Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jobber du der ja? Haha... Fant noen flere riper litt lenger opp enn bulken som også stammer fra samme skade (subbet borti garasjen), dette så jeg ikke før i dag da jeg måtte inspisere nærmere. Fattern skal levere bilen da jeg er på på jobb i Oslo. Skal sies at de ikke var så lett å se, men håper dere ser de da dere holder på. U fix!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå som salt og dritt har inntatt veiene ser jeg at E klassen trenger en polering..I sommer var det bare å sprøyte på såpe og spyle av...men nå sitter møkka bedre enn før... Så må nok få den polert opp... Spylte den istad...nå er den ganske så isete... Såpen frosna jo på bilen...Så fikk igrunn lyst på hvit bil :P

Fremover blir det jo å bruke penger på jaggen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet jeg hvilke dekk som passer til hvilken felg?

http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/624340

F.eks denne felgen, hvilke dekk passer?

Føler meg som en idiot akkurat nå.. :P

I følge en stor % på forumet her, som stort sett kopierer moter når de falmer i resten av verden, så skal du bruke dekkene fra sykkelen til lillesøster. Hun har sikker ikke større hjul på den enn 15"?

Det som er om å gjøre skal man bli ansett som kul; Felgene må "poke" minst 5cm utenfor bilen, dekkene derimot skal være maks halvparten så breie som felgene og opererer du med hjul som er innenfor spesifikasjoner er du automatisk dust.

Såh, har du ikke fulgt de enkle reglene er du garantert en idiot. Hvis du lar internet bestemme ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mektig imponert over antispinnen i min E46. Aldri hatt antispinn i en BMW før nå, men jeg hadde en mercedes med det. Helt ufattelig hvor dårlig det systemet var. Alt den gjorde var å kutte kraften til hjulene. På E46-en kjenner jeg at bilen jobber sikkelig med hjulene for å få deg OPP bakken, ikke få deg til å stoppe for så å rygge ned igjen som min Mercedes gjorde. 

I tillegg har jeg piggdekk i år, blir morro å se hvordan E46-en klarer seg gjennom vinteren :)

De alminnelige E46 modellene har ikke et ordentlig antispinnsystem som via f.eks en sperredifferensial overfører drivkraften fra et hjul til at annet. E46 har derimot en vanlig åpen differensial og ble levert med et par litt mindre avansert elektroniske systemer som Dynamic Stability Control (DSC) og Automatic Stability Control (ASC) evt. inklusive Traction (+T). Disse systemene baserer seg på informasjon som allerede er tilgjengelig via ABS sensorene og bremser aktivt det bakhjulet som til enhver tid mister grepet. I tillegg reduseres motorens moment slik at det bakhjulet som beveger seg bedre kan få feste. Systemet virker upåklagelig, men krever at bilen er i bevegelse for å virke nogenlunde ordentlig. Står bilen stille og et hjul spinner overføres ikke kraften til det andre hjulet (les: åpen differensial).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en Z1 :P

Z1 er et godt valg det og, men 5'' er litt for lite for min del, her gjelder 6,3'', kunne like godt tenke meg en Sony Xperia Ultra :P

Jeg er mektig imponert over antispinnen i min E46. Aldri hatt antispinn i en BMW før nå, men jeg hadde en mercedes med det. Helt ufattelig hvor dårlig det systemet var. Alt den gjorde var å kutte kraften til hjulene. På E46-en kjenner jeg at bilen jobber sikkelig med hjulene for å få deg OPP bakken, ikke få deg til å stoppe for så å rygge ned igjen som min Mercedes gjorde. 

I tillegg har jeg piggdekk i år, blir morro å se hvordan E46-en klarer seg gjennom vinteren :)

Lever godt med dsc på vinterføret i Trøndelag jeg, tror kun en gang jeg har hatt problemer med rwd, da ene bakhjulet satt seg på ren is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...