noekult Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Njaaa, de fleste 18-åringer har ikke erfaring med forskjellige biler, så de har lite erfaring med komfort. De er heller opptatt av at bilen alltid skal fungere og at den skal se grei ut.. Helt sant det Det var viktig at bilen så kul ut og at den fungerte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Førstebilen var E36 328i. Etter et år kjøpte jeg også SL600en, men den fikk jeg ikke kjørt så ofte pga japseskilter. Uansett var begge dårlige førstebiler. Hadde jeg sett noen (i dag) kjøre slik jeg kjørte dem, hadde jeg blitt sjokkert. Hehe. E36 320i og E34 520i 24v, er mye tryggere for liv og lappen. Artig de også. Du rekker å trekke ut girene og nyte motorlyden, før du bryter fartsgrensen noe særlig. SL 600 ja, det er voksene saker for en 18 åring En kamerat hadde en 1999 CL500 som 20 åring da, han hadde nesten ikke råd til bensin for dyre ting gikk i stykker hele tiden Men det var en sykt rå bil når den virket, gikk som bare det og var super komfortabel. Selv hadde jeg en Passat 1,8 Turbo som førstebil, egentelig en helt grei førstebil som gikk godt nok for en 18 åring. Ønsket meg min fetter sin strøkene E34 525I som førstebil men muttern satte seg på bakbeina der, skulle nemlig få litt spons til bil med det var på visse betingelser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Eg hadde e46 320 2,2L som første bil solgte den etter 6 mnd, 2 bil blei en E34 540..Når eg tenker på det nå i ettertid va det egentlig litt stor motor for en gutt på 18,5år og "verdensmester" som mangen trur dei er.. Eg va ikkje den som va tøffest på høyrefoten, men må innrømme at det blei litt mye grisekjøring.. Men 5er eller 7 er forholdsvis store å tunge biler, noe som kan være en fordel viss du er uheldig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Men 5er eller 7 er forholdsvis store å tunge biler, noe som kan være en fordel viss du er uheldig. Og en utfordring å håndtere rett før du er uheldig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Førstebilen min var en problemfri E46 som jeg kjøpte i en alder av 17,5 år. Grei bil, men den ble for puslete... Så når 18 års dagen var over og lappen var i boks ble den solgt, og det ble investert i en skikkelig cruiser. Som å kjøre på en sky i forhold til E46'en. Skjønner heller ikke hvorfor alle ser på E38 som en stor og tung bil, og at det er et stort problem. Kjempeenkel bil å manøvrere, og vekten er jo ikke mye mer enn en 5-serie.. Råeste bilen jeg har kjørt er en Jaguar XJR med kompressormatet rekkesekser. Bilen veide vell rett under to tonn og var på størrelse med en typisk sjuer. Den dro kanskje ikke like fort opp i fart som en eventuell 3-serie med samme motor, men fy faen, ingenting er som å forflytte to tonn med en slik motor, og med en slik komfort. Det blir en helt annen opplevelse. noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 (endret) SL 600 ja, det er voksene saker for en 18 åring En kamerat hadde en 1999 CL500 som 20 åring da, han hadde nesten ikke råd til bensin for dyre ting gikk i stykker hele tiden Men det var en sykt rå bil når den virket, gikk som bare det og var super komfortabel. Selv hadde jeg en Passat 1,8 Turbo som førstebil, egentelig en helt grei førstebil som gikk godt nok for en 18 åring. Ønsket meg min fetter sin strøkene E34 525I som førstebil men muttern satte seg på bakbeina der, skulle nemlig få litt spons til bil med det var på visse betingelser MODERATOR EDIT: http://bimmers.no/topic/772489-forumregler-for-bimmersno/ Endret Desember 28, 2013 av Sjøbuse Har du et personlig problem med en person så hold det for deg selv og ta det evt. direkte opp med vedkommende. Vi skal ikke ha offentlig "skittkasting" i forumet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 finnes det egentlig noen biler som ikke dine kamerater har eid? uansett hvilke biler som diskuteres så har du minst hatt et par kamerater som har hatt akkurat den typen bil. har du mange kamerater? 5-10000? så mye tid som du bruker på dette forumet så kan det vel ikke være allværdens tid til å bruke på å pleie vennskapene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcRichard Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 finnes det egentlig noen biler som ikke dine kamerater har eid? uansett hvilke biler som diskuteres så har du minst hatt et par kamerater som har hatt akkurat den typen bil. har du mange kamerater? 5-10000? så mye tid som du bruker på dette forumet så kan det vel ikke være allværdens tid til å bruke på å pleie vennskapene? Unødvendig kommentar, ta deg en bolle å les avisen istedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Unødvendig kommentar, ta deg en bolle å les avisen istedet. hmmm. mulig det. men hadde vært morsomt for en som har tid å gått igjennom innleggene hans for å fått tellt opp alle bilene han kjenner noen som har hatt. Kvasi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Unødvendig kommentar, ta deg en bolle å les avisen istedet. Godt å se at du passer på .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Godt å se at du passer på .. hadde forøvrig vært godt med boller nå. synes forøvrig det er litt sent for å lese avis. det må være lov å stille spørsmålstegn når noen bestandig kjenner noen osv. eller har en e34 som kommer seg overalt og er verden beste bil osv. det er greit at noen er flinke til å formulere seg men må man virkelig komentere i alle tråder enten man har peiling eller ikke? Kvasi, noekult, torbfer og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 hadde forøvrig vært godt med boller nå. synes forøvrig det er litt sent for å lese avis. det må være lov å stille spørsmålstegn når noen bestandig kjenner noen osv. eller har en e34 som kommer seg overalt og er verden beste bil osv. det er greit at noen er flinke til å formulere seg men må man virkelig komentere i alle tråder enten man har peiling eller ikke? Joda, men det har seg sånn at han du snakker om nå er litt sånn devis bekyttet. Vet ikke noe om det men man kan anta at hvis man "anmelder" ofte nok blir man etterhvert deltidspoliti. marius paulsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Faen da gutta... Nå har jeg begynt å surfe på E38 annonser pga innleggene her.. FffffUUUuuuuuu wicky124 og K-E reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Og jeg så Top Gear episoden pga gif'en du la ut! Så litt på E38 også. Haha. Så du den 750iL til ca 180K? Kunne tenkt meg den noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Desember 28, 2013 Share Skrevet Desember 28, 2013 Hehe Jeg trenger ikke motor i sånn bil, er jo cruisere, s åjeg kan godt ha den minste motoren også for minimale drivstoffkostnader (noen her som IKKE anbefaler de minste motorene?). Jeg skal se ann på bruktmarkedet, finner jeg god bil til under 40000 (aka ett kupp!) kan jeg KANSKJE slå til, må bare sove litt på saken og lese om bilene og finne ut om jeg har penger til å drifte en 3. bil janerik171187 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg