Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver sin smak rublings.. Som Fredrik sier så skal man ikke se inn i lysende til møtene biler. Verre med de som har feiljusterte lys spør du meg.

Jeg er en av de som synes det ser bedre ut med nær- og tåkelys samtidig.

Skrevet

Men det er ikke lov. Så enkelt er det. (Ikke at det er lov å kjøre fortere enn 80 på vestlandet heller, men det har jo skjedd.. Er iallefall ikke HARRY da!)

Skrevet
Da er EA4W bestilt! Er spent på å teste denne kontra Ledlenser T5'en:D

Testa min opp mot en Ledlenser av no slag med 9xx lumen. Begge med litt dårlig batteri. EA4W'n lyste over et betydelig større område og litt svakere, men forskjellen var nok ikke større enn at prisforskjellen ikke er verdt det :)

Skrevet

Tåkelys med nærlys, og manglende lys - møter du en sort E91 LCI på Romerike og får flombelysning i trynet, så vet du hva du har gjort :)

Møter du da en sølv E90 så får du flombelysning i trynet igjen som svar :wink: Liker å kjøre med park og tåkelys jeg, og nærlys og tåkelys på kvelden :) Du vet, du må ikke kikke inn i lysa må møtende biler. Det er trafikkfarlig og det lærte man på kjøreskolen når man tok lappen :P

Park + tåkelys på dagtid er ikke noe problem, det er godkjent som kjørelys også.

Det som derimot ikke er greit, er nærlys og tåkelys.

Og hvorfor liker du å kjøre med det? Det er ulovlig, og det blender møtende trafikk. Og du har NULL igjen for det i forhold til sikt, det eneste du oppnår er å plage andre.

Da fortjener du lysa mine. Og jeg slår dem på såpass sent at du bare rekker å få svi, du rekker ikke å gi meg dem i retur. Og jammen fortjener du det også.

Skrevet

nå har jeg en god mulighet. jeg kan få kjøpt firmaets varebil for ca 46.000. det er en 2010 opel combo 1,3 diesel som er veldig grei arbeidsbil og praktisk om man skal hente noe litt større saker.

er dieselvarmer og greit utstyrt. minus er at det er kun ett sett hjul (vinterdekk med stålfelg) og nøkkelen med fjernbetjening er vekk.

er jo sabla billig for en 2010 modell som har gått 50.000km.. så nå vurderer jeg hvorvidt jeg skal eller ikke!

Skrevet
nå har jeg en god mulighet. jeg kan få kjøpt firmaets varebil for ca 46.000. det er en 2010 opel combo 1,3 diesel som er veldig grei arbeidsbil og praktisk om man skal hente noe litt større saker.

er dieselvarmer og greit utstyrt. minus er at det er kun ett sett hjul (vinterdekk med stålfelg) og nøkkelen med fjernbetjening er vekk.

er jo sabla billig for en 2010 modell som har gått 50.000km.. så nå vurderer jeg hvorvidt jeg skal eller ikke!

Jeg hadde kjøpt. Combo er utrolig ålreit å kjøre fra a-b. Eventuelt bare for videresalg så er jo profitten grei. :bounce:

Skrevet

Styr unna Combo 1,3 sier nå jeg.. Har hatt noen på jobben... Mandagsbil nummer 1! Utenom det, veldig god å kjøre, føles litt mer bil enn andre varebiler som jeg har kjørt(jeg har kjørt det aller meste). Ikke veldig god svingradius på de heller.

Caddy og Transporter er ikke mine favoritter faktisk :mrgreen: De varebilene jeg har brukt i jobb som jeg har likt best er Hiace og Transit, Hiace fordi den er akkurat det den er, og den gjør oppgavene med et stort smil.

Skrevet

Og jeg slår dem på såpass sent at du bare rekker å få svi, du rekker ikke å gi meg dem i retur. Og jammen fortjener du det også.

