Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Men hvorfor er det klysete med en Gallardo på fjellet om vinteren?

Synes bare det er gøy at noen tørr å bruke slike biler!

Sikkert fordi han ikke har råd til å kjøre en selv.

Ellers er jeg helt enig med deg, kult at folk tørr å bruke penger på luksus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :) nei det stemmer! Jeg har ikke råd til en sånn bil... spesielt ikke til å ødelegge på vinterføre :P joda.. kult er det :) men man kan fort virke litt klysete med en sånn til å bruke på "hytta i fjellet" :) kun min oppfatning, dere må jo synes hva dere vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mye mer klysete med folk i Q7, Cayenne og slikt som uansett hvor fort det går skal ligge å presse bakfra idet de tar en igjen på vei over Hardangervidden til Geilo.

Å bruke penger på en bil man egentlig ikke har råd til for å vise seg frem i den vitner bare om en person med lite å substans for min del, men janteloven står altfor sterkt her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mye mer klysete med folk i Q7, Cayenne og slikt som uansett hvor fort det går skal ligge å presse bakfra idet de tar en igjen på vei over Hardangervidden til Geilo.

Å bruke penger på en bil man egentlig ikke har råd til for å vise seg frem i den vitner bare om en person med lite å substans for min del, men janteloven står altfor sterkt her i landet.

Jeg er ikke helt enig i at janteloven står sterkt i Norge. Hvis man ser på hvordan folk virkelig tør bruke penger i Norge er det intet i veien med hverken kjøpelysten eller den sosiale romsligheten. Norge behøver ikke å bli helt som Las Vegas/Kuwait heller selv om landet formelig flyter over av penger... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens hendelse (eller gårsdagens da) : kommer putrende inn på statoil i Trysil med min (godt over gjennomsnittet) slitene e30, for å fylle både tank og kopp. Stopper bilen ved ei pumpe og går ut... mens jeg pumper hundretalls av kroner inn i tanken på bilen min, får jeg øye på en forholdsvis spesiell bil på andre siden av pumpa. Kikker litt nermere... joda, det var en gallardo.... på vinterføre, i Trysil.Med skiboks på taket! :sMakan til klysete vinterbil på fjellet! Kan jo legge til at det var en svenske :P men satan for en frisk lyd det var i den! :)

post-45412-0-18604700-1388656793_thumb.j

Denne har hvert fall vært oppi der før :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det brukes gjerne penger og folk er ikke redd for å vise at de har penger lengre, ingen tvil om det.

Likevel så er det i stor grad slik at man gjerne kan bruke 5-600 000,- på en Passat eller en liten SUV som Q5 eller X3 ,0eller 8-9 00 000,- på en 5-serie, men hvis man kjøper en Porsche så skal jeg love deg at det vil føre til snakk i mange nabolag. Bare det å velge noe annet enn en fargeløs stasjonsvogn eller SUV er nok til å skille seg ut i dag. Slik er det og med bolig og innredning, Det brukes enorme beløp, men alt skal være likt og sterilt som i et interiørmagasin.

Kjenner godt til dette både fra bilvalg mine foreldre har gjort, og hva mange mener om familiebilen jeg har valgt (desto gøyere at jeg uten problem fikk to normale juletrær inn i den før jul).

Vil mye heller at de som har råd til det koser seg med en fin bil, enn å prøve å heve seg over andre med å kjøpe latterlig dyre merkeklær (selvfølgelig bare de "riktige" merkene) til sine barn. Dette er kanskje det mest håpløse utslaget og den største endringen som følge av økt rikdom siden jeg var barn på 80- og 90-tallet. Før jeg var 9-10 år gammel var ikke merkeklær et kjent tema en gang, og deretter var det stortsett snakk om temmelig oppnåelige merker. Jeg har vokst opp med at en jakke til et par tusenlapper var dyr, mens en jakke til 4-5000,- var virkelig dyr. Altså ganske langt unna der vi er i dag at alle skal ha den samme jakken til 10-12 000,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...