Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for raskt og bra svar, kvammis! Det med akselvekten fikk jeg også beskjed om. Aner du hvor mye som må lettes på forakselen? Hvordan regner jeg ut totalvekt på forakselen - minus 75kg pr sitteplass og bensintank? Regner man da med at det kun er vekta i forsetene og frem, som påvirker forakselvekten? Hvor nøye er dem på å måle opp for og bakakselvekten? Eller var det slik at jeg må holde meg innenfor den oppgitte forakselvekten som er stemplet i vognkortet på 316 som kun er inkl 75kg på fører? Dette kan sikkert høres veldig rart ut, men går det an å legge lodd i bagasjerommet for å flytte tyngdepunktet bakover, -ettersom bakakselvekten ikke er så i grenseland? Er ikke noe graviditetsforsker, så klarer ikke bestemme meg for om dette høres sannsynlig ut eller ikke. Dvs flytte bilens tyngdepunkt med litt "feriestuk" ved godkjenningen. En annen ting. Om jeg senere skulle komme inn for å godkjenne coilovers, vil de da sette bilen på vekta igjen for å se at den ikke er økt etter godkjenning? Forresten kan det virke som om det er senkefjører på den, uten at jeg har studert det. -men disse tok han bilde av, i tillegg til at han festet plomberingee på dem. Jeg trenger ikke videre godkjenning på dem da?

Jeg bygde om 520-540 (rekkesekser til v8) så vet ikke vet ikke hvor stor forskjellen er på 316-M3.

Du/de måler for/bak aksel vekten ved å kun ha for/bak hjulene på vekten. Mener å huske at hver person i forsetene utgjorde ca 30-40 kg på foraksel på E39. (ca ca tall)

Du må holde deg innafor tallene som står i vognkortet ja, det er maks tillat akselvekt ikke reel vekt. 

Det går an å forskyve tyngdepunktet ja, forsket litt på det også men ble ikke nødvendig i mitt tilfelle. 

Jeg fikk med meg noen venner og litt vekter sånn at jeg hadde nøyaktig 75kg i hvert sete og kjørte på vekten for å sjekke før godkjenning. 

Han som kontrollerte bilen var ikke like nøye. Han tok foraksel vekt + ca den vekten 2 personer i forsetene utgjør. 

Jeg _TROR_ ikke du vil bli tatt på vekten for å godkjenne coilovers i ettertid. hvertfall ikke hvis du kjøper coilovers ment for M3, som gjerne er godkjent for høyere forakselvekt enn et R4 understell vil være. 

Han som godkjente min bil sa også at han kunne skrive inn coilovers samtidig som han godkjente bilen, men da måtte jeg si ifra om det før kontrollen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jaggu på høy tid, merkes allerede nå at vi har fått ny regjering. Alt som gjør Norge mindre molbo ønskes velkommen ;)

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Neste-sommer-kan-du-kjore-lovlig-i-110-kmt-pa-E18-i-Vestfold-7398073.html

For min del spiller det forøvrig liten rolle om fartsgrensen er 100 eller 110, kjører i 120 km/t uansett på disse veiene og det tror jeg flesteparten gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at nordmenn ikke vil tolke de skiltene slik de skal tolkes...I Tyskland har de hatt dette i flere år og de fleste får opplæring på dette fra morsmelken av... Noe sånt vil nok skape hodebry for politiet her til lands.. Plutselig er det litt yr...er farten 110? eller 130?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens rare opplevelse: - Å komme ut av butikken, stå ved sia av bilen utenfor og se en annen bil komme seilanes på glattisen og krasje rett inn i støtfangeren bak, med et høyt smell! Ut tumla en ung gutt som øvelseskjørte, og en mildt sakt nervøs storebror. Jeg spurte om det gikk bra med dem, og de tilbød seg stotrende og nervøst å betale for skaden på bilen der og da - utenom forsikringsselskapet og politi, etc. Jeg sa forståelsesfullt at det vel måtte la seg ordne, og de insisterte på å betale 3000 kroner, Storebroren løp bort i minibanken, henta ut penga, trykka meg i hånden og sa at jeg var et fantastisk menneske. Ett virkelig godt menneske, som det fantes altfor få av. Så hoppet de inn i bilen å kjørte letta og glade avgårde. 
Ja ja, artig og rar opplevelse da... men jeg lurer fortsatt på hvem den uheldige er, han som eide bilen som ble påkjørt..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens rare opplevelse: - Å komme ut av butikken, stå ved sia av bilen utenfor og se en annen bil komme seilanes på glattisen og krasje rett inn i støtfangeren bak, med et høyt smell! Ut tumla en ung gutt som øvelseskjørte, og en mildt sakt nervøs storebror. Jeg spurte om det gikk bra med dem, og de tilbød seg stotrende og nervøst å betale for skaden på bilen der og da - utenom forsikringsselskapet og politi, etc. Jeg sa forståelsesfullt at det vel måtte la seg ordne, og de insisterte på å betale 3000 kroner, Storebroren løp bort i minibanken, henta ut penga, trykka meg i hånden og sa at jeg var et fantastisk menneske. Ett virkelig godt menneske, som det fantes altfor få av. Så hoppet de inn i bilen å kjørte letta og glade avgårde. 

Ja ja, artig og rar opplevelse da... men jeg lurer fortsatt på hvem den uheldige er, han som eide bilen som ble påkjørt..............

Hahaha, you made my day  \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens rare opplevelse: - Å komme ut av butikken, stå ved sia av bilen utenfor og se en annen bil komme seilanes på glattisen og krasje rett inn i støtfangeren bak, med et høyt smell! Ut tumla en ung gutt som øvelseskjørte, og en mildt sakt nervøs storebror. Jeg spurte om det gikk bra med dem, og de tilbød seg stotrende og nervøst å betale for skaden på bilen der og da - utenom forsikringsselskapet og politi, etc. Jeg sa forståelsesfullt at det vel måtte la seg ordne, og de insisterte på å betale 3000 kroner, Storebroren løp bort i minibanken, henta ut penga, trykka meg i hånden og sa at jeg var et fantastisk menneske. Ett virkelig godt menneske, som det fantes altfor få av. Så hoppet de inn i bilen å kjørte letta og glade avgårde.

Ja ja, artig og rar opplevelse da... men jeg lurer fortsatt på hvem den uheldige er, han som eide bilen som ble påkjørt..............

Hahahahahah! :D ler!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...