Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har igrunn aldri hatt sansen for hverken Benny og hyperskrikende amfetamindansende Larsen.De tror de vet og kan alt om alle merker og har alltid noe nedsettende om de fleste merker.Men se når de tester f eks en nyere familiebil som Passat eller Audi.Da skriker han ,ler og vrir seg som ei nypult jomfru i en millitærleir..(Larsen).Så kommer da sluttkonklusjonen som Benny(kan alt) tar.At ja dette er en god bil mye bedre enn konkurenten Ford Mondeo,Opel Insignia osv osv.Og lille Larsen skriker og vræler .Er ikke vanskelig å se de er glad i VAG produkter ihvertfall.

Men for all del sikkert god underholdning for de som liker de.Ja jeg vet jeg sporet av det opprinnelige når det gjaldt Mercedes,men måtte bare få ut verken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo ganske tullete å snakke om at bl.a bremseskivene bak er dårlige på en modell som gikk ut av produksjon for 17 år siden. Jeg mener hvis disse ikke er skiftet ennå er det snakk om et av to: Enten har bilen en så lav kilometerstand at den er et klenodie (løp og kjøp) eller så bærer den prekær mangel på vedlikehold (ligg unna).

Som Werther er inne på kom det en omfattende facelift i forbindelse med 1989 årgangen (den såkalte "MOPF 1") og det er disse modellene som idag er ettertraktet. De aller tidligste årgangene var nok ikke de beste, men de fleste som stadig kjøres på veiene idag har knapt en original del allikevel så jeg ser egentlig ikke problemet. Det var dessverre ganske mye problemer med 4MATIC modellene i hele produksjonsperioden. Ellers er Mercedes-Benz W124 tysk kvalitetsstål tvers igjennom. Bygget for og av kravstore tyskere som visste å anerkjenne skikkelig kvalitet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk sier verdens beste bil (relatert til driftsikkerhet og kvalitet) så tenker jeg automatisk på Mercedes W123, eldre Land Cruiser og muligens Porsche 911 :) Hva som er best av W124 og E34 er hipp som happ, jeg mener E34en er bedre eller iallfall like god :) Ikke like mange E34 på markedet med lang kilometerstand men så har dette heller aldri vært noen populær taxi, men er nok ikke noe problem å kjøre 700 000 km med en E34 heller med nøye oppfølging og pen bruk.

Broom Benny kommer med mye rart ja, tror mange tar for gitt det han sier. Men litt peiling har han vel etter 30 år i bilbransjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange privateide w124 også med høy km stand... bmw blir som regel oppbrukt når de nærmer seg 300kkm... men den diskusjonen har vi hatt før...

La oss heller være enige om at verdens beste bil er den bilen man selv elsker :)

Ja som populært ungdomsmerke så brukes de fortere opp dessverre :( 18 åringer har sjelden god råd og pen kjørestil, BMW er faktisk det merket som prosentvis kondemneres oftest.

Ellers er jeg helt enig med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4matic fikk en oppgradering på90tallet og ble bedre....men så fikk den siste oppdateringen i 1995...og da var den perfekt... rart mercedes brukte penger på det når w210 ble lansert året etter med ett annet 4hjulstrekk system...

Variant II av 4MATIC systemet på W124 kom i 1992 i forbindelse med facelift 2 (MOPF II). Den primære forskjellen på variantene I og II er hhv. hydraulisk og elektrisk utkobling av 4x4. Jeg tror ikke at 4MATIC i forbindelse med W210 kom på markedet før i 1998... altså tre år etter at selve modellen W210 kom på markedet. 4MATIC systemet på W210 har forøvrig kontinuerlig 4x4 og er et vesentlig enklere system enn systemet på W124.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos gamle radioer, gamle tekniske dippedutter og 50-60 år gammel skitt. Hvordan fjerner man best slik skitt som faktisk sitter fast og er seigt/klissete?

gallery_38233_76_102501.jpg

Ikke akkurat moderne teknikk... :)

gallery_38233_76_70563.jpg

Avgifter og skatter hadde man i 1960 også.

gallery_38233_76_620418.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...