Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Rødberg i Nore og Uvdal? Er vel Esso der?

Er Esso ja, men de kalte det Shell-svingen. Kanskje opprinnelig en Shell?

Rimelig aktiv kjøring der på kveldstid så det ut som. (Opptakene var gjort på vinteren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være en feil på forumet...  O:)  :whistle:

Enda godt det er en tysk feil i alle fall ;) 

Btw, noen som vet om man kan ha forsikring på bil om man leverer inn skilt? Tenker på lagring, kan man ha brann/tyveri da, selv uten skilt?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda godt det er en tysk feil i alle fall ;) 

Btw, noen som vet om man kan ha forsikring på bil om man leverer inn skilt? Tenker på lagring, kan man ha brann/tyveri da, selv uten skilt?? 

Bare å ringe selskapet det.. 

Tror jeg betaler 1500,- året eller noe når bilen står på vinterlagring.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaniljeiskrem + sjokoladesaus + Oboy pulver = Farlig godt! :lol:

Smakt Hennig Olsen Krokan-is?? Den er farlig god den.. Fløtesmak  :wub: Sendte faktisk inn skriftlig klage da det en kveld ikke smakte så mye fløte som det pleier av produktet. Hennig bladde da opp 4 gratis liter med is som kompensasjon! :) Familien har vel et ukentlig konsum på minst 4 liter av denne isen.. :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe mer spennende enn en Skoda Superb STV. MEN! Den er mørkebrun, og der ser jeg potensiale. Sote fremrutene, gule tåkelys og litt store konkave hjul, så er mye gjort.

Grunnen til at det ble en kjip skoda var vel pga plassen. Også er den jo fint utstyrt med bl.a elektriske seter foran, med memory på førersiden, varme i seter foran og bak, keyless entry osv. Ikke navi, men heller ikke noe jeg MÅ ha. Ser faktisk frem til å prøve en sånn nil noen år. Har ikke hørt mye negativt om bilene fra noen. :) Kan slenge ut et bilde i morgen!

Aha, gratulerer :) Ja det må du gjøre! Har hørt flere som har valgt den bilen, mye pga plass, og pga mye bil for pengene! Kommer vel til å merke forskjell på at den trekker i feil ende kanskje, i alle fall på vinters tid ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å ringe selskapet det.. 

Tror jeg betaler 1500,- året eller noe når bilen står på vinterlagring.. 

Hmm, da er det jo nesten ikke verd bryet.. Betaler ikke stort mere nå med delkasko hele året, da er jo brann og tyveri dekket uansett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på "utkant" på nrk nå. Er fra Rødberg. Fantastisk når en gjentatte ganger "drifter" i "shell-svingen" med lastebil :)

Hehe, jeg så også det. Var ikke måte på for ett show han holdt i svingene der med den svære lastebilen, kult egentelig :D

Tydelig at høydepunktet i bygda er når TV er på besøk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smakt Hennig Olsen Krokan-is?? Den er farlig god den.. Fløtesmak  :wub: Sendte faktisk inn skriftlig klage da det en kveld ikke smakte så mye fløte som det pleier av produktet. Hennig bladde da opp 4 gratis liter med is som kompensasjon! :) Familien har vel et ukentlig konsum på minst 4 liter av denne isen.. :ph34r:

Jupp den har jeg smakt, all is er så og si farlig godt! hehe

Såppass ja, det var snilt gjort! God kundeservice!

4 liter is i uken?? Hvor mange er dere :P?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe jeg lurer på.. Det er sikkert flere som har vært studenter her, eller er studenter.

Jeg er prosjektleder for en gruppe på ni mennesker ifm. med mitt bachelor studie. Prosjektet innebærer bla. et møte en gang pr. uke hvor vi setter klare mål om fremdrift og får status på daværende fremgang. Nye mål settes, jeg praktiserer møteinnkallinger med saksliste og grundige møtereferater med referatkontrollør osv. Akkurat slik man gjør det i næringslivet. Dette for å holde ting en smule seriøst og ordentlig.

