Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Natt til søndag fikk jeg prøvekjøre faren sin "nye" mb w210, må si jeg lite imponert av Esp til mb på ubrøytet veier . Den er mye enklere å få sideveis enn bimmeren min(Dsc er ute av drift pga abs-føleren) :( Men ellers ganske solid bil med mye plass, god automatkasse og 7 seter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer om jeg skal ta å bestille biletter til Sonisphere @ Knebworth UK! Grunnen til Valle hovin utgår for min del er at jeg vil ha med meg Iron maiden! :D

Bestilt billett igjennom en annen til Metallica alt: Sayler, Gojira og Mastodon som oppvarming blir ikke verst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til søndag fikk jeg prøvekjøre faren sin "nye" mb w210, må si jeg lite imponert av Esp til mb på ubrøytet veier . Den er mye enklere å få sideveis enn bimmeren min(Dsc er ute av drift pga abs-føleren) :( Men ellers ganske solid bil med mye plass, god automatkasse og 7 seter :D

Jeg ville nok ikke overdrevet med det å la ASR ta helt overhånd hele tiden, går veldig hardt utover bremseskivene bak.. I kjent Mercedes stil gjør de aldri noe "overilt" er godt gjennomprøvde og litt konservative systemer som taes i bruk i motsetning til veldig mange andre merker. En fordel er at de som regel aldri har problemer med ABS sensorer og den slags. Har du mulighet til å skru av ASR når du ønsker å spinne, så gjør du det. Har hørt om tilfeller hvor bakskivene har slått seg skeive på grunn heftig bruk!

Ser bare på speedometeret på min egen 124 fra 1994, speedometerwire og minimalt med elektronikk på printkortene på baksiden. Printkortet er kun i bruk for å tilføre pærer etc. strøm. Resten er montert i "gamledagse" moduler må meget mekanisk vis. Fare for elektrisk feil er forsvinnende liten, men ser man på feks. BMW E28 har den et speedometer som er proppet med mange elektroniske komponenter, og speedoene lider av loddinger som ikke helt har tålt "20 år" med bruk uten at man må gå over med bolten på nytt.

Hva som er best, tja… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til søndag fikk jeg prøvekjøre faren sin "nye" mb w210, må si jeg lite imponert av Esp til mb på ubrøytet veier

Vi har en S210 og en W210 (E420 å greier) i gata her og de sliter like jævlig hver gang det kommer mye snø, mens jeg puttrer ubekymret forbi i min BMW :) God antispinn og 50 50 vektfordeling har en del å si ;) W211 er vel noe bedre selv om min onkel som har en E280 CDI klager over fremkommligheten på denne også, han kjører med 235 dekk så det har kanskje noe å si....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en w210 i 2 år, med 200cdi commonrail kjipe 105hk diesel motoren på 2.2 liter. ESP gjorde jobben den, men med dårlig vinterdekk kan det fort gå gæli :P

Jeg lærte veldig mye om hvordan jeg skulle kjøre den om vinteren, så hvis du bare fikk prøvekjøre så skjønner jeg skuffelsen, men du få fort taken på det, etter noen turer ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen gode gulvstående høyttalere i prisleie 3-5k å anbefale? Merker jeg har falt litt av lasset i det siste..

Skulle kjøpe noen B&W 604 S3, men de ble solgt 5min før jeg ringte.. :(

Jeg ville fulgt din opprinnelige plan. Har selv 605 S2, og er strålende fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...