Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ang Tesla så er jeg forsåvidt enig med Kjennern om at jeg ville ventet til bilen fikk et par år på seg før man evnt hadde gått til innkjøp av en. (Tenker jeg alltid med alle typer biler)

På en annen side så kan man være veldig heldig om man kjøper nå og bilene viser seg å være bra og ikke for mye tull, barnesykdommer osv :)

Bare tenk hvis "alle" går over til å kjøpe Tesla de neste 2 årene, da kommer staten til å tape mye penger i forhold til inntjeningen av bilavgifter pr i dag.

Ergo blir avgiftene økt på elbiler og de som kjøpte tesla kan sitte igjen med stor verdiøkning på bilene sine i forhold til hva de betalte i 2013!

Skrevet
Noen andre her som har sett på Roadkill på youtube før? sett noen episoder tidligere, og så noen igjen idag.. fantastisk moro.. de ser ut til å virkelig ha de gøy på jobb! :)

Jeg har kost meg i hjel med bl. a. Motortrend's Epic Drives, det er kvalitetsproduksjoner :) Men artig at du nevner Roadkill, da det er det jeg hadde fra før av vurdert å begynne på :) Lite som er mer moro enn skikkelig bruk av billige morobiler :D

Storkoser meg med det! de kjører også mange unike biler også, fra nye til gamle :D

Skrevet
Ang Tesla så er jeg forsåvidt enig med Kjennern om at jeg ville ventet til bilen fikk et par år på seg før man evnt hadde gått til innkjøp av en. (Tenker jeg alltid med alle typer biler)

På en annen side så kan man være veldig heldig om man kjøper nå og bilene viser seg å være bra og ikke for mye tull, barnesykdommer osv :)

Bare tenk hvis "alle" går over til å kjøpe Tesla de neste 2 årene, da kommer staten til å tape mye penger i forhold til inntjeningen av bilavgifter pr i dag.

Ergo blir avgiftene økt på elbiler og de som kjøpte tesla kan sitte igjen med stor verdiøkning på bilene sine i forhold til hva de betalte i 2013!

Man kan vel sove litt godt enda tenker jeg. Hvis ikke vi ser en plutselig eksplosjon med småbiler som går på strøm, ala i3. Ikke alle som kan betale 5-600.000 for ny bil, men om man kommer ned i 150-250.000 med et godt utvalg, så kan vi nok nå disse 50.000 bilene ganske kjapt.

Regjeringen har ikke planer om endringer før 2015, og gjennom klimaforliket ble det enighet om at rene nullutslippsbiler skal beholde dagens avgiftsfordeler fram til 2017, såfremt antall rene nullutslippsbiler ikke overstiger 50 000. Det er et positivt bidrag til forutsigbarhet.
Skrevet

gh1ag7sfq03qss2vu6vz.jpg

Har hatt denne lekre saken som lånebil i noen timer i dag mens E90en var på Bavaria for EU kontroll :D Rett og slett en herlig bil, selv om det var en 520d så er det krefter i massevis og sammen med EDC og Sportautomat så var den fantastisk å kjøre. Dere med F10 har god grunn til å glise :P Blir nok en slik på meg også etterhver, men du å deilig det er å ikke ha gjeld på bilen også da. Sånnsett så sitter det litt langt inne å selge E90en, godkjent uten anmerkninger ble den også :D

Skrevet

Fant noe merkelig når jeg hadde E46en på bukk for et par uker siden.

På fremre bærearm (passasjerside), er det skrudd på et lite stag, som går videre opp i en sort boks med ledning tilkoblet. Noen som vet hva det er?

Har ikke hatt bil med Xenon før, så lurer på om det kan bære ifbm det.

Skrevet
Fant noe merkelig når jeg hadde E46en på bukk for et par uker siden.

På fremre bærearm (passasjerside), er det skrudd på et lite stag, som går videre opp i en sort boks med ledning tilkoblet. Noen som vet hva det er?

Har ikke hatt bil med Xenon før, så lurer på om det kan bære ifbm det.

Er nok sensor til den automatiske høydejusteringen på Xenonlysa :-)

Skrevet

Litt overrasket over hvor ny bilparken er i Aberdeen (Skottland) , sku hatt samme avgifter i Norge ja.. Fantastisk å sitte ombord på båten med hekken inn mot land å se på alt fine som ruller forbi :D

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...