316 Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Tuller du? Ikke lov med dashcam? Dummeste jeg har hørt... Datatilsynet driver på med noe utredning av noe slag, har vel noe med overvåkning av andre å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 har en minipc av typen treig. sist jeg prøvde den for noen mnd siden så var batteriet dødt (dvs pc'n skrudde seg av med en gang lader ble fjernet), men nå har jeg hatt den på i 3 timer uten lader tilkoplet, og fortsatt masse strøm, godt noe reparerer seg selv her i verden Diiesel og torbfer reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor_nor Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Fikk en veldig fin gave av mine foreldre til 20årsgave : 3 runder med ferarri 458 italia, 3 runder med lamborghini gallardo og 4 runder med Porsche boxter cup edition på banen "circuit de catalunya" i barcelona! gleder meg! Diiesel, Haukefer og noekult reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 God damn. Det er ganske rått, regner med at du ikke får kjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Datatilsynet driver på med noe utredning av noe slag, har vel noe med overvåkning av andre å gjøre. Problemet bunner ut i at hvis en bedrift kjøper dashcam til sine ansatte, mener datatilsynet dette er en form for overvåkning av sjåfør og annen transport langs veien. Men kjøper man selv som jeg har gjort er det ditt eget kamera og til ditt eget bruk. Hvis dette fantastiske hjelpemiddelet blir ulovlig selvom jeg har det for privatbruk kommer jeg aldri i verden til å ta det ut derifra igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvor_nor Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 God damn. Det er ganske rått, regner med at du ikke får kjøre? Jo! Jeg får kjøre selv! skal sitte på en runde først for å få innblikk av banen og tips av sporvalg osv... deretter får jeg kjøre selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Dashcam er en uting, og burde ikke kunne brukes som bevismateriale. Vi har nok overvåking fra staten sin side, om vi ikke skal begynne å overvåke hverandre. Spyr av slike nisser som leker politi på veien. Dashcam er også totalt unødvendig i Norge som er et relativt sivilisert land. Eneste grunnen til at dette er populært i Russland er den ukulturen de har der borte med forsikringssvindel, vold og kriminalitet langs veiene. Den nevnte forbikjøringen er storm i et vannglass så det holder. Ulovlig ja, farlig NEI. Jeg misliker sterkt Storebror ser deg samfunnet, og nå går det i retning Storebror og naboen ser deg-samfunn. Det at vanlige borgere aktivt går inn for mer overvåking og overformynderi kan jeg ikke skjønne. Blir helt oppgitt. Diiesel, 316, TRF og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Jo! Jeg får kjøre selv! skal sitte på en runde først for å få innblikk av banen og tips av sporvalg osv... deretter får jeg kjøre selv Dæven! Da blir det kjedelig å kjøre e30 etterpå! Halvor_nor reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 da får han kompansere ved å montere turbo Halvor_nor og Diiesel reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Ja, ser ingen annen løsning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Jo! Jeg får kjøre selv! skal sitte på en runde først for å få innblikk av banen og tips av sporvalg osv... deretter får jeg kjøre selv Jeg fikk en briefing først. der man fikk info om sporvalg o.l. Da jeg kjørte R8 V10 i Dubai så hadde de lagt fargede kjegler rundt banen for å indikere når man skulle bremse, svinge og gi gass. Også kjørte jeg en Audi TT V6 3.2 med DSG som oppvarmingsbil først. Du skal garantert også sitte ved siden av en racingsjåfør som forteller deg hva du skal gjøre og hvordan du skal kjøre. Syns det ble litt mas, tenkte mest på hva han sa enn å klare å fokusere på bilen og banen (sporvalg var langt vanskeligere enn jeg hadde trodd - det var min første tur på banen og alt var ikke like opplagt som man kanskje tror). Be noen filme (du får neppe tid til å montere GoPro o.l.) mens du kjører rundt. Lyden blir hemmet av hjelmen, mens man hører hva bilene er god for på film etterpå - jeg var småskuffet over lyden men det hørtes jo vanvittig ut på film fra avstand Du kommer til å ha minne for livet Jeg fikk et sertifikat forresten, det var awesome lol Halvor_nor reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Tok en runde på lokalavisene og fikk en god latter da jeg fant denne her: http://www.rb.no/bil/article7082048.ece Samtidig leste jeg om hvordan politiet hadde laserkontroll ved barneskolen....kl 22.15 til 00.30 natt til lørdag Er ikke vanskelig å se hva motivasjonen er. Istedenfor å gjøre veien tryggere for ungene på dagtid dropper de sunn fornuft og setter seg til i campingstolen på et tidspunkt når det er totalt unødvendig. I tillegg kan de kanskje fiske ut litt nattillegg på lønnsslippen. Kall meg gjerne umoden, men respekt for politiet verken har jeg eller får av slike stunt: http://www.rb.no/lokale_nyheter/article7080492.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Dashcam er en uting, og burde ikke kunne brukes som bevismateriale. Vi har nok overvåking fra staten sin side, om vi ikke skal begynne å overvåke hverandre. Spyr av slike nisser som leker politi på veien. Dashcam er også totalt unødvendig i Norge som er et relativt sivilisert land. Eneste grunnen til at dette er populært i Russland er den ukulturen de har der borte med forsikringssvindel, vold og kriminalitet langs veiene. Den nevnte forbikjøringen er storm i et vannglass så det holder. Ulovlig ja, farlig NEI. Jeg misliker sterkt Storebror ser deg samfunnet, og nå går det i retning Storebror og naboen ser deg-samfunn. Det at vanlige borgere aktivt går inn for mer overvåking og overformynderi kan jeg ikke skjønne. Blir helt oppgitt. Er faktisk en del forsikringsselskaper i Russland som krever dashcam, derfor er det en såpass stor andel av filmer på nett fra Russland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 Dashcam er en uting, og burde ikke kunne brukes som bevismateriale. Vi har nok overvåking fra staten sin side, om vi ikke skal begynne å overvåke hverandre. Spyr av slike nisser som leker politi på veien. Dashcam er også totalt unødvendig i Norge som er et relativt sivilisert land. Eneste grunnen til at dette er populært i Russland er den ukulturen de har der borte med forsikringssvindel, vold og kriminalitet langs veiene. Den nevnte forbikjøringen er storm i et vannglass så det holder. Ulovlig ja, farlig NEI. Jeg misliker sterkt Storebror ser deg samfunnet, og nå går det i retning Storebror og naboen ser deg-samfunn. Det at vanlige borgere aktivt går inn for mer overvåking og overformynderi kan jeg ikke skjønne. Blir helt oppgitt. Dashcam er ingen uting når du kjører vogntog på 50 tonn. Jeg har allerede ved et tillfelle fått bruk for kameraet like før jul. En bilist bytta felt rett foran snuta på lastebilen, og heiv seg deretter på bremsen i nedoverbakke(e18 bellevuedumpa/ikea)!! Hadde ingen sjangs til å unngå sammenstøt og det resulterte i en stor fin bulk i bagasjeluka på bilen. Vi kjørte inn til sida og bilisten begynte å bable i vei om at jeg ikke overholdt avstand til forankjørende og burde vært fratatt førerretten og visa versa. Tok med han inn i lastebilen og viste han kamera og ga han to valg. Enten så fikk han ordne opp i dette selv eller så ville jeg anmelde han for forsikringssvindel. Han kom seg fort inn i bilen sin og kjørte videre. hsd, Martin1993 og Fredrik reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Januar 5, 2014 Share Skrevet Januar 5, 2014 (endret) hvor kjøpe bredbåndlambda med utgang til datasprut billigst? glem det, fant ut at den i ix'n hadde utgang til det, så bruker den enn så lenge Endret Januar 5, 2014 av janerik171187 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg