Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i nabolaget hvor jeg vokste opp. Nytter ikke å være guttevalp med politibåt og fortelle en kar som har rodd fiske i fjorden i 80 år hvordan det skal være.

Hysterisk morsomt, og det bare tar alt på kornet.

Så kan man se på det fra den andre siden - Kåre Drangsholt grunnla og drev båtmerket Draco i en årrekke, og ble funnet druknet ved siden av Dracoen sin. Så det er ikke alltid et godt grunnlag er tilstrekkelig for å overleve :P

Skrevet

Det jeg mener er at man kan få lov til å passe på seg selv på sjøen. Om man ikke vil bruke flytevest i båt får være opp til den enkelte. For denne fiskeren som ble linket til her, han har nok aldri hatt en vest ombord, og ser derfor heller ingen grunn til å anskaffe seg det.

Synes det bare er så utrolig "teit" at kystvaktbåten kommer bort med personer ombord i tørrdrakt i tilsynelatende ganske greit vær og krever at han skal ha vest.

Jeg er vant til å ha med flytevester til alle ombord, og bruker flytevest i jolle/mindre åpne båter MED dødmannsknapp.. I større båter 27 fot og oppover eller deromkring ser jeg ingen grunn til å ligge å sove i køya om natta med vest på eller under sjøgange.

Skrevet

Synes jeg hører den gamle nordlendingen der :lol: På en måte så skjønner jeg at han sier det han sier, men samtidig så er det så mange alternative flyte-klær i dag at selv han hadde klart og brukt det. Om bord her (tråler på 42m) så bruker vi stort sett regnklær med flyteelementer samt en liten oppblåsbar vest.. Nå er det jo noen annet å fiske uti storhavet kontra inne i en fjord, men mange på små båter er alene, og da er jo oddsen en del større for å faktisk unngå drukning om man har flytevest etc på seg.

Uansett et friskt utsagn :lol:

Skrevet

Det dør jævli mange på sjøen hvert år, og mye kunne vært unngått ved korrekt bruk av verneutstyr. Han tar jo selv opp en problemstilling - å pisse når man står i båten. Kombinert med en promillegrense på 0.8, så er det ikke bare bare å få tømt blæra samtidig som man skal komme seg tørrskodd på land.

Flytevest er påbudt av samme grunn som sikkerhetsbeltet - det redder liv, og gjør at sjansen for å overleve er MYE større om noe skjer.

Og for begge deler er det også mennesker som argumenterer mot å bruke dem. Og de er enten særdeles dumme eller så gamle at de gir faen og lever på prinsipper.

Skrevet
Synes jeg hører den gamle nordlendingen der :lol: På en måte så skjønner jeg at han sier det han sier, men samtidig så er det så mange alternative flyte-klær i dag at selv han hadde klart og brukt det. Om bord her (tråler på 42m) så bruker vi stort sett regnklær med flyteelementer samt en liten oppblåsbar vest.. Nå er det jo noen annet å fiske uti storhavet kontra inne i en fjord, men mange på små båter er alene, og da er jo oddsen en del større for å faktisk unngå drukning om man har flytevest etc på seg.

Uansett et friskt utsagn :lol:

Samme utstyret har jeg på Mjøsa :) Syke syke bølger!

Skrevet

Har et problem her!

Ene bilen i husstanden her havnet på verksted, den har nå stått der i 21 dager.

Det er blitt byttet vannpumpe og regreim. Men de har enda ikke klart og løse noe problemer.

Og det er nå kommet regning på 15.000 og vi er enda ikke kommet noen vei.

De frykter at toppakningen er blåst, (sier de) men det de da har tatt betalt for nå er altså

vannpumpe, regreim.

Og enda ikke startet på noe med toppen, og det koster allerede 15.000kr

Det er snakk om en 05mod Saab 9.3 1,8i

Jeg jobber ikke med dette. men dette må da være noe og klage på?

De kan da ikke bare ha bilen nå og skrive time på time da de jobber på den, og har ikke klart og sett på toppen enda engang, på 3 uker. (de hadde ikke sommerstengt) vanlig full bemanning.

Skrevet
Har et problem her!

Det er blitt byttet vannpumpe og regreim. Men de har enda ikke klart og løse noe problemer.

De frykter at toppakningen er blåst, (sier de) men det de da har tatt betalt for nå er altså

vannpumpe, regreim.

De kan da ikke bare ha bilen nå og skrive time på time da de jobber på den, og har ikke klart og sett på toppen enda engang, på 3 uker. (de hadde ikke sommerstengt) vanlig full bemanning.

Dette hørtes ikke riktig ut.... hvis man skal feilsøke med nye deler hele tiden helt til man finner en feil, så kan man jo bevisst bruke denne metoden hver gang og skifte 4-5 ting når kun en ting skal fikses...

tok de ikke diagnose først? ga et prisoverslag? 3 uker hørtes lenge ut, få inn forbrukerrådet mot dem du, du har nada å tape =)

Skrevet

Alt skal avtales med kunden i forkant, om dere ikke har godtatt noe så skal verkstedet dekke kostnadene de har gjort uten avtale på bilen.

Skrevet
Har et problem her!

vannpumpe, regreim.

Dette er et klassisk resultat av en manglende skriftlig avtale som klart spesifiserer hva slags oppdrag verkstedet har, hva den koster og hvor lang tid verkstedet vil bruke. Verkstedet plikter å opplyse om kjente usikkerhetsmomenter, hvordan de har tenkt å forholde seg til disse og hva slags kostnader disse evt. medfører for kunden (i det minste en nogenlunde realistisk kostnadsramme).

Jeg ville ha konfrontert verkstedet med dette (først muntlig og deretter skriftlig hvis ingen fornuftig avtale oppnås) og evt. tatt kontakt med NAF eller advokat. På helt generelt grunnlag (uten å ha hørt hva den annen part mener) vil jeg mene at dette ikke er god kundebehandling.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...