316 Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 Det går nok "litt" på sjalusi. Den q7n jeg la ut for noen sider siden, med en eier som er god for titalls millioner... Han bor i et helt vanlig hus, men har da tydeligvis valgt å kose seg med bil i stedet, selv om han kunne strengt talt kost seg med det meste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 Fyy fader, dyrt å ligge på sofaen å surfe ebay og blocket.. Meen, handelen må gå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 Fant nettop ut at blocket.se har masse fete gamle mercecoupeer jeg kunne tenkt meg...til under halveprisen i Norge...og de er veteraner så det koster jo ikkeno importere heller... hermanoo90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 Kunne gjerne hatt en pen gammel 560sec. Det er faktisk en liten drøm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 Det brukes gjerne penger og folk er ikke redd for å vise at de har penger lengre, ingen tvil om det. Likevel så er det i stor grad slik at man gjerne kan bruke 5-600 000,- på en Passat eller en liten SUV som Q5 eller X3 ,0eller 8-9 00 000,- på en 5-serie, men hvis man kjøper en Porsche så skal jeg love deg at det vil føre til snakk i mange nabolag. Bare det å velge noe annet enn en fargeløs stasjonsvogn eller SUV er nok til å skille seg ut i dag. Slik er det og med bolig og innredning, Det brukes enorme beløp, men alt skal være likt og sterilt som i et interiørmagasin. Kjenner godt til dette både fra bilvalg mine foreldre har gjort, og hva mange mener om familiebilen jeg har valgt (desto gøyere at jeg uten problem fikk to normale juletrær inn i den før jul). Vil mye heller at de som har råd til det koser seg med en fin bil, enn å prøve å heve seg over andre med å kjøpe latterlig dyre merkeklær (selvfølgelig bare de "riktige" merkene) til sine barn. Dette er kanskje det mest håpløse utslaget og den største endringen som følge av økt rikdom siden jeg var barn på 80- og 90-tallet. Før jeg var 9-10 år gammel var ikke merkeklær et kjent tema en gang, og deretter var det stortsett snakk om temmelig oppnåelige merker. Jeg har vokst opp med at en jakke til et par tusenlapper var dyr, mens en jakke til 4-5000,- var virkelig dyr. Altså ganske langt unna der vi er i dag at alle skal ha den samme jakken til 10-12 000,-. Her er jeg helt enig med deg og du understreker poenget med et par veldig gode eksempler. Folk har stadig mange fordommer mot ting de forbinder med luksus (f.eks Porsche, Lamborghini, Vestkanten i Oslo, div. merkeklær etc.) og da spiller det ingen rolle om mer ordinære ting faktisk kan være dyrere. Det er f.eks fullt mulig å spesifisere en 3-serie til å være dyrere enn en Porsche og det er ingen tvil om hvilken bil folk legger merke til og kommenterer. Fenomenet med svindyre merkeklær til barn er bare idiotisk og forteller mest om foreldrenes dårlige dømmekraft og sosiale angst. Jeg er faktisk veldig glad for at mine barn har unngått dette tiltross for at de begge har gått og går på en privatskole der potensialet absolutt er til stede. At noen mennesker har mer penger enn forstand er etterhvert veldig tydelig i Norge (og mange andre steder). Som alltid har vi imidlertid alle et valg. Vi må jo ikke være en del av elendigheten og det er derfor alltid mulig å si nei takk. noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoskar Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 Gamle mercecouper er pent! Skulle hatt en sånn i garasjen og tatt den ut på fineværsdager! Husker ene læreren min ifra bilskade hadde en gammel coupe med V8 og den var strøken! Alle trodde han hadde null bilinteresse og var skikkelig regelrytter:p Flirte godt da han kom med en 190E, prosjektbilen til bilmekken og begynte å spinne donuts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 80-90 500 SEC! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 Hva vurderte dere mest når dere kjøpte førstebil? Skikkelig motor og eldre bil, eller nyere bil og svakere motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 Jeg har alltid sett etter biler som ikke må skrus på for og holdes i live. Og som gir litt glede bak rattet. Gjerne noe ikke alle andre har. Kan du tenke deg noe kjedligere enn å komme med en golf som er helt lik 3 andre venner sine, bortsett fra fargen. Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 Hoho, hadde jo vært kult at hele gjengen hadde sjuer da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 selv kjøpte jeg prosjekt av den grunnen at man ikke lærer noe av en bil som går, men så tar jo jeg mere glede i dette enn selve kjøringa også da Diiesel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 Her er jeg helt enig med deg og du understreker poenget med et par veldig gode eksempler. Folk har stadig mange fordommer mot ting de forbinder med luksus (f.eks Porsche, Lamborghini, Vestkanten i Oslo, div. merkeklær etc.) og da spiller det ingen rolle om mer ordinære ting faktisk kan være dyrere. Det er f.eks fullt mulig å spesifisere en 3-serie til å være dyrere enn en Porsche og det er ingen tvil om hvilken bil folk legger merke til og kommenterer. Fenomenet med svindyre merkeklær til barn er bare idiotisk og forteller mest om foreldrenes dårlige dømmekraft og sosiale angst. Jeg er faktisk veldig glad for at mine barn har unngått dette tiltross for at de begge har gått og går på en privatskole der potensialet absolutt er til stede. At noen mennesker har mer penger enn forstand er etterhvert veldig tydelig i Norge (og mange andre steder). Som alltid har vi imidlertid alle et valg. Vi må jo ikke være en del av elendigheten og det er derfor alltid mulig å si nei takk. Motepress som alt var i ferd med å gjøre seg svært gjeldende i barnehagen var en av flere årsaker til at vi til slutt og valgte privatskole for vår datter (Steinerskolen), og det har vi absolutt ikke angret på. Er overrasket over hvor bredt sammensatt gruppen av oss foreldre er på mange måter. Er selvfølgelig mange med penger med tanke på at det er en privatskole i et av Bergens peneste områder, men jeg opplever at man heldigvis har funnet mer meningsylte ting å fokusere på enn å flashe rikdom. Kleskoden er ikke mer krevende at vanlige ordentlige klær holder fint, mens en genser med Kattunger eller Monster's High er stor stas. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 selv kjøpte jeg prosjekt av den grunnen at man ikke lærer noe av en bil som går, men så tar jo jeg mere glede i dette enn selve kjøringa også da Hvilken bil var dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 Vært på Autoskade... Det som har skjedd er at lakken har gasset innenfra. I tillegg i ordentlig lys så jeg at bakdøren var mørkere enn framdøren, og det var riper der det var nylakkert som så ut som kom etter pussing. De tok på seg å gjøre jobben opp igjen, uten krangling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Januar 2, 2014 Share Skrevet Januar 2, 2014 Heh, fikk en liten overraskelse idag. Åpnet laptopen til fruen etter vann-søl av sønnen, alt virket ok, men tydeligvis vann kom seg gjennom tastaturet. Håpet på at det var kun harddisken som tok kvelden, men fant fort ut at hovedkortet fikk seg en liten smell. Nemlig to transistorer oksiderte, og dermed er hele pc'n død. Lurer på om noen kan lodde transistorer i Trøndelag området Har virkelig ikke lyst å kaste 2mnd gammel laptop Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg