Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
  bayerks-mach-werk skrev:
Bra du får solgt unna disse mercene man blir ikke helt god i hodet av å kjøre de. Prøv bmw frisker opp kropp og sinn.

Men å beholde en audi , da ville jeg heller sittet i en merce .

Forester er gubbe biler, men kan bli fete med noe kule felger og en gromm turbo.

Er du seriøs? Er en e39 med spartansk motor noe bedre? har hatt flere bmw enn deg..større og dyrere bimmere enn en sliten e39... En bmw vekker ikke noe "må ha begjær" hos meg lenger (med unntak av en F02!) så nei..skal ikke hoppe vekk fra mercene helt enda!

Men om jeg får lov av fruen så kjøper jeg meg en e38 vinterbil istedet for forestern (selv om sjuern ikke har plass til barnevogna)...

Skrevet
  wicky124 skrev:
  bayerks-mach-werk skrev:
Bra du får solgt unna disse mercene man blir ikke helt god i hodet av å kjøre de. Prøv bmw frisker opp kropp og sinn.

Men å beholde en audi , da ville jeg heller sittet i en merce .

Forester er gubbe biler, men kan bli fete med noe kule felger og en gromm turbo.

Er du seriøs? Er en e39 med spartansk motor noe bedre? har hatt flere bmw enn deg..større og dyrere bimmere enn en sliten e39... En bmw vekker ikke noe "må ha begjær" hos meg lenger (med unntak av en F02!) så nei..skal ikke hoppe vekk fra mercene helt enda!

Men om jeg får lov av fruen så kjøper jeg meg en e38 vinterbil istedet for forestern (selv om sjuern ikke har plass til barnevogna)...

Da kjøper du deg ny vogn istedenfor :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Skrevet
  noekult skrev:
Ja til pakistanere i Foresters.

Ja til alt som holder dere unna BMW :mrgreen: Neida, men Foresteren synes jeg har blitt finere med årene men fortsatt en bil for gamle mennesker. Ikke er dem særlig driftsikre har jeg hørt også :?

Nei da ville jeg heller sett på Legacy som ser 100 ganger bedre ut :)

Skrevet

Jeg er jo en gammel mann :( Forester er super bil da! så simpel og enkel...haha :P

Og nei, har betalt 13lapper for vogna...så skal nok ikke ha no ny vogn as..

Skrevet
  Fredrik 90 skrev:
  noekult skrev:
Ja til pakistanere i Foresters.

Ja til alt som holder dere unna BMW :mrgreen: Neida, men Foresteren synes jeg har blitt finere med årene men fortsatt en bil for gamle mennesker. Ikke er dem særlig driftsikre har jeg hørt også :?

Nei da ville jeg heller sett på Legacy som ser 100 ganger bedre ut :)

Forester er igrunn en kopi av Impreza med noen "få" endringer i understell. Selv karosseri er ganske likt. De deler bla. framskjermer og dører.

De er ikke de dårligste når det gjelder driftsikkerhet, faktisk sjeldent at noe går galt med disse simple bilene som ikke kan kjøres med. Det som er galt er ofte clutch, dersom man ikke er helt ruth på å ta igang(slurer på clutchen).

Det som jeg synes er utrolig trist med disse bilene er interiøret.. Her ser det ut som vi er på slutten av 80 tallet når det gjelder japse, og ikke slutten av 90 tallet.

Her snakker vi bil fra 98!! Er så nitrist atte fy..

SUBARUForester-2241_1.jpg

Skrevet

Det er jo ikke helt rettferdig å sammenligne interiøret i en Forester fra 98 med feks en 5-serie fra 98. Det er en god del kostnadsforskjell mellom bilene.

I Norge kostet den billigte Foresteren 270.000,- i 1998. Den billigste 5-serien kostet 397.000,- i 1998.

Hvis du går over på Mercedes så kostet den billigte C-klassen, altså C180, 300.000,-. Det blir mye mer fornuftig å sammenligne.

Mercedes-C180-Interieur-1.jpg

Eller hva med en 318i fra 1998, til den nette sum av 300.000,-?

2771462913_1d04ed43a6.jpg

Her kom vel e46 også, og det er jo milevis bedre i dette selvskapet.

IMAG0118_zps163312f4.jpg

Skrevet
  wicky124 skrev:
  E24Bimmer628Csi skrev:
Forester har jeg igrunn ikke sansen for, en kamerat har første utgave med 2 liters sugemotor. Det den bilen har, det er oppbevaringsrom. De finnes i alle mulige varianter overalt i bilen! Utenom det er det bare sorgen. Støyer en del, stiv og stompete å kjøre, setene finnes ikke gode å sitte i. Etter 216 000km så synger det noe helt vannvittig i fordelingskassa på bilen..

Tar man bilen som den er(som eier gjør) og setter på impreza senkefjører(ja, demperne står nesten i bunn) og gateslicks så har man egentlig en bil som sitter helt vannvittig på veien. Den sitter skummelt godt på veien..

Ellers mener jeg det ikke er noe å eie.

Mormora mi kjører Forester Wicky, det er vel nest siste utgave hun har, og den er ikke stort bedre enn den første i mine øyne. Da også med automat som girer ganske japansk..

Jeg foretrekker for tiden Merc, BMW er morro det, men er noe med det å kjøre Mercedes.

