Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp. Har også kjøpt skinnseter der (brukt). Frakt på 250 og kunne hente dem på post-i-butikk. Bruker koed til alt og bare originaldeler.

Hvis jeg går på GS, er det fordi noe gikk gale på verkstedet og jeg trenger delen ASAP.

Men var det ikke noen her som sa at GS var eid av Bavaria? Det forklarer hvert fall prisene. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS minner meg mest om elkjøp og TESS, når man kan kaste 50-60% rabatter rundt seg som lommerusk er det noe galt. Koed er alltid billigest, leverer raskest og ivertfall jeg oppfatter dem som mest seriøse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg brukte TESS privat så var det greit å jobbe i et firma som var storkunde av kjeden! Fikk 70% Rabatt på slangeklemmer engang.. 4 slangeklemmer kosta før rabatt flere hundre kroner..

Når det gjelder GS så er det greit nok om man trenger delen samme dag, om det finnes på lager da.. Dessverre har jeg aldri fått èn ordre uten mangler hos GS, alltid et eller annet tull. Koed er bare fryd og gammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestillte mørke blinklys fra GS da ingen andre selger de. Venta i nesten en mnd før det plutselig ringte en fra gs og sa de ikke klarte og levere likevel. De kunne sende meg mørk lyktefilm istede sa de. Så kunne jeg sote lyktene selv.

Endte med sotspray fra biltema istede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed er fint viss det ikkje haster, går fort 1 uke  ++.. Men veldig god service og får raske svar av dei.

Den nye girkassen min sko ta 1 uke tok over 1 mnd.  Går ofte mellom 1-2 uker for å få varer ( varierer jo om dei har det på lager)
Vett det har vert litt trøbbel i tyskland..

Gs er dyre viss du ikkje har rabatter, her bestiller eg ting viss eg trenger det fort tar 2 dager.. Har en del rabatter igjennom gs men alikavel er koed billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg brukte TESS privat så var det greit å jobbe i et firma som var storkunde av kjeden! Fikk 70% Rabatt på slangeklemmer engang.. 4 slangeklemmer kosta før rabatt flere hundre kroner..

De har nok samme greia som Tools, hvor jeg har jobbet noen år, og de fleste proffbutikker vil jeg tro. Hylleprisen er bevisst høy for å slippe å vase bort dagene på privatkunder som handler for en hundrelapp eller to, alle bedrifter handler på forutforhandlete priser som er myye lavere.

Feks har jeg solgt et parti karabinkroker med over 80% rabatt og fremdeles tjent greit med penger på de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nok samme greia som Tools, hvor jeg har jobbet noen år, og de fleste proffbutikker vil jeg tro. Hylleprisen er bevisst høy for å slippe å vase bort dagene på privatkunder som handler for en hundrelapp eller to, alle bedrifter handler på forutforhandlete priser som er myye lavere.

Feks har jeg solgt et parti karabinkroker med over 80% rabatt og fremdeles tjent greit med penger på de..

Ja, det rimer det! Vi var også meget god kunde av både Wurth og Tools(YIT, nå Caverion), ettersom jeg nå studerer og ikke jobber der lenger må jeg betale dyrt.. for 2 stk 8,5mm borr og en bunntapp + mellomtapp i størrelse M10x1.0 på Wurth kostet dette for meg som privatperson 860,- Fikk jeg tak i disse gjengetappene andre steder? nei :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det rimer det! Vi var også meget god kunde av både Wurth og Tools(YIT, nå Caverion), ettersom jeg nå studerer og ikke jobber der lenger må jeg betale dyrt.. for 2 stk 8,5mm borr og en bunntapp + mellomtapp i størrelse M10x1.0 på Wurth kostet dette for meg som privatperson 860,- Fikk jeg tak i disse gjengetappene andre steder? nei :(

Skal du ha slikt som privatperson er det Luna som gjelder. Ble rundt 450,- i nettkatalogen når jeg gjekk kjapt igjennom. Dem har ikke utsalg, men det er veldig mange mellomleverandører som skaffer varene dersom man gir dem delenummerene. Jeg bestiller fx fra min lokale maliabutikk med rundt 20% rabatt.

Sist jeg var hos TESS fikk jeg 60% rabatt uten å spørr engang, virker som dem er regelrett flau over prisene sine. Jeg kjøpte meg derimot TIG sveisehansker i geiteskinn der til den nette sum av 70 kroner uten rabatt, da ble jeg rimelig overasket siden jeg hadde forventa det fem dobbelte. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...