Men da er du så nærme meg at jeg ser forbi deg og det eneste du oppnår er å blende stakkaren som kjører bak meg. Du burde ikke drive å "straffe" andre bilister, særlig når det går ut over andre. Dette er politiets jobb det vet du :P

Og nok en gang, du må ikke kikke inn i lysene på møtende biler :wink:

Skrevet

Og jeg slår dem på såpass sent at du bare rekker å få svi, du rekker ikke å gi meg dem i retur. Og jammen fortjener du det også.

Men da er du så nærme meg at jeg ser forbi deg og det eneste du oppnår er å blende stakkaren som kjører bak meg. Du burde ikke drive å "straffe" andre bilister, særlig når det går ut over andre. Dette er politiets jobb det vet du :P

Og nok en gang, du må ikke kikke inn i lysene på møtende biler :wink:

God innstilling. Da kan jo jeg bare begynne å konsekvent kjøre rundt med langlys jeg da. Folk må jo ikke kikke inn i lysene mine. Eller kanskje jeg bare skal gjøre som reglene tilsier, da de er der av en grunn. Du kan kjøre som du vil i dagslys, det spiller ingen rolle for min del. Men når det går ut over meg så er det ikke greit lenger.

Feiljusterte lys er også noe dritt, men det er som oftest ikke med vilje, og da går det ikke på innstillingen til vedkommende.

Skrevet

Må nok dessverre si at jeg ikke har mye til overs for de som er tåkelysforbrytere etter mørkets frembrudd. Mulig man synes det ser bra ut, men hvem bryr seg? Loven er slik og jeg liker ikke møtende biler med denne kombinasjonen på grunn av tilløp til blending :) Ikke alltid, men ikke uvanlig at det forekommer. Den største grunnen til at det er ulovlig i mørket er fordi man får lyset nærere bilen og dermed har synet/fokuset på feil sted når man ser fremover. Så har noe med trafikksikkerhet å gjøre.

Skrevet

Er litt i tvil! Denna bilen har jeg kjørt mye å liker godt!

Er skiftet noen foringer og litt div:) kånå er ikke synes det er dumt pga at da må ungen i framsetet.. :/

Sent from my Ifaun using Tapatalk

Skrevet

Hva betyr "felgbeskyttelse BLT?"

Det står på slutten av dekknavnet.

Tenkte å putte på Falken FK452 på 215/35zr19 (8,5" felg)

Bak blir det 235/35zr19 (9,5" felg)

Altså pittelitt strekk. Fant ikke tydelige bilder av dette på tyrestretch.com, så har ikke peiling på om dekkene foran og bak skal ha forskjellig profil.

Men var redd felgbeskyttelse BLT var en annen utgave av det vanlige dekket, der de hadde sidevegger som sto lenger utover enn normalt (for å skåne felg) og dermed ødelegge strekket.

Det er forøvrig eneste dekket de har på dekkonline (ingen fk452 uten felgbeskyttelse)

Skrevet

Kjørelys/tåkelys har jeg gitt opp å irritere meg over.. Hvis folk vil sitte og se ned i bakken 10m foran bilen sin når dem kjører.. Be my guest, bare ikke klag når elgen hopper ut i veien og du er opptatt med å se kul ut.

Jeg irriterer meg mer over tåkelys/park, evt bare park etter mørkets frembrudd. Dette gir meg lyst til å filleriste folk. Jeg mener, du ser jo 0! Hva med andre som ferdes langs veien? Skal de tolerere at en eller annen KNØL synes at det ser best ut med park/spredere? :lol:

Lysfeil altså.. Jeg ser det sies at dette er bagatellmessige greier å irritere seg over, er det virkelig det? Det å sette andres liv i fare er ikke bagatellmessig i mine øyne.

Ja, for ikke å snakke om alle enøyde bandittene man møter da.. Ingen gidder å bytte pære lenger, alle unnskylder seg med at det er så vanskelig.. Yeah right.

I fjor vinter møtte jeg en kar på en bensinstasjon i innerste gokkelimokk, en kar i en forholdsvis ny vw passat. Han skjønte ingenting, plutselig hadde han mistet alt som het nærlys.

Hva var feilen? Jo, han hadde kjørt med 1 nærlys så lenge at pære nr 2 røk og. Da er det rimelig mørkt altså.. På både den ene og den andre måten :wink:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...