Jokkke Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Okei folkens, trenger hjelp nå... Har hatt problemer med min E39 i det siste at temperaturen har økt på motoren, og at det har vært mye luft i systemet. Når temperaturen har økt, så har jeg stoppet opp bilen i en busslomme, åpnet panseret og skrudd ut lufteskruen. Det eneste som kommer ut er DAMP, masse damp..... Jeg har skiftet termostat og vannpumpe, var redd for at termostatet gjerne åpnet for sent. Men samme feilen er der fortsatt. Hva kan det være?? Håper for guds skyld det ikke er toppakningen. Motoren er en M52B25 enkel vanos. Tusen takk for eventuelle svar! Meget frustrert nå..
Nytern Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Problemer med varmgang i M52 = Parkér bilen til feilen er fikset. Hvis ikke ber man om toppakningsproblemer i mine øyne Det enkleste er vel å levere den til ett verksted for en trykktest av kjølesystemet. Copy/paste og opprett tråd i Teknisk-delen. Vil tro at den mekaniske kompetansen er litt høyere der enn her
Jokkke Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Jepp. Tenker å få den kjørt til verksted slik at de får sett på det. Får lage en tråd der Takk!
FredrikE24 Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Okei folkens, trenger hjelp nå...Har hatt problemer med min E39 i det siste at temperaturen har økt på motoren, og at det har vært mye luft i systemet. Når temperaturen har økt, så har jeg stoppet opp bilen i en busslomme, åpnet panseret og skrudd ut lufteskruen. Det eneste som kommer ut er DAMP, masse damp..... Jeg har skiftet termostat og vannpumpe, var redd for at termostatet gjerne åpnet for sent. Men samme feilen er der fortsatt. Hva kan det være?? Håper for guds skyld det ikke er toppakningen. Motoren er en M52B25 enkel vanos. Tusen takk for eventuelle svar! Meget frustrert nå.. Hvordan ser kjølevæska de ut? Ingen majones på peilepinnen? Dersom du kan utelukke vannpumpe og thermostat, er vel trykktest av systemet neste trinn? Er du helt sikker på at du har fått lufta skikkelig? Du lufter med varmeapparatet på full fres? Viktig at du også får ut eventuell luft i varmeapp registeret.
Jokkke Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Kjølevæsken ser fin ut. Litt grums er det, samme i kjøleslangene. Oransj-brunt grums inni slangene. Jepp. Parket bilen i en bakke, varmeapparatet på full fres ut i kupeen. Lite/ingen varme i apparatet. Så ja, fått luftet den skikkelig.
Tzunami Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Byttet du termostathuspakning samtidig? Det var problemet hos meg på både 523'n(m52b25) og 320'n(m50b20) Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta
Jokkke Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Byttet du termostathuspakning samtidig? Det var problemet hos meg på både 523'n(m52b25) og 320'n(m50b20) Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta Den har jeg byttet og, nytt hus med pakning...
Nytern Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Mulig jeg husker feil, men pleier ikke ekspansjonstanken å sprekke på disse? Kan jo være her det kommer inn luft, behøver ikke være store lekkasjen.
bayerks-mach-werk Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Radiatoren på min e39 sprakk opp i vinter , da jeg dro å skulle kjøpe ny fikk jeg vite at det var en slitedel og at det var derfor demogså hadde den på lager.
Jokkke Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Radiatoren har vært byttet ser det ut som. Ser jo ny ut. Er ikke sikker på om eks.tanken er sprukket.
Nytern Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Sprakk på gamlebilen min og, presterte å kjøpe ny radiator uten hull for tempføler. Buy wrong, buy twice Edit: 98mod har eksptank på radiator eller? Isåfall kan du jo sjekke om den er "gravid".
Thundercoil Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Kanskje det sitter en dverg med lighter på ene bærearmen! Men har du sjekket vifte også?
noekult Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 H O L Y S H I T Glem Top Gear, dette er etter min mening den BESTE testvideoen EVER laget. Herreguuuud, ble skjelven i knærne!!
Jordfræsar Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Hmmm http://touch.vg.no/article.php?artid=10119249
Kvasi Skrevet August 12, 2013 Skrevet August 12, 2013 Kjølevæsken ser fin ut. Litt grums er det, samme i kjøleslangene. Oransj-brunt grums inni slangene. Jepp. Parket bilen i en bakke, varmeapparatet på full fres ut i kupeen. Lite/ingen varme i apparatet. Så ja, fått luftet den skikkelig. Hvis du ikke får varme i varmeapparatet er den på langt nær luftet skikkelig..
Anbefalte innlegg