Thundercoil Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Svarte penger skal spises og drikkes i kontanter, så klart. thbrekke reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Svarte penger skal spises og drikkes i kontanter, så klart. Da er det for liten skala til at de er verdt så mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Er man smart så sparer man de pengene man får på å jobbe svart, så slipper du å ta opp lån. Dessuten spiller ikke inntekten din like stor rolle hvis du kan vise til at du har for eks 200 000 i egenkapital. Nå er jo ikke 200k ett så forferdelig høyt beløp, men alikevell hvordan skal man forklare det? Banken regner jo på både inntekt, bokostnader/levestandard så dem skjønner jo fort hva som er hva. Noe knytt til svart arbeid, men ikke økonomisk er jo også dette med forsikring. Har man f.eks noen som maler huset "svart", og han tar seg en tur i asfalten er jo virkelig helvette løst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Ja, kanskje for noen! Mat og drikke til en familie på fem kan bli litt i mnd. For single går det vel til bildeler og festing. Men det er ikke noe du blir rik av, nei. Ville aldri i livet spart svarte penger. Hehe. Mat og drikke, div dilldal, klær og ting. Så sparer du og betaler lån med det som er hvitt. Men du må jo bruke litt av de hvite pengene også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Ja, kanskje for noen! Mat og drikke til en familie på fem kan bli litt i mnd. For single går det vel til bildeler og festing. Men det er ikke noe du blir rik av, nei. Og når du om feks 1 år går i banken og spør om lån og de ser på inntekt/utgifter, hvordan forklarer du at du aldri er innom Rema 1000? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Godt nyttår Tidl. daain83. Tidligere daain83, den var jammen fin. For å kunne dra den her inne må du nok bytte brukernavn først, for dette er ikke vccn. Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Og når du om feks 1 år går i banken og spør om lån og de ser på inntekt/utgifter, hvordan forklarer du at du aldri er innom Rema 1000? Men hvis du spiser på restaurant 3 kvelder i uken, går på byen annenhver helg osv. Hvordan skal de bevise at du har vært der og brukt penger? Når jeg sier mat og drikke, mener jeg ikke rema 1000 nødvendigvis. Drikke var mer alkohol. Mat var litt hjemme og litt ute. Snacks, restaurant, pølse på kiosken. Noen ekstra leker til barn, noen ekstra klær til dame og noen ekstra leker til mann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Hovedproblemet med å kjøre taxi med svart betaling, er vell at nå til dags bruker 95% av folk kort som betalingsform, da blir det plutselig vanskelig igjen Stemmer det med kjentmannsprøva... Kurs på 3 dager, koster ett par lapper, og er veldig overkommelig Selve prøven for Ålesund er easy, det holder å nevne 3-4 gater fra hver av bydelene, samt at du gjerne får spørsmål om hvilke gater som krysser storgata, osv osv... Noen å kjøre for får du alltids, ble selv oppringt av iallefall 4 stk etter jeg hadde tatt prøva Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvammis Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Og når du om feks 1 år går i banken og spør om lån og de ser på inntekt/utgifter, hvordan forklarer du at du aldri er innom Rema 1000?Har vært innom banken mange ganger ang. Lån og det har aldri vært vært et spørsmål om hvorfor jeg ikke handler dagligvarer.. De har ikke så voldsomt mye mer med min kontoutskrift enn å sende den til meg.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Jeg kjører hjemme i Volda, ikke i Ålesund. For å få kjøre drosje må man ha politiets kjøreseddel for føring av motorvogn mot vederlag, aka blålappen. For å få denne må du først til legen å få en legeattest som koster 3-400 kroner. Deretter drar du på politistasjonen og legger inn en søknad. Har du noenlunde grei vandel og legeattesten er grei så får du blålappen i posten en uke senere. Deretter må du muligens gjennom en kjentmannsprøve for at kjøreseddelen skal være gyldig i Ålesund. Akkurat det kan vel Eksos svare på. Som eier av drosje og løyve sitter man igjen med en hel del av kaka selv, men som vanlig leiesjåfør blir det straks litt mindre. Minimumsprovisjonen er 40% etter at 8% mva er trukket av. Det kan bli mye penger, men man må jaggu jobbe en del også. Jeg var på jobb fra 16:00 til 08:30 i går.. tjente rett over tusenlappen før skatt, mao ikke en god vakt... I all hovedsak så er det slik det foregår nå. Man kan likevel fort merke at taxiene blir kjørt rundt tomt mye og ofte, og slå ned på det på den måten. skal skaffe f10 å kjøre taxi woho! Nei ærlig, taxi yrket frister, spesielt hvis man etter et par år skaffer egen taxi og jobber for seg selv og ikke har noen å svare til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Hovedproblemet med å kjøre taxi med svart betaling, er vell at nå til dags bruker 95% av folk kort som betalingsform, da blir det plutselig vanskelig igjen Stemmer det med kjentmannsprøva... Kurs på 3 dager, koster ett par lapper, og er veldig overkommelig Selve prøven for Ålesund er easy, det holder å nevne 3-4 gater fra hver av bydelene, samt at du gjerne får spørsmål om hvilke gater som krysser storgata, osv osv... Noen å kjøre for får du alltids, ble selv oppringt av iallefall 4 stk etter jeg hadde tatt prøva Kurs på 3 dager??I Bergen Taxi var det 15-20 timer i uken i 5 uker. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Har vært innom banken mange ganger ang. Lån og det har aldri vært vært et spørsmål om hvorfor jeg ikke handler dagligvarer.. De har ikke så voldsomt mye mer med min kontoutskrift enn å sende den til meg.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Der tar du feil. Eller, du har halvveis rett.. Banken er ikke de som spør deg, men AS Norge har et meeget velfungerende våpen for å ta de som ikke har rent mel i posen. Alt du gjør som kan spores elektronisk, og det gjelder også sånne "omvente uvanligheter" som at det synlige forbruket er lavt, er det lett å finne for et program som holder på med kun det. Men det er klart, er man feks rørlegger og tjener 3-4 tusen i mnd på si skal det mye til for både å finne det og bry seg i den store sammenhengen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kvammis Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Der tar du feil. Eller, du har halvveis rett.. Banken er ikke de som spør deg, men AS Norge har et meeget velfungerende våpen for å ta de som ikke har rent mel i posen. Alt du gjør som kan spores elektronisk, og det gjelder også sånne "omvente uvanligheter" som at det synlige forbruket er lavt, er det lett å finne for et program som holder på med kun det. Men det er klart, er man feks rørlegger og tjener 3-4 tusen i mnd på si skal det mye til for både å finne det og bry seg i den store sammenhengen.. Hva AS Norge kan gjøre er en helt annen sak, det er jeg med på.. Alt med måte Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 31, 2013 Share Skrevet Desember 31, 2013 Skinninteriør betalt, sportspakke betalt, men da kan du ikke ha skinn. Haha. Flott det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg