Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

E34 med gode dekk og sperrediff er ikke så ille nei. Dekk har veldig mye å si her.

Vet ikke noe om hvordan E39 er, men de fikk du ikke med sperrediff (unntatt på M5 var det vel?). Sikkert noe av det samme antispinn systemet som E46.

E39 er langt bedre enn E34 møkka.

Jaha. Skikkelig drittbil. E24 og Mercedes derimot, det er hva som gjelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Vurderer å kjøpe meg en E39. Komfortabel bruksbil, så får coupeen stå og gjøre seg litt mer eksklusiv.Hvordan er de på vinterføre? Bedre enn E46? Likt?

Blir 520i-523i, samme faen om det er sedan/touring eller manuell/automat. :)

Har bare kjørt E34 av femmere på vinter og da ble de noen utfordringer. Men så var jeg 18-19 og kjøpte brukte piggfrie for 1500 inkludert felger. Haha.

E39 er meget gode vinterbiler, men som på alle biler så avhenger det hele av dekk. En BMW uten skikkelige vinterdekk er forferdelig på vinterføre, med gode dekk så kan du lett kjøre forbi framhjulstrekkere på vinterføre ;) Se etter en 523I etter 1998 som ikke har for mye rust i dørene og bakluka, de finnes hvis du bare tar deg tid til å leter litt.

E34 er ikke noe særlig på vinterføre uten gode dekk nei, min var heller ikke mye å skryte av før jeg byttet dekk. Etter å ha satt på Hakkapelitta R2 piggfri så imponerer den i bakkene på glatta, det må jeg si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 møkka? Jaha, værre drittbiler man kan ha om vinteren finnes jo ikke. Spesielt ikke E24?

E24 var jo bare dritt :P Kom seg ikke fremover på flatmark engang den :D

En differensialbrems gjør seg på alle BMWer, synd dette ikke er standard.

E39 imponerte meg faktisk, E34 klarte ikke å overbevise meg, så hvis jeg skulle kjøpe en BMW til bruk på vintern, ville jeg ikke valgt E34. Bilen i seg selv er kjempebra, men finnes bedre BMWer på vinterstid(Ikke E24 :)).

Nei, Mercedes er heller ikke den beste vinterbilen.. Det var et annet tyskt merke med bakhjulstrekk som idag sees på som dritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir å putte over de nye Hakka 8 i 18", som jeg nylig kjøpte til 330en. Men har så dårlig bakkeklaring at bilen legger seg oppå snøen og (nesten) setter seg fast. Men må si jeg er utrolig imponert over de dekkene :) Kommer meg løs hver gang, men liker ikke behandlingen bilen får i prosessen. Hehe.

Tenkte å bruke E39 som pendlebil til skole/jobben, så kan 330en spare litt på kmstand og dras frem i fineværet.

Og angående rust, så er det ikke så viktig om det er på løse deler. Bare bytter dør og bakluke med en fra hugger/delebil :) Litt verre om det er store sveisejobber (som hindrer PKK godkjenning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazdaen min er skamgrom på (nesten) alle måter, men antispinn har dei ikkje heilt mestra! Den slår inn dritseint, og der eg med avensisen til gamlingene kan kjøre oppover svingete snø og is-dekka veier på voss med gassen i bunn og antispinnen kutter så bilen følger svingen, drar den rett fram i mazdaen..

For en bil som en forhandler sikkert kunne solgt til 120-130 (tilsvarende denne, http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45435722), hva er realistisk å få i innbyttepris?

Noen som har erfaring med fana bilforretning? Snuser på denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45530117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd en 1serie der før.. Da ble eg ikkje voldsomt imponert, bilen skulle være i god stand.. Så var det ditt og datt som kom fram etter eg hadde prøvd den.. Alt skulle bli fiksa selvsagt, men korfor ikkje fortelle det med ein gang eg spør om bilen? Kanskje i tilfelle eg ikkje ville oppdage ting, så hadde dei sluppe å gjort noe med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du hos denne forhandleren da? Jeg har som sagt ikke veldig dyp erfaring, da jeg aldri kom så langt som å kjøpe. Var en del bulker og skader som ikke var opplyst om i annonsen, og rust på et typisk Alfa sted. Eneste grunnen til at jeg visste om dette var at jeg leste meg opp på forhånd, men dette med bulker og slikt kunne vært greit å opplyst om.

Har vært gjennom to faser hvor jeg prøvekjørte 1-serie, min biljakt og damen sin. Syns egentlig at alle bilene har vært i veldig god stand. Eneste er den fruen endte opp med har gått nærmere 150.000km på 5 år, så den er litt slakk i gir-overføringer, men ellers er den tight og fin. Har et generelt godt inntrykk av 1-serie, og facelift 1-serie føles faktisk bedre ut i interiøret enn min pre-facelift E90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor du kommer ifra. Hvis du kommer fra Nesttun så kjører du rett frem i alle rundkjøringene. Er et nytt SATS bygg du skal forbi, som du kan se fra rundkjøringen. Så bare fortsetter du opp bakken forbi Slotthaug VGS, men du tar ikke av mot skolen. Bare følge veien over en haug med fartshumper, så kommer du til en skilting hvor jeg mener det står Apeltun hvor du tar av. Området heter iallefall Apeltun. Så er det første til venstre igjen, og så første til høyre. Ligger midt i et lite industribygg/område, og det er elendig skiltet  ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39'en min var veldig god på vinterføre, tilogmed den vinteren jeg kjørte på dårlige 235/45/17 Yokohama piggfrie. E46'en min er skikkelig dårlig i forhold. Føles ikke så planta. Ujevnheter i veibanen er nok til at den logrer, sikkert gøy når man bare herjer rundt, men skikkelig slitsomt på langtur. Der vil jeg faktisk si at E36 er hakket bedre, ihvertfall min. Den føles stabil og fin, det til tross for at den har vært gjennom krigen etpar ganger :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanerne har Corvette som "mye sportsbil for penga". Har vi nordmenn egentlig noen bilmodeller som gir mye effekt per krone? Nybil altså.

Nye C7 er litt tøff.

Det totalt feilslåtte avgiftsystemet vårt setter en effektiv stopper for det. I Tyskland så får man f eks en Camaro SS for halve prisen av en E92 M3, i England koster enn Mustang Shelby GT 500 ca 350 000 NOK og gir utrolig mye "Bang for the buck". Hele vitsen med biler som disse amerikanske muskelbilene er at de skal være raske, men enkle biler sammenliknet med tyske konkurrenter. Når en Corvette ZR1 i Norge blir kostende nesten det samme som en Ferrari 458 Italia eller en Camaro SS det samme som en M3 så er det ikke rart disse bilene blir en sjeldenhet....

Når det kommet til bil i Norge så er det svært lite som kan kalles mye bil for pengene, vel en speller ny Passat Bluemotion til 299 900 er jo forsåvidt mye bil for pengene men det er liksom ikke det samme ;) Snakker vi brukt derimot så stiller saken seg litt annerledes selv om vi fortsatt kan se langt etter mye sportsbil for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikanerne har Corvette som "mye sportsbil for penga". Har vi nordmenn egentlig noen bilmodeller som gir mye effekt per krone? Nybil altså.

Nye C7 er litt tøff.

Tesla Model S?

Eller så har jo Subaru BRZ, og Toyota GT86? Ikke voldsomt med hester, men de er sikkert morsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...