Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

hahaha fremdeles småsur for at sjøbuse stengte vin-nr tråden?

Nei nå stinker det ribbe her på kontoret... så jeg får spise laks og eggerøre...

Jeg liker ribbe, men jeg vil heller ha laks og eggerøre. Jeg er ikke så begeistret for tung julemat... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen jeg ikke har noen foreldre å spise julematen hos er jeg ikke sikker på om det blir tradisjonell julemat. Synes det er helt ok med ribbe, men det er ikke verdt alt styret som følger med. Hadde heller spist rådyrstek, hjortestek etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi følger dansk tradisjon og spiser andestek på juleaften. Det var litt uvant de første årene, men nå synes jeg at det er både hyggelig og velsmakende. Mange spiser ribbe (eller flæskesteg som det heter på disse kanter) her nede også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som spiser pinnekjøtt og lutefisk på Østlandet også, men ribbe er vel mer vanlig. Er det stadig slik at disse tradisjonene mer eller mindre følger vannskillet mellom øst og vest (samt nord og syd når det gjelder torsk)?

Her i Danmark er det først og fremst på vestkysten at folk spiser torsk på juleaften. Andesteken står stort sett på menyen i byene, mens flæskestegen (ribbe) er vanlig når man kommer litt ut på landet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...