Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke turt å sjekke verdien på F10'en engang, Premium biler raser i pris som en sekk med poteter i fri fart om dagen. Tror nok også at markedet er litt mettet på eldre biler, i den settingen at man får nye med garanti som gir et enklere bilhold til en rimelig penge. 

Det kommer vel en haug av biler fra Europa også inn til landet som heller ikke gjør det enklere å selge bruktbiler privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også student, bor hjemme, penga går til Merca og en kaffekopp i ny og ne, samt en og annen kinobillett.

Jobber hver eneste feriedag, og i år hadde jeg 2 dager fri fra jobb og skole i sommerferien før det var pån igjen! :)

Har det veldig greit, spiser matpakke og er tilfreds med det :) Sist skoleår brukte jeg vel ikke mer enn 15 lapper som gikk bort på kortsiktig bruk av penger, så gikk det nok en 10 lapper til deler til merca og en del diesel :P Tjente inn alt igjen på å jobbe i sommer + litt til  :)

Det jeg reagerer litt på er at ungdommen idag kjører utrolig nye og spreke biler mange av dem, selv om de har en jobb som kanskje ikke betaler best, samtidig har dame og leilighet, er det hard prioritering, eller er det lån til langt over pipa? Kan ikke minnes om at det var slik før(noen få år siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer litt på er at ungdommen idag kjører utrolig nye og spreke biler mange av dem, selv om de har en jobb som kanskje ikke betaler best, samtidig har dame og leilighet, er det hard prioritering, eller er det lån til langt over pipa? Kan ikke minnes om at det var slik før(noen få år siden).

Har sett mye av det jeg også og har konkludert med at det er mamma / pappa som betaler gitt. Er en i nærområdet her som kjører E92 335 og han kan ikke være mer enn 20 år. Har sett den i oppkjørselen også, der sto det en Porsche 911 Turbo og en nesten ny X5. Så regner med det er "litt" sponsing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo litt på misunnelse dette her, kunne jo godt tenkt meg å ha en 335i, men med mine inntekter/fornuft funker det ikke :) Selv ikke da jeg jobbet var ikke bil særlig prioritert, sparing til egenkapital var heller mer aktuelt! :)

Kan vel også si at jeg er glad for det jeg har, og Mercedesen er verken pen eller sprek, men det er en bil bare en "mor" kan elske, og nå vil han se hvor langt den kan gå :) Om det er spons eller lån eller bare masse jobbing så må det prioriteres på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit med gamle biler som ikke taper seg mye i verdi og man kan holde på med selv. Må være litt kjedelig å tape 100 000 på en bil man har hatt i 2-3 år pga verditap. + at det er dyre servicer. 

Syns også det er deilig å ha en bil som ikke er så farlig med, litt "pyttsann" tankegang. Bil taper man så utrolig mye på uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bileierskap er ikke billig uansett hvilken bil du har (med mindre du kan småmekke litt selv og klarer deg på bruk og kast av 20.000 kroners biler - men det er slitsomt). Var stor forskjell på hølet i lommeboka av når jeg hadde kun en bil og når jeg hadde to samtidig :P Bare årsavgift på 6000 kr. svir litt jævlig... Samlet forsikring på 12.000 kr... Også betaler man 12.000 kr. i året for garasje til den ene bilen... Blir fort noen tusenlapper i måneden da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er dyrt uansett hvis du ser på årlige utgifter, men det er igjen ingenting i forhold til verditapet på mange nyere biler i dag. Har pratet med folk som har tapt over 150 lapper ved å kun ha bilen i 2 år. Da er ikke årsavgift på 2800 eller garasjeplass til 10 lapper mye i forhold. 

Egentlig er bil til 20-30 det beste man kan ha, HVIS man velger noe som er litt kjedelig, f.eks en 90 talls Mercedes eller en japansk billigbil. 

Da taper man minimalt eller ingenting og hvis man kan litt fikser man det meste selv. 

Betaler selv nesten 17000 i året i forsikring, og syns det er mye, men nå har jeg full kasko på både BMW-en og Yamaha-en min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet selv på med ei rotte av en Daihatsu til 1500,- etter 1.5 kvardameter 0.8 blekk og 200 timer fikk jeg den på veien igjen. Hadde den 1.5 år og kjøpte meg e36n jeg har nå for 15k og har vell brukt rundt 40k på den nå og minst 400 timer.

Har økonomien til ett nyere bil, men jeg har egentlig komt fram til at bil for meg er bokstavelig talt 90% gleden av å ordne ting selv, har jammen ikke kjørt e36n mere enn rundt 300 mil på de 2.5 åra jeg har hatt den :grin: Det som er så deilig med gammal bil er at man hele tiden slipper å tenke så mye på videresalg, og da står man mye friere til eventuelle modifikasjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er dyrt uansett hvis du ser på årlige utgifter, men det er igjen ingenting i forhold til verditapet på mange nyere biler i dag. Har pratet med folk som har tapt over 150 lapper ved å kun ha bilen i 2 år. Da er ikke årsavgift på 2800 eller garasjeplass til 10 lapper mye i forhold.

Egentlig er bil til 20-30 det beste man kan ha, HVIS man velger noe som er litt kjedelig, f.eks en 90 talls Mercedes eller en japansk billigbil.

Da taper man minimalt eller ingenting og hvis man kan litt fikser man det meste selv.

Betaler selv nesten 17000 i året i forsikring, og syns det er mye, men nå har jeg full kasko på både BMW-en og Yamaha-en min.

Kjøpte en Toyota Carina 2.0gli for 11 k i fjor sommer. Eu i to år til nå. Beste bilkjøpet jeg har gjort. Er som å ha gratis bil. Koster 1200,- i forsikring i året !!!

Har brukt såpass mye penger på bil fra jeg var 18 år at nå går pengene til annet gøy. Hadde fks M3 3,2 i en alder 19 år. Pluss X antall BMW'er

Nå er jeg 26 og nøter meg med Yotan enn så lenge. Men er dtadig på finn å glaner å er på nippe til å fange meg en Bimmer igjen :P

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Toyota Carina 2.0gli for 11 k i fjor sommer. Eu i to år til nå. Beste bilkjøpet jeg har gjort. Er som å ha gratis bil. Koster 1200,- i forsikring i året !!

Har brukt såpass mye penger på bil fra jeg var 18 år at nå går pengene til annet gøy. Hadde fks M3 3,2 i en alder 19 år. Pluss X antall BMW'er

Nå er jeg 26 og nøter meg med Yotan enn så lenge. Men er dtadig på finn å glaner å er på nippe til å fange meg en Bimmer igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er egentlig det?

Jeg fikk jo min første BMW 6`er nå i februar med 323`en, og jeg kunne aldri tenkt meg og gå ned på feks 318 og 4`er igjen :o

Kan tenke meg hvordan du hadde det om du da gikk fra e36 M3 til yotan da jeg synes det er nok og miste 2 sylindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...