flonoen Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Men korfor skal oss fattige som mest sannsynlig ikkje har like viktig jobb som de rike komme fortere eller like fort fram?
M|Fjeld Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 El-bil eierne kan sitte i samme kø som alle andre. Det eneste de skaper ved å kjøre i kollektivfeltet er mer kø for andre og mindre for seg selv. Ikke gidder dem å prøve å samarbeide når folk skal inn på e18, og ikke faen at de gidder å flette når du skal av heller.
Fredrik 90 Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Og nettopp derfor bør el-biler miste sine rettigheter i kollektivfeltet sporen straks. Kollektivfeltet har blitt feltet for de rike, som bare vil slippe kø og bom. Det er så mange av dem nå at de står i kø helt fra sandvika og inn til sentrum! Nei huff, hadde politikerne hatt noe snev av fornuft hadde de satt el-bilene inn i vanlige kjørefelt og sluppet tungtrafikken ut i kollektiven. Det hadde spart mljøet og samfunnet mye. Jeg fullstendig enig med deg For å sette det litt på spissen så kan vi kalle elbil eierne for egoister og skattesnytere. Her skal de ha førsterett på veiene våre og få de beste parkeringsplassene, likevel er det dem som bidrar minst til felleskapet. Vi som betaler full engangs avgift, betaler årsavgift og må betale i bommene vi får sist, skulle jo faen meg vært oss som skulle hatt førsteretten på veiene om noen skulle hatt den. Hvor er logikken i dette?
SofaKingFresh Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Fish: Byen idag? Kjerringa sa ja ikveld! Nå går det nedover? -Erik- reagerte på dette 1
-Erik- Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Fish: Byen idag? Kjerringa sa ja ikveld! Nå går det nedover? Jepp, intet annet en motgang imøte Haha, neida! Hyggelig å høre og gratulerer så mye til dere begge (alle tre). Hils de andre som er der! SofaKingFresh reagerte på dette 1
scoot Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Jeg fullstendig enig med deg For å sette det litt på spissen så kan vi kalle elbil eierne for egoister og skattesnytere. Her skal de ha førsterett på veiene våre og få de beste parkeringsplassene, likevel er det dem som bidrar minst til felleskapet. Vi som betaler full engangs avgift, betaler årsavgift og må betale i bommene vi får sist, skulle jo faen meg vært oss som skulle hatt førsteretten på veiene om noen skulle hatt den. Hvor er logikken i dette? Miljøvennlig, hørt ordet før? I politisk sammenheng belønnes det.
Fredrik 90 Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Miljøvennlig, hørt ordet før? I politisk sammenheng belønnes det. Miljøvennlig ja, 90 prosent av de som kjøper elbil gir vel en bolle i miljøet. De skal spare penger og komme raskere på jobb I politisk sammenheng er det mye som er som det ikke skulle....
scoot Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Miljøvennlig ja, 90 prosent av de som kjøper elbil gir vel en bolle i miljøet. De skal spare penger og komme raskere på jobb Men det å kjøre elbil er fortsatt miljøvennlig. Fordelen er jo der for å gjøre det attraktivt, så egentlig viser det jo bare at det funker Men jeg er i grunn enig i at det med kollektivfelt ikke fungerer lenger, det funka før når det ikke var så mange alternativer i El-bil verden. Men det med kollektivfelt blir nok snart borte
flonoen Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Jeg fullstendig enig med deg For å sette det litt på spissen så kan vi kalle elbil eierne for egoister og skattesnytere. Her skal de ha førsterett på veiene våre og få de beste parkeringsplassene, likevel er det dem som bidrar minst til felleskapet. Vi som betaler full engangs avgift, betaler årsavgift og må betale i bommene vi får sist, skulle jo faen meg vært oss som skulle hatt førsteretten på veiene om noen skulle hatt den. Hvor er logikken i dette? Det ble jo nevnt (ikke av deg) at elbil-eiere er rike og fortjener ikke godene.. Men om de er rike, så betaler de jo sikkert mer i skatt enn gjennomsnitts-skattebetaleren, og bidrar derfor mer til fellesskapet. Selvsagt finnes det rikinger som er nullskatteytere, men tror at for de fleste "rike", type 2mill+ i årslønn, betaler skatt, og mye av det. Da må de kunne unne seg en elbil unndratt avgifter og cruise litt i kollektivfeltet, spør du meg!
Fredrik 90 Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Men det å kjøre elbil er fortsatt miljøvennlig. Fordelen er jo der for å gjøre det attraktivt, så egentlig viser det jo bare at det funker Men jeg er i grunn enig i at det med kollektivfelt ikke fungerer lenger, det funka før når det ikke var så mange alternativer i El-bil verden. Men det med kollektivfelt blir nok snart borte Ja det er miljøvennlig, med det er jo ikke SÅ miljøvennlig. Batteriene skal f eks produseres og resirkulerers, hvor mye i en elbil kan brukes igjen slik som med en vanlig bil som blir spiker og armerings jern Så har man jo de nedover i Europa som kjører elbil, hvor får de strøm ifra der nede? Jo fra kull og atomkraftverk, det er da ikke så miljøvennlig. Kollektiv ordningen visste jeg var det første som kom til å bli slutt på, dette kommer til å ta mange titalls prosent ifra elbil salget. Neste skal jeg vedde på at blir årsavgiften og engangsavgift, jo flere elbiler som selges jo mer penger ser staten at de går glipp av...
Fredrik 90 Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Det ble jo nevnt (ikke av deg) at elbil-eiere er rike og fortjener ikke godene.. Men om de er rike, så betaler de jo sikkert mer i skatt enn gjennomsnitts-skattebetaleren, og bidrar derfor mer til fellesskapet. Selvsagt finnes det rikinger som er nullskatteytere, men tror at for de fleste "rike", type 2mill+ i årslønn, betaler skatt, og mye av det. Da må de kunne unne seg en elbil unndratt avgifter og cruise litt i kollektivfeltet, spør du meg! Ja Elbil er jo rett og slett skattelette for dem som har mye fra før, forstå det den som kan...
flonoen Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Men dem som har mye har jo også betalt mye skatt! De færreste blir rik uten å betale sin andel skatt! Kanskje når en har blitt rik, hinsides rik, kan man begynne å trikse og mikse, flytte litt på pengene så man ender opp med null skatt. Hvor mye har ikke Spetalen betalt i skatt da? Fortjener ikke han en Tesla?
Stenbakken Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Skål gode bimmersfolk! gallay og Halvor_nor reagerte på dette 2
scoot Skrevet November 30, 2013 Skrevet November 30, 2013 Ja det er miljøvennlig, med det er jo ikke SÅ miljøvennlig. Batteriene skal f eks produseres og resirkulerers, hvor mye i en elbil kan brukes igjen slik som med en vanlig bil som blir spiker og armerings jern Så har man jo de nedover i Europa som kjører elbil, hvor får de strøm ifra der nede? Jo fra kull og atomkraftverk, det er da ikke så miljøvennlig. Kollektiv ordningen visste jeg var det første som kom til å bli slutt på, dette kommer til å ta mange titalls prosent ifra elbil salget. Neste skal jeg vedde på at blir årsavgiften og engangsavgift, jo flere elbiler som selges jo mer penger ser staten at de går glipp av... Hva annet enn batteri og motor i en Elbil kan ikke bare knuses og bli spiker? Jeg ser poenget, men du overdriver noe. De nedover i Europa var ikke med i diskusjonen, i Norge er det forholdsvis mye grønn kraftproduksjon. Det som ofte glemmes i Elbil VS Miljødiskusjonen er at det også er en miljøskadelig prosess å produsere drivstoff til en forurensende petroliumbil. Javisst blir det miljøskader av å produsere og drifte elbiler - men på langt nær like mye som ved produksjon og forbruk av petrolium. Den diskusjonen tror jeg ikke det er noen vits i å ta engang Elbilfordeler er en god ting, for miljøet. Men kollektivfeltet er jeg fortsatt enig i, det blir for mye av det gode. Men at du skal slippe unna en del avgifter for å gjøre din innsats for å bedre miljøet syns jeg ikke er en dum tanke.
Anbefalte innlegg