Gruppa mente at jeg måtte være leder fra dag èn, dette var greit for meg og jeg tar ansvaret seriøst, veldig seriøst. Og er det noe jeg hater er det unnasluntrere. Fra starten av satte vi klare krav til hverandre og alle var jo enig om at alle skulle yte.

Er det noe ungdom er, har blitt, eller alltid vært? Late og lite inspirert! Her går man på et Bachelorstudium innenfor et ingeniørfag og man er ikke engang motivert eller klar for å lære noe..? Er snakk om fremtiden, det tror jeg svært få har skjønt, det verste er at svært få har noe kunnskap å slå i bordet med og falle tilbake på dersom det ikke går veien..

Jeg hører hver eneste dag unnskyldninger på hvorfor de ikke har holdt fremdriftsplan, og i dagens møte fikk jeg den ene beklagelsen etter den andre på SMS om ikke mulig fremmøte.

Dessverre er det et par som er født 10 minutter for seint i gruppa, de kommer altså 10 minutter for seint til møte eller første forelesning på dagen UANSETT! Jeg blir gal, folk spaserer rundt i forelesningene som de vil, ut og inn av døra, spiser mat, roter med emballasje, sender sms, loker på facebook osv. Så rant det over idag også da et gruppemedlem forsov seg ordentlig for n-te gang, enten kommern 2 timer for tidlig(ved en feiltagelse) eller så sovern hele dagen, et annet gruppemedlem skyldte på inntak av koffeinpiller(?) og kunne derfor ikke stå opp og terroriserer meg per telefon 1,5 time etter at møtet er ferdig for dagen....

Jeg bare forstår det ikke, er det sånn andre steder?(Går på HiOA) BI? HiØ? Er det sånn det har blitt de siste årene? Har vi blitt for bortskjemte? Ser vi ikke verdien av kunnskap og kompetanse for fremtiden? På Videregående var det nokså likt, men på en annen måte, der satt folk heller og drev dank på skolen, helt sikkert på grunn av fravær, men på høgskolen så sliter folk med å komme seg ut av senga på morran eller å være punktlige.

Arrangerte et møte med en ingeniørbedrift på vegne av min gruppe og vi dro på bedriftsbesøk. Jeg var superklar på at man ikke skulle komme for sent, det er direkte respektløst når et stort firma gir oss 2 mann til disp en halv Fredag. Allikevel må det komme en for sent, du aner ikke så flaut dette var..

Er dette en vond trend som har begynt nå, eller de siste årene? Eller har det alltid vært tendenser til slikt tullball? Jeg sitter med en tanke om at ungdom er litt likeglad med situasjonen og har ingen karrieremål. De bare er der, de vet ikke hvorfor, og akter ikke å være interesserte etter å finne det ut.

Vi hadde studenter på hovedprosjekt hos oss i fjor. (Vi pleier prøve å kapre studenter gjennom slike prosjekter hvert år) Samme opplegg der. De kom for sent, eller møtte ikke, ga ikke beskjeder om at de ikke kom pga andre skoleaktiviteter osv. Og da var det faktisk fra vår side informert om at vi pleier ansette flinke folk fra studentgruppene.

Needless to say: ingen nyansatte i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Esso ja, men de kalte det Shell-svingen. Kanskje opprinnelig en Shell?

Rimelig aktiv kjøring der på kveldstid så det ut som. (Opptakene var gjort på vinteren)

Har faktisk gjort meg kjent med den svingen et par ganger på vinterstid noen år tilbake selv... :oops: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Numedal (ref: Nore og Uvdal). Den er ikke bygget ut som de fleste andre større dalførene i Norge... et stykke Norge som det var før kjøpesenter og bygge med betonggalskapen tok overhånd. Naturen er fantastisk vakker (spesielt ved fjordene) og veien (riksvei 40) har flere partier som er skikkelig interessante å kjøre på. Veien over fjellet fra Rødberg til Tunhovdfjorden må være Norges best bevarte hemmelighet... så fin og morsom å kjøre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...