Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Den blir langt i fra så dyr på alternativ avgifts beregning, dette er vel en av de bilene man sparer mest på å ta inn slik. Forholdsvis gammel, mye utstyr og stor motor :)

Man må uansett betale engangs avgiften først... også søke om å få tilbake med alternativ beregning...Der går de over bilen...og det kan hende de IKKE går ned...siden bilen er såpass strøken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må uansett betale engangs avgiften først... også søke om å få tilbake med alternativ beregning...Der går de over bilen...og det kan hende de IKKE går ned...siden bilen er såpass strøken...

Har ingenting med standen på bilen å gjøre, eneste som taler i mot denne er forholdsvis for lav km stand da den minker bruksfradraget :)

Vet om flere som har hentet inn biler på alternativ uten at standen skal ha noe å si for utslaget av avgiften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på det, men kapasiteten er for dårlig. Ser etter løsning der jeg kan ha både SSD (OS) og vanlig 750GB-1TB harddisk (lagring) på en og samme laptop. Liker å ha alle filene tilgjenglige, fra 70-80 filmer jeg ikke har fått sett enda og tusenvis av bilbilder og comics til hele Top Gear samlingen osv.

Ser ut som at noen klarer å gjøre dette med SSD på ExpressCard-plassen og lagringsharddisken internt i laptopen...

Jeg har http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=772953 (Fujitsu LIFEBOOK AH532).

Hvis det overnevnte ikke går kommer jeg til å kjøpe denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=777309

Dyrere enn normale harddisker, men ytelsen er som på en 7200 rpm-er vs. alle andre 1TB som er på 5400 rpm...

Jeg har en 500gb HDD der 120gb er en SSD partisjon.

Bare pass på at den du kjøper passer i laptopen din. Mange forskjellige kontakter/sokler på de. Noen må du også kjøpe ramme til, slil at du kan feste dem i akkurat ditt kabinett.

Min 17" laptop har hvert fall rom til to HDD, men bare en er montert, så tenkte å putte i en til på 500gb. Kjekt med en TB :) Hvis man laster ned litt, blir det fort fullt. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er god på android og apper?

Tenkte å laste ned City2Go for å ha offline-map i Dubai.

Men av en rar grunn så force-closer det når jeg prøver å starte det. Reinstallert flere ganger, still a problem. any clues?

Det er forøvrig det eneste programmet jeg har noe problemer med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er god på android og apper?

Tenkte å laste ned City2Go for å ha offline-map i Dubai.

Men av en rar grunn så force-closer det når jeg prøver å starte det. Reinstallert flere ganger, still a problem. any clues?

Det er forøvrig det eneste programmet jeg har noe problemer med :P

Prøv med reinstall av selve mobilen, da tror jeg alt skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knotet stygt med min gamle HTC One X er for en tid tilbake, backup kan man si var gull verdt! Etter en re-innstallering av OSet så gikk det 2-3 minutter var alt som var der før formateringen der igjen etter sync :)

Skal sies at det aldri blir HTC igjen etter å ha vært fornøyd med dette merket hele min smartphone karriere, etter 1,5 uke med kødd og knot med HTC oneX som tilslutt endte opp med rooting og ny ROM som gjorde nytta i to dager før det også ikke funka..

Nå har jeg Iphone 5, spontankjøpt sist Søndag, litt kjedelig telefon, det er ingenting å utdype seg i, den bare er slik den er satt opp fra fabrikk...

Men du og du som den kjører! Alt kjører helt smooth, ingen hakking, ingen prosesser som stanser i tide og utide, backup mot pc, iCloud alt sånt går sømløst og automatisk. Bluetooth handsfree og musikkstreaming i bilen har aldri fungert bedre, alle apper kjører som en drøm! Kjempefornøyd med den! Ikke minst har den god batteritid, Android telefonene jeg har hatt går svært varme og batteriet er tomt innen kveldsmaten ved normal bruk!

Samme bruk med iPhonen igår gav 56% igjen av batteritiden ved midnatt og leggetid(obligatorisk ladetid ved entring av loppekassa).

Jeg er ingen Apple fanboy i utgangspunktet, men jeg må allikevel si at Iphone er helt genialt for folk som bare vil ha en telefon som er enkel, kompatibel til nymotens fancy ting og som er stabil(for folk uten teknisk innsikt).

Dagens tekst for rekruttering av fler Apple fanboys! :-({|=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knotet stygt med min gamle HTC One X er for en tid tilbake, backup kan man si var gull verdt! Etter en re-innstallering av OSet så gikk det 2-3 minutter var alt som var der før formateringen der igjen etter sync :)

Skal sies at det aldri blir HTC igjen etter å ha vært fornøyd med dette merket hele min smartphone karriere, etter 1,5 uke med kødd og knot med HTC oneX som tilslutt endte opp med rooting og ny ROM som gjorde nytta i to dager før det også ikke funka..

Nå har jeg Iphone 5, spontankjøpt sist Søndag, litt kjedelig telefon, det er ingenting å utdype seg i, den bare er slik den er satt opp fra fabrikk...

Men du og du som den kjører! Alt kjører helt smooth, ingen hakking, ingen prosesser som stanser i tide og utide, backup mot pc, iCloud alt sånt går sømløst og automatisk. Bluetooth handsfree og musikkstreaming i bilen har aldri fungert bedre, alle apper kjører som en drøm! Kjempefornøyd med den! Ikke minst har den god batteritid, Android telefonene jeg har hatt går svært varme og batteriet er tomt innen kveldsmaten ved normal bruk!

Samme bruk med iPhonen igår gav 56% igjen av batteritiden ved midnatt og leggetid(obligatorisk ladetid ved entring av loppekassa).

Jeg er ingen Apple fanboy i utgangspunktet, men jeg må allikevel si at Iphone er helt genialt for folk som bare vil ha en telefon som er enkel, kompatibel til nymotens fancy ting og som er stabil(for folk uten teknisk innsikt).

Dagens tekst for rekruttering av fler Apple fanboys! :-({|=

Det kan så være, men så enkle som de er, så burde de ha kostet halvparten?  :headbang:

Sofa anyone? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45066431 :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...