Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg nekter å kjøpe meg en 3-serie med firerdiesel igjen, det må isåfall være et godt kjøp. Har man først hatt sekser, så er det gjort! 

Så enig, så enig :) Mange vil nok si at "jammen det er jo fortsatt diesel" men sekser diesel er så MYE mer enn firer diesel, synes lyden er mektig tøff også jeg. Slår ikke lyden i bilen du har kjøpt deg nå men til å være diesel så synes jeg det ikke er så verst altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel sitter jeg (som sikkert mange andre) og regner på om økonomien min hadde klart en 4 serie.. 

Jeg kunne faktisk veldig tenkt meg en 220i (ja, to-serie), men jeg er redd det er en litt for egoistisk tanke i forhold til livssituasjonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har ikke det, men jeg vil tippe den vil ligge rundt 30000,- +/- (mest sannsynlig +) over tilsvarende motorisert 1-serie.

120i finnes ikke, men 120d gjør, så om man sammenligner prisdifferansen mellom 320i og 320d vil jeg tippe en 220i starter på rundt 400-420K. Noe som i grunn er litt mye penger for en "lekebil", og det før man har brukt 150K på utstyr. :D

Edit: ser at forskjellen mellom 3- og 4-serie er på hele 60K, så man må nok muligens opp litt til om det blir noe tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig, så enig :) Mange vil nok si at "jammen det er jo fortsatt diesel" men sekser diesel er så MYE mer enn firer diesel, synes lyden er mektig tøff også jeg. Slår ikke lyden i bilen du har kjøpt deg nå men til å være diesel så synes jeg det ikke er så verst altså ;)

HELT enig med deg på det punktet! Det er skikkelig fin lyd i dieselsekserene til bmw ved pådrag, men ikke akkurat det samme som motorn i 330'en, for en herlig lyd! Ekstremt imponert over gassresponsen også, den va særdeles hissig til å være en "normal" motor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 er jo halvparten av 4, så 2-serien burde vell koste halvparten? Kunne veldig gjerne hatt en 2-serie selv! Men 1'er Coupe er vell mer oppnåelig i første omgang... 

Håper på en grom M-versjon av 2'ern, etter de gode kritikkene som 1M fikk, er det synd det ble produsert så få eksemplarer (med tanke på oss som først har økonomi til dette om noen år ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1M tror jeg ble produsert i nok eksemplarer til at den får et naturlig verdifall, men det er nok noen år til den er nede på "europeisk" pris dessverre.

Har igrunn sagt til meg selv at jeg skal spare til en slik, og kjøpe en når sparebeløpet matcher prisen av bilen, men det har ikke vært så vellykket hittil. :D

Jeg bygget meg forøvrig en 118i nå bare for å se, og uten at jeg tok helt av endte jeg opp med ekstrautstyr for 127 170,- og en totalpris på 499 270,-.

Tror jeg kan se langt etter noen 220i. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det burde vært mye mer E12-kjøring i gamle Derrick-episoder. ;)

Ja er man heldig så treffer man på noen episoder hvor de er riktig så mye kjøring, mens i andre episoder har jeg sett det er heller mindre bilkjøring :) Er så gøy å sitte å se på alle de gamle 70 talls bilene som kjører rundt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen.... 1-serie er jo morsom å kjøre uansett motor... 1-serie er en genuin kjøremaskin, fordi den er så god å kjøre.. Du finner 1-serie på "track day! fra 116i og oppover. Er det en tilfeldighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er man heldig så treffer man på noen episoder hvor de er riktig så mye kjøring, mens i andre episoder har jeg sett det er heller mindre bilkjøring :) Er så gøy å sitte å se på alle de gamle 70 talls bilene som kjører rundt :D

Ja,og det er vel derfor jeg blir litt skuffet; såpass mye av bilene til skurkene, men lite av Derricks egen tjenestebil. Man var vel redd for at seerne skulle bli lei av å se på den samme bilen.

Her er forresten en Ford Consul fra en 70-tallsepisode av Derrick. I dag slår det meg at Consul/Granada var ganske tidlig ute med å ha utsparringer for integrerte kurve-/tåkelys.

post-44396-0-49936100-1381442779_thumb.j

Har du forresten lagt merke til så forskjellig det kjøres i tidlige Derrick-episoder?

Det er full gass ved start slik at BMWen spinner på asfalten, og når man skal parkere slenger man nesten alltid hjulet rett opp på fortauet og ned igjen fra fortauskanten før bilen stopper... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...