FredrikE24 Skrevet September 22, 2013 Share Skrevet September 22, 2013 Noen som har formening om hvorfor det blåser kald luft i kupeen når jeg svinger( gjelder vinterstid da). Blir ellers greit med varmen, men når jeg foretar en sving kommer det uteluft inni, og jeg er meget sikker på at sånn skal det ikke være. Og hvordan en bytter bremseskjold bak på venstre side? Har søkt en del på forumet, og konkluderte med at den enkleste veien var å kappe den i midten slik at jeg får bøyd den og dratt over. Men igjen lurer jeg på hvordan den skal settes sammen, da sveising er ikke aktuelt?! Noen som vet om et eller annet middel som setter sammen stål ol? Dette med bremseskjold bør tas samtidig som man bytter hjullager da navet allikevel må av. Hvor langt har bilen gått? Nye lagersett koster ca. 1500,- er alltid greit å bytte de også. Det er litt jobb, men deilig at det er gjort Byttet dette på Merca, kosta 1000,- per lagersett. Holdt på i et par dager, ble litt design av eget verktøy underveis osv. Å vite at hjullagre er i god forfatning er bra greier! Bytta begge forran også, men det ble kjøpt på biltema fordi jeg måtte ha det byttet en lørdag Det ene lageret har begynt å ule noe veldig allerede(ca. 40 000km siden).. Bilen har gått 172000km, men er det vanskelig å få byttet hjullageret da? Leste mye at navet er skikkelig vanskelig å få av, hva vil et verksted ha for dette? Skjolden ble ødelagt da jeg byttet bremseskiver, heldigvis kun på den ene siden Mer eller mindre samme fremgangsmåte som jeg brukte på Merca. Ting går veldig greit for han, det gjorde det ikke for min del, men nå var det på den siden hvor lageret var originalt som var dritt, og ikke på den siden hvor det var byttet før. Det originale lageret hadde gått hele 472 000km før det havarerte for meg langs veien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet September 22, 2013 Share Skrevet September 22, 2013 Akkurat det med å bruke de "vanlige" dimensjonene (10-13-17-19) på verktøy synder bmw på selv og. Var med å bytta knirkeforinger og hjullager på en E39 i helga, og var mye 16 og 18mm bolthoder baki der. Irriterende å måtte gå to ganger til verktøytavla hele tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 22, 2013 Share Skrevet September 22, 2013 Ja, har lagt merke til dette på E46 og E39, noe jeg ikke er vandt med overhodet da jeg kun har skrudd på eldre BMWer(før E36 og E39). Det går i 16mm og 18mm på istedefor 15-17-19mm som det gikk i før. Kjenner meg igjen i at man må gå noen turer ekstra til tavla. Ender med at jeg plukker med meg alt ut på gulvet Bytta Caster forran på en E39 Touring på Fredag, det gikk i en blanding av 18mm, 17mm og 18mm(kombinert) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet September 22, 2013 Share Skrevet September 22, 2013 E24Bimmer628Csi takk for hjelpen! Tror jeg skal ta en titt på hva verkstedene vil ha for en slik jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet September 22, 2013 Share Skrevet September 22, 2013 Så på expendebels 2 og spotta e34, mest trolig face lift sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 22, 2013 Share Skrevet September 22, 2013 E24Bimmer628Csitakk for hjelpen! Tror jeg skal ta en titt på hva verkstedene vil ha for en slik jobb Når det gjelder bytting av skjold uten å fjerne navet, så finnes det muligheter. Jeg vet om enkelte som har skjært bort en bit og bare skrudd det på plass og latt den utskjærte delen utebli, ikke så veldig fan av det selv, da utrolig mye dritt kommer seg inn i brekkmekanismen. Finner man en løsning hvor man kan skru på den avkappede delen etterpå, så ser jeg ingen ulempe ved det. En kamerat som har en E46 som vi byttet brekksko bak på hadde råttne bremseskjold, ettersom brekksko ikke ville sitte på plass fant jeg noen skiver som var perfekte til feste"skruene" og filte de til og satte disse på baksiden slik at de satt allikevel altså at man lager en kopi av hullet i bremseskjoldet i den lille skiva og setter bak skjoldet. Da dekker det hullet i skjoldet, og fungerer som tiltenkt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet September 22, 2013 Share Skrevet September 22, 2013 Jeg støtte på en snål innretning på do i stad, dette er veldig sfw altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 [ Bilde ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Så på expendebels 2 og spotta e34, mest trolig face lift [ Bilde ]sent from my microwave using tapatalk Hehe, ser jo ut som det er jeg som har parkert der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Jeg blir kvalm av hvor lite respekt en del av dagens ungdom har. Ta dere tid til å lese det her. http://imgur.com/gallery/RvuRw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Da har vist jeg og fått mi første bot i bil. Liker ikke fotobokser heldigvis bare 1600kr da. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 E24Bimmer628Csitakk for hjelpen! Tror jeg skal ta en titt på hva verkstedene vil ha for en slik jobb Når det gjelder bytting av skjold uten å fjerne navet, så finnes det muligheter. Jeg vet om enkelte som har skjært bort en bit og bare skrudd det på plass og latt den utskjærte delen utebli, ikke så veldig fan av det selv, da utrolig mye dritt kommer seg inn i brekkmekanismen. Finner man en løsning hvor man kan skru på den avkappede delen etterpå, så ser jeg ingen ulempe ved det. En kamerat som har en E46 som vi byttet brekksko bak på hadde råttne bremseskjold, ettersom brekksko ikke ville sitte på plass fant jeg noen skiver som var perfekte til feste"skruene" og filte de til og satte disse på baksiden slik at de satt allikevel altså at man lager en kopi av hullet i bremseskjoldet i den lille skiva og setter bak skjoldet. Da dekker det hullet i skjoldet, og fungerer som tiltenkt. Et bilde av dette opplegget ville hjelpe meg mye Men den metoden jeg tenkte på er beskrevet i to siste innlegg av denne tråden --> viewtopic.php?f=1&t=142175 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Da har vist jeg og fått mi første bot i bil. Liker ikke fotobokser heldigvis bare 1600kr da. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 ah, kjipt! Hvilken fart ble du målt i, og i hvilken fartsgrensesone? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Da har vist jeg og fått mi første bot i bil. Liker ikke fotobokser heldigvis bare 1600kr da. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 ah, kjipt! Hvilken fart ble du målt i, og i hvilken fartsgrensesone? Ble målt i 70km/t i 60 sona i Porsgrunn av alle plasser Har ikke fått med meg at jeg ble tatt før jeg fekk brev i posten.. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Da har vist jeg og fått mi første bot i bil. Liker ikke fotobokser heldigvis bare 1600kr da. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 ah, kjipt! Hvilken fart ble du målt i, og i hvilken fartsgrensesone? Ble målt i 70km/t i 60 sona i Porsgrunn av alle plasser Har ikke fått med meg at jeg ble tatt før jeg fekk brev i posten.. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 så da hadde du ca 80 på speedoen ?` sure penger ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg