe. Mvh Dr.Fish
janerik171187 Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 fikk omsider somla meg til å montere cruisecontrol på e30 cab'n min idag, (gikk forøvrig veldig lett) deilig å kjøre med cruisecontrol, aldri hatt det før blir morro å kjøre med det til trondheim imorra håper på bra vær så jeg kan ta ned taket ang melk så er det skummet/ekstra lett/lett det går i her, tar den med lengst dato på men har kuttet ned forbruket fra et par liter i døgnet til ikke en liter i uka engang, og meste går i matlaging da. prøver å holde meg på en 2500kcal i døgnet for tia, gått ned 15kg nå, en 30 ish igjen til jeg kommer ned på 2 sifra kaller meg fornøyd da. går for slow and steady da. bilen burde gå bedre på e30meet neste år om jeg kommer ned på 2sifra vekt, (blir jo grei vektsenking det hehe )
Thundercoil Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Tror jeg hadde valgt E39. Mange er overpriset, men det er også mange med mye bil for lite penger Fine brukiser med komfort. Til pendling tror jeg jeg hadde valgt A3 med diesel.
Jordfræsar Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Så dere ligger på rygg og sutter? Kan ikke huske at kua går med en alutank på seg Men om det var tilfelle hadde jeg vært litt nervøs! "En lettmelk som kommer nærmest smaken av naturlig melk, mener testerne. Det skyldes trolig fettprosenten på 1,8 prosent."Lurer på om dette betyr at testen gikk ut på å smake seg fram til det som ligger nærmest produktet som kommer direkte fra kua. For melk rett fra kyr smaker forjævlig! 1.8% fett hørtes ikkje så godt ut, liker best 0,7% ekstra lett fra tine, eller 0,5% fra q, men vanlig lettmelk er litt godt innimellom óg. Beste melka er den som kommer rett fra tanken i fjøset synes jeg! Og nærmeste kjøpamelk er vel H-melk etter min smak! Skumma, ekstra lett er jo bare utvannet melk som smaker ingenting! På tide å bli voksen haha Smaken er som baken. Ingen fasit Nei takk!!! Har smakt det en gang for mange år siden, aldri mere!!! Gud hjelpe meg hvor syk jeg ble. Skulle i bryllup, hadde drukket "fersk" melk om kvelden, stod opp for å dusje og begynte å spy som en gris i dusjen. Satt i kirka og svettet i vinkler. Under middagen måtte vertskapet ommøbelere bordsettingen da jeg måtte sittt nærmest toalett. Fikk ikke ned en eneste matbit. Ble utålmodig utover kvelden, så jeg tok meg en cognac. Og vips, der forsvant alt og jeg fikk formen tilbake. Dessverre var det så sent at baren stengte bare halvtimen senere. Det var da voldsomt da! Og jeg som trodde barske nordlendinger tålte alt Men du skal ha for god innsats, ikke alle som tør å smake engang De snur så fort de kjenner bæsjlukta fra fjøset! Gjerne mange km før, sykt bra luktesans på noen
tordah Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Se på tv serier? Brukte å gjøre det når jeg jobbet som vekter og hadde lange vakter. Ellers bok er en fin løsning Sett en sesong av Suits, Candy Crush er jeg stuck så det synger etter, 4 pics 1 word står jeg også fast, har lest igjennom nye prosjekter her inne, sittet å flirt av japanere som ikke skjønner de automatiske dørene som er mellom vognene osv.. er rett i underkant av 1 time igjen, snaaart framme! Så er det bare å komme seg til mitt nye hjem fra sentrum og pakke ut
Fredrik 90 Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Hvilken bil velger man til ca. 50k? Ville nok valgt en E39 523I, dette er for tiden meget mye bil for pengene og leter man litt kan man virkelig gjøre ett kupp på en bil med greit utstyr, lite rust og lav kilometerstand. På slike biler som dette så hadde jeg ikke brydd meg så mye om kilometerstand, hadde nok heller sett på om bilen hadde lite rust og har vært pent behandlet oppigjennom. Forbruket kunne nok vært like lavt som en A4 1,9 TDI, men så har man den fantastiske kjørekomforten i en E39 da Ville nok tittet nærmere på biler som dette.. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=43148715 Selv hadde jeg valgt denne http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=43100597
Haukefer Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Hvilken bil velger man til ca. 50k? E32 |B Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
S.Hafsmo Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Kan vel nevne at det er lærlingen ombord som skal ha seg bil. E39 har vært høyaktuell denne uka, da jeg rett og slett ikke klarer å lure han over på E32, som jeg selv hadde gått for om jeg skulle hatt bil i prisklassen. Han var vel nærmest bestemt på denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=43073822 men den var naturligvis solgt. Takker for alle tips, og flere mottas med takk!
FredrikE24 Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Hvilken bil velger man til ca. 50k? Ville nok valgt en E39 523I, dette er for tiden meget mye bil for pengene og leter man litt kan man virkelig gjøre ett kupp på en bil med greit utstyr, lite rust og lav kilometerstand. På slike biler som dette så hadde jeg ikke brydd meg så mye om kilometerstand, hadde nok heller sett på om bilen hadde lite rust og har vært pent behandlet oppigjennom. Forbruket kunne nok vært like lavt som en A4 1,9 TDI, men så har man den fantastiske kjørekomforten i en E39 da Ville nok tittet nærmere på biler som dette.. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=43148715 Selv hadde jeg valgt denne http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=43100597 Jeg har prøvekjørt en del E39er siste tiden som har ligget tilsalgs! Så meget pene og velholdte ut, bilene lå i prisklassen 60-80kkr. Mulig jeg var uheldig, men de var bare dritt.. Bilen som ble kjørt til og fra disse prøvekjøringene kostet hele 30 lapper, en MB 220CDI loaded med utstyr og 330 000km på tellern, skinninteriør osv osv osv. Solgt ny i Norge). Svært gjerrig på diesel var den også. Problemet her er da rusten, man bør ikke betale dyre dommer for en 210 Mercedes da man veit at den er rustbefengt relativt kort tid etter kjøp, men pendler man langt er det et godt alternativ å "bruke opp". Nevnte bil hadde antydning til rust på dører, ellers helt tight og god som ny. Ingen dokumentert historikk, kan derfor ikke vite hva som har blitt byttet for å opprettholde "ny" følelsen. Har en E39 i flåten i heimen her selv som er velholdt(dog nokså rusten blitt) med 145 000km på tellern, så jeg veit hvordan en E39 skal kjennes ut. Dette er ikke ment som at MB er en så mye bedre bil enn E39, men E39 har en tendens til å være ganske lurvete i dette prisleiet og at en fint kjørt Mercedes kan være vel så bra og mer for pengene med samme komfortnivå som E39 kan tilby.
Jan Tore Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Har bare kjørt min egen E39 facelift, og det er noe av det bedre jeg har kjørt. Skal ta å prøve en eldre en dag, og se hvordan forskjellen er.
FredrikE24 Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Har bare kjørt min egen E39 facelift, og det er noe av det bedre jeg har kjørt. Skal ta å prøve en eldre en dag, og se hvordan forskjellen er. Om ditt innlegg var en oppfølging av mitt forrige innlegg, så vil jeg understreke at jeg ikke mente at E39 var vond og kjøre! Tvert imot en svært god bil å kjøre med alt understell i orden!!! En '97 520IA jeg får disponere om jeg ikke kjører min egen bil. Jeg mener også at E39 sitt originale understell er en perfekt balanse mellom komfort og sportslighet!
Jan Tore Skrevet August 5, 2013 Skrevet August 5, 2013 Har bare kjørt min egen E39 facelift, og det er noe av det bedre jeg har kjørt. Skal ta å prøve en eldre en dag, og se hvordan forskjellen er. Om ditt innlegg var en oppfølging av mitt forrige innlegg, så vil jeg understreke at jeg ikke mente at E39 var vond og kjøre! Tvert imot en svært god bil å kjøre med alt understell i orden!!! En '97 520IA jeg får disponere om jeg ikke kjører min egen bil. Jeg mener også at E39 sitt originale understell er en perfekt balanse mellom komfort og sportslighet! Er enig i det du sier, men du sa vel også at en del av de billigere E39ene som ligger ute er i dårlig forfatning. Det er disse jeg er spent på.
Anbefalte innlegg