Tenkte forester turbo.. morro bil...skru opp ladetrykket og sette på no fete hjul så har man kul vinterbil til å leke med i lillestrøm :P

Og ja..er noe eget med å kjøre merce! Sier ikke at bmw er teit eller at merce er verdens beste bil! Begge merkene har sine positive og negative sider! Men akkurat nå er jeg glad i mercedes = jeg har masse mercer :)

Og dette er dine biler?

Først så var denne a3n broren din sin. Den e65 din klaga du hele tiden på at faren din bulka hele tiden.

Eier du noen av bilene i det hele tatt eller er alt pappas biler?

Skrevet

Nå er jo ikke ett Mercedes interiør fra slutten av 90 tallet hakket bedre enn Subaru interiøret :?

Ser ut som dette er fra midten av 80 tallet, at det sitter i en premiumbil fra siste halvdel av 90 tallet er jo bare flaut

qsp600ryggeanug9utf7.jpg

Dette er ett BMW interiør fra siste halvdel av 90 tallet, ikke tvil om hvem som har best interiørdesign av MB og BMW :wink:

2js1maodedtz9nrloq6r.jpg

Skrevet

Jeg veit ikke jeg.. Jeg har kjørt mange mil i både E39, MB 210 og nå Forester. Forester minner om en Toyota Hiace og kan verken prismessig eller utseendemessig sammenlignes med de to nevnte tyske modeller. Om Forester minner om Mercedes, ja da får du oppleve de irl. Før du konkluderer helt.

Når det gjelder BMW E39 og MB 210 så synes jeg at de er fine begge to, MBn du har lagt ut bilde av har det kjipeste utstyret med stoffseter og manuelt klima..

Min personlig smak stiller MB og BMW meget likt, det er fordeler og ulemper ved de begge. Skulle jeg kjøpt 210 hadde jeg ikke kjøpt en uten klimaautomatikk og stoff, det er sikkert. Dette stiller seg annerledes med E39 da disse kun har klimaautomatikk. Ser man BMW E38 med manuelt klima ekke det så pent heller.

Skrevet

W210 Mercedes jeg hadde var en herlig cruiser, og jeg slappet av bak rattet, og den seilet over ujenvhetene man ellers merker med de fleste andre biler, synd at den kom i perioden mercedes var gjerrige og skulle spare på metall og lakk, rusta var kjip..!

Skrevet

Må huske på at Subaru-deler er veldig, veldig dyrt (jeg tuller ikke - hadde en Legacy og de deleprisene må være overlegent dyrest for japanske mellomklassebiler). De ville ha 9000 kr. for en ny dynamo....

Mener å huske at kundebehandler på Birger N. Haug nevnte at de var så dyre pga. Subaru er helt aggressiv på salg av kopideler... Biltema o.l... sånn at nesten bare Subaru selger bildeler over disk til egne modeller.

Kan noen bekrefte dette?

Uansett, råder også å unngå å kjøpe billig-turboene (S-turbo) til 50-80.000 kr. Sett endel av de ha stygge kostnader når ting ryker... Noe sier meg at de rimeligere utgavene kjøpes av folk som vil ha billig bil de kan grisekjøre over alle underlag.

Og unngå også automat... Alle tester jeg har sett klager på low-tech automatkasse i hurtig-Foresterne. Mitt valg er manuelt gir uansett da jeg får litt rally-horn (på snø!) når jeg tenker på de bilene og hvilken mann ønsker da ikke bruke den godt innkjørte høyrehånda!

Skulle hatt Forester denne vinteren, men siden jeg nå har mer lyst på en moderne BMW (skal ha 118d etter at jeg er ferdig med reisene for tiden) så må det vente enda en sesong til. Jeg skal ha en gamlingkjørt XT fra ca. 2004+. På sommertid kan de fåes betydelig billigere og litt av planen er også å ha slik bil pga. sine lette, men kapable offroad-egenskaper :) Jeg misliker å kjøre en bil tregt, men kryping i under 20 km/t på stein og bakker er litt gøy uansett bil "Klarer jeg denne hindringen uten å sitte fast/skrape bilen, tro?" :)

Noen av russerne driver visst å heiser billig-Forestere (de uten turbo til ca. 35-40.000 NOK) og da er de bilene veldig gode offroad (ikke overraskende!).

"Gammel mann som egentlig trenger minivan men som er desperat etter å fremstå litt sportslig og kjøper SUV stemplet" blir bra :lol:

Godbiler og skjulte automotive skatter etter min mening.

Skrevet
  E24Bimmer628Csi skrev:

Når det gjelder BMW E39 og MB 210 så synes jeg at de er fine begge to, MBn du har lagt ut bilde av har det kjipeste utstyret med stoffseter og manuelt klima..

Pøh...om det mangler ett par knapper eller ikke har ingenting å si. Er utformingen jeg sikter til her og det er the same shit....

Skrevet

Har noen erfaring med Wellcraft som båtmerke? Jeg har fåt tilbud om en 26" Cuddycabin med 2 x 260 HK innenbords Mercruisere fra 1989. Båten er etter forholdene i god stand og motorene påstås også å være i fornuftig stand. Er dette en båt der alt som kan gå galt vil gå galt eller skal jeg bruke tid på å få båten undersøkt av noen som vet hva de holder på med?... :?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...