FredrikE24 Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Tyskerne bygde mengder av ting i dette landet, aluminiumsverket i Årdal er vel en ting som fremdeles drar inn store summer til kommunen, som et eksempel. Steinsletta ovenfor Sollihøgda hadde også betongdekke fra tyskerne, asfalten oppå der er så jevn og fin som bare det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Vi har noe av det samme gamle tyske betongveidekket på noen av de eldste flyplassene i Norge også. Da jeg var i militæret i 1988 hadde bl.a den militære flyplassen på Gardermoen en rullebane som var fra krigen. De fleste kasernebygningene var også tyske fra krigens dager. Jeg ble senere stasjonert på Lahaugmoen rett utenfor Oslo (Stovner/Vestli er nærmeste nabo) og der var alt gamle tyskerbrakker. Det var enkel standard, men ekstremt holdbart... jeg var også på gardermoen som MP... artig Og Lahaugmoen..mener du den som lå "i oppover bakken" eller den som ligger ved hellerudsletta? stovner og vestli er innenfor oslo... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Fikk meg en skikkelig overraskelse i sted. Har en liten kneik opp til fylkesveien som kan være litt seig, og siden dette er sesongens første dag med snø måtte jeg jo teste. Tenkte på forhånd at Miataen med Torsen-diff skulle klare biffen lett, mens BMW med dårlig bakkeklaring og åpen diff kanskje ville slite de siste meterne. Men neida - BMWen dro stødig som hulken rett opp uten antydning til hjulspinn. Miataen klarte å karre seg i krypfart opp til halvveis før jeg måtte gi opp. I tillegg dro den så kraftig fra side til side at jeg holdt på å havne i grøfta et par ganger....Begge bilene har godt brukte piggfrie dekk - Continental 225 på BMWen og 175-Nokian på Miataen. Miataen hadde faktisk like dårlig framkommelighet i den bakken som E39en når jeg testet den med sommerdekk på snø og 16 minus...Det er litt ille. Morty999 og Fredrik 90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 jeg var også på gardermoen som MP... artig Og Lahaugmoen..mener du den som lå "i oppover bakken" eller den som ligger ved hellerudsletta? stovner og vestli er innenfor oslo... Lahaugmoen ved Gjelleråsen rett ovenfor Tokerud. Jeg bodde hjemme da jeg var i militæret og kjørte fra Ullern til Lahaugmoen i full uniform i en miltærgrønn (forsvarets egen farge malt med rulle) Landrover. Jeg hadde kontoruniform med bukser som var strøket samt brune sko om sommeren og den gamle M-75 feltuniformen resten av året. Det vakte en viss form for oppsikt kan man si... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Fikk meg en skikkelig overraskelse i sted. Har en liten kneik opp til fylkesveien som kan være litt seig, og siden dette er sesongens første dag med snø måtte jeg jo teste. Tenkte på forhånd at Miataen med Torsen-diff skulle klare biffen lett, mens BMW med dårlig bakkeklaring og åpen diff kanskje ville slite de siste meterne. Men neida - BMWen dro stødig som hulken rett opp uten antydning til hjulspinn. Miataen klarte å karre seg i krypfart opp til halvveis før jeg måtte gi opp. I tillegg dro den så kraftig fra side til side at jeg holdt på å havne i grøfta et par ganger....Begge bilene har godt brukte piggfrie dekk - Continental 225 på BMWen og 175-Nokian på Miataen. Miataen hadde faktisk like dårlig framkommelighet i den bakken som E39en når jeg testet den med sommerdekk på snø og 16 minus...Det er litt ille. Husk at miataen ikke veier no særlig da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 ahaa...da er du rett utenfor oslo ja Jeg hadde kontortjeneste frem til 11 september...mørk blå bukse, mørk blå bukse og sorte sko..Da kjørte jeg E klasse... Etter 9-11 ble det M98 drakta.... nedtur å stå ute på en flyplass i Norge og passe på at ingenting skjedde...og virkelig...INGENTING skjedde...Noen sinne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Jeg var administrasjonsassistent i stabstroppen i Hærens Sanitet Øvingsavdeling (HSØ). Det var ikke kjedelig, men kanskje ikke så veldig spennende heller. Det beste var egentlig at jeg var sammen med offiserer hele tiden. Litt venner ble man jo og det var ikke negativt for min tjeneste. Jeg fikk f.eks aldri vakt på dårlige tidspunkter og jeg kunne stort sett komme å gå som jeg ville Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
7ertzen Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Skru på Discovery-channel nu, bilfikserne, E39 M5 på gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Amerikanerene støper jo veien sin. Kan forresten ligge i 150km/t i 110 sone uten å miste lappen, om det blir med samme regler som i dag, Fredrik. Mister lappen 41km/t over på klasse A motorvei. Sier du det ja, det visste jeg ikke. Greit å ligge litt innenfor da Fikk meg en skikkelig overraskelse i sted. Har en liten kneik opp til fylkesveien som kan være litt seig, og siden dette er sesongens første dag med snø måtte jeg jo teste. Tenkte på forhånd at Miataen med Torsen-diff skulle klare biffen lett, mens BMW med dårlig bakkeklaring og åpen diff kanskje ville slite de siste meterne. Men neida - BMWen dro stødig som hulken rett opp uten antydning til hjulspinn. Miataen klarte å karre seg i krypfart opp til halvveis før jeg måtte gi opp. I tillegg dro den så kraftig fra side til side at jeg holdt på å havne i grøfta et par ganger....Begge bilene har godt brukte piggfrie dekk - Continental 225 på BMWen og 175-Nokian på Miataen. Miataen hadde faktisk like dårlig framkommelighet i den bakken som E39en når jeg testet den med sommerdekk på snø og 16 minus...Det er litt ille. Jeg var nettopp ute og testa E34 i nysnøen, kjørte til Froland som ligger i innlandet og fant meg noen pene testbakker som jeg alltid har brukt. Det var ikke snakk om å ikke komme fram, hekken bare klorte seg fast og bilen klatret og klatrer rundt svinger og videre oppover. Valgte til slutt å velge en over en kilometer lang bakke som er svingete og ganske bratt hele veien, siste stykket av bakken er meget bratt og svingete, her måtte Audiene mine gi tapt og E34 har jeg aldri giddet å prøve her en gang. Satte fart oppover og satset på holde god fart (50 km/t er fort i ett byggefelt/tettbygd område), det sto en Golf og en Volvo langs bakken som med ett ga meg litt anger. Men men bilen forsatte og fortsatte og lot seg ikke knekke, i de siste svingene så kjente jeg at bakhjula jobbet med underlaget, gikk litt av på speeden for ikke å få sladd. Og jaggu så kom jeg ikke helt til topps uten problem Farten ble veldig redusert (25 km/t) de siste stykket pga svinger og stigningen men likevel så kom bilen opp uten problem Tok noen bilder av bakken når jeg kjørte ned igjen, det er MYE brattere enn det ser ut på bilder, de av dere som er kjent ser at det er Langedal Jeg må bare si jeg er forbasket imponert, sliter dere med å komme fram på vinteren med E34 så kjøp Hakka R2 E90en har jeg ikke giddet å prøve, det er ikke noe gøy en gang for den kommer fram over alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Hmm, ligger jo ikke stort med snø på bakken der, slikt føre kan jo ikke merkes stort på bilen annet enn at det er litt glattere. Jeg hadde nok hatt jobben for å få Merca mi til å orke å legge en lengre sladd på det føret der Bratt var det nok, men det var jo ingen store mengder snø å snakke om. Ettersom det kom 10-15cm snø inatt, så måtte jeg ta årets jomfrutur på snøføre.. Og det ble logring fra veikant til veikant etter første sving knoskar reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Hmm, ligger jo ikke stort med snø på bakken der, slikt føre kan jo ikke merkes stort på bilen annet enn at det er litt glattere. Jeg hadde nok hatt jobben for å få Merca mi til å orke å legge en lengre sladd på det føret der Bratt var det nok, men det var jo ingen store mengder snø å snakke om. Det må vel ikke være en meter med snø? Veien var helt dekket av snø og is, selv der folk hadde spinnt så var det ikke noe asfalt. Så det var absolutt nok snø til å både sladde og teste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Må nok ha nye vinterdekk neste år jeg, mye pigg igjen, men jeg kan sladde overalt i andregir, og det skal ikke en drit til. Nå har jeg et lite problem, alle hjulene er pakket i snø og bremsene setter seg hver gang bilen står. Drit å ha 4hjulstrekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 nei..ut og kjøre forsiktig i snøværet (som har gitt seg...) kone og baby bilen gjør at jeg ikke får logre med bilrumpa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Her også! gøy å få testet fresen man kjøpte i høst! Kjempefornøyd:) Sent from my Ifaun using Tapatalk fikk testa traktoren med snøskjær selv idag, funket fett men måtte modde noen bilkjettinger jeg hadde liggende.da den bare spant, vurderer om jeg skal sveise diffen og, men funker greit, nesten så jeg vurderte å måke veien ut til hovedveien her dritmorro evi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet Desember 8, 2013 Share Skrevet Desember 8, 2013 Fysøren å kul!!! Kunne tenkt meg slik selv!! Sent from my Ifaun